2020 yılında kurulan Hemşirelik Bölümü; Evrensel değerler, ülke gerçekleri ve gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlığını koruyan, sürdüren, geliştiren ve bozulduğu durumlarda hemşirelik bakımı veren, yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen hemşireler yetiştirmekte olup, eğitim süresi 4 yıldır. Öğrencilerimiz bu süre içerisinde hemşirelik mesleğine ilişkin teorik ve uygulamalı derslerin yanı sıra temel bilimler ve sosyal bilimlerden de dersler almaktadırlar. Meslek derslerinin uygulamaları derslerin içeriğine göre hastanelerde, aile sağlığı merkezlerinde, ana çocuk sağlığı ve toplum sağlığı merkezlerinde, çocuk yuvalarında, okul, işyeri ve huzurevlerinde yapılmaktadır. Öğrencilerimiz mezuniyet sonrasında mesleki yaşamlarına daha kolay uyum sağlayabilmek ve kaliteli bakım vermek amacıyla son sınıfta değişik sağlık kurumlarında intörn olarak uygulama yapmaktadır. Öğrencilerimiz lisans programını Avrupa Birliği standartlarına uygun olarak toplam 4600 saat ve 186 kredi ve 240 AKTS ile tamamlamaktadırlar. Bölümümüzde sekiz anabilim dalında, eğitim-öğretim yapılmakta olup, akademik kadroda 2 profesör, 1 doçent, doktor öğretim üyesi yer almaktadır.
Hemşirelik alanında Lisans Derecesi
Lisans
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Öğretme ve Öğrenme Yöntemleri Öğretme ve öğrenme yöntemleri ve stratejileri, öğrencinin kendi kendine öğrenme, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkalarına öğretme, sunum, eleştirel düşünme, takım çalışması ve BT gibi becerilerini geliştirmek için seçilir. Ayrıca, farklı öğrenme stillerine sahip öğrencilerle daha iyi bir öğrenmeye ulaşmak için, program aşağıda verilen uygun metodolojilerle desteklenmektedir . Dinleme ve yorumlama, Gözlem / manipülasyon durumları, eleştirel düşünme, soru sorma, Araştırma becerileri, yazma, okuma, Bilgisayar teknolojileri becerileri, Organizasyon becerileri, Takım çalışması gibi başlıca öğrenme aktiviteleri derslerde uygulanır.
BİLGİ Kuramsal, Olgusal - Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir. - Mesleki uygulamalarına temel oluşturan kuram ve modelleri bilir. - Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. - Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncü yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. - Mesleki uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. - Hemşirelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. - Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. - Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır. - Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde yer alır. - Profesyonel gelişime katkıda bulunacak etkinliklerde yer alır ve profesyonel kimliği ile örnek olur. BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı - Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. - Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncü yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. - Mesleki uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. - Hemşirelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. - Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. - Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır. - Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde yer alır. - Profesyonel gelişime katkıda bulunacak etkinliklerde yer alır ve profesyonel kimliği ile örnek olur. YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği - Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. - Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncü yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. - Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. - Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır. - Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde yer alır. - Profesyonel gelişime katkıda bulunacak etkinliklerde yer alır ve profesyonel kimliği ile örnek olur. Öğrenme Yetkinliği - Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir. - Mesleki uygulamalarına temel oluşturan kuram ve modelleri bilir. - Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncü yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. - Mesleki uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. - Hemşirelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. - Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. - Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır. - Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde yer alır. - Profesyonel gelişime katkıda bulunacak etkinliklerde yer alır ve profesyonel kimliği ile örnek olur. İletişim ve Sosyal Yetkinlik - Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. - Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır. - Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde yer alır. - Profesyonel gelişime katkıda bulunacak etkinliklerde yer alır ve profesyonel kimliği ile örnek olur. Alana Özgü Yetkinlik - Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir. - Mesleki uygulamalarına temel oluşturan kuram ve modelleri bilir. - Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. - Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncü yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. - Mesleki uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. - Hemşirelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. - Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. - Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır. - Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde yer alır. - Profesyonel gelişime katkıda bulunacak etkinliklerde yer alır ve profesyonel kimliği ile örnek olur.
Hemşirelikte lisans programı; bütüncül yaklaşım ve eleştirel düşünme sürecini kullanarak, birey aile ve toplumun gereksinimlerini saptama, kanıta dayalı bakım planlama yürütme ve değerlendirme becerisine sahip, yaşam boyu öğrenme ve gelişim sorumluluğunu sürdüren, değişim yaratabilen ve liderlik davranışı gösterebilen, bakım, eğitim, araştırma, yönetim, danışmanlık rollerini gerçekleştirirken yasalara ve mesleki etik ilkelere bağlılığını sürdüren, toplum yararına sağlık politikalarına etki edebilen profesyonel hemşireler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Mezunlarımız hastanede, ev ortamında, sağlık ocakları, özel sağlık hizmeti veren kuruluşlar, okul, işyeri, yaşlı bakımı veren kurumlarda hemşirelik yönetiminde görev alabilmekte ve hemşire olarak çalışabilmektedirler. Ayrıca mezunlarımız Sağlık Bakanlığı’nın değişik birimlerinde görev alabilmekte olup, hemşirelik fakülte, bölüm ve sağlık yüksekokullarında öğretim elemanı olarak çalışabildikleri gibi özel sağlık kabinleri açarak mesleklerini serbest olarak da sürdürebilmektedirler.
Bu programdan mezun olanlar yüksek lisans programına devam edebilirler.
Ölçme ve Değerlendirme (1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir. (2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. (3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir. (4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir. (5). Sınavların değerlendirilmesinde kullanılan puanlar, notlar ve katsayılar aşağıda gösterilmiştir: AA 90-100 Pekiyi 4.00 BA 85-89 İyi-Pekiyi 3.50 BB 80-84 İyi 3.00 CB 70-79 Orta-İyi 2.50 CC 60-69 Orta 2.00 DC 55-59 Başarısız 1.50 DD 50-54 Başarısız 1.00 FD 49 ve altı Başarısız 0.05 FF Yarıyıl/Yılsonu sınavına girmedi Başarısız 0.00 DVZ Devamsız Başarısız 0.00 M Muaf SD Sorumlu Değil
Programda yer alan derslerin tümünü 4 üzerinden 2,5 başarı ortalamasıyla tamamlamaktır.
Tam Zamanlı
Prof.Dr.Gülendam HAKVERDİOĞLU YÖNT
İzmir Tınaztepe Üniversitesi Kampüsü içinde toplam 1720 metrekare büyüklüğünde, 17 adet 50 ile 100 metrekareboyutunda, bilgisayar ve internet donanımlı öğrenci derslikler mevcuttur. Öğrencilerin konferans ortamında ders dinleyebilmesi için 250-300 kişilik Amfi Konferans Salonu da yer almaktadır. Öğrencilerin laboratuvar ortamında demostrasyon yapabilmeleri için 150 m2 Mesleksel Beceriler Uygulama Laboratuarı, 250 m2 Anatomi uygulama salonu, 3 adet multidisipliner eğitim laboratuarı toplam 850 metrekaredir. Kütüphane ortamında kaynak kullanım merkezi alanı 750 metrekare olup öğrencilerin elde edebileceği 3372 kitap mevcuttur. Öğrencilerin sosyalleşebilmeleri, alışveriş yapabilmeleri için açık alanda yeterli sosyal tesis ve alanlar mevcuttur.
1 | Hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilmek için gerekli temel bilgi, beceri ve tutumları kazanabilmek. |
2 | Birey, aile ve toplumun sağlığını koruyabilmek, geliştirebilmek, sürdürebilmek ve savunuculuğunu yapabilmek. |
3 | Sağlık bakımını bütüncül yaklaşımla sunabilmek, insan onuruna, sosyal adalete, kültürel değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilmek. |
4 | Sağlık hizmetlerinin sunumunda birey, aile, toplum, meslektaşlar, sağlık ekibi, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurabilmek ve işbirliği yapabilmek. |
5 | Mesleki uygulama, eğitim, yönetim ve araştırmalarda bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek; kanıta dayalı araştırma sonuçlarını, bakım standartlarını ve yenilikçi yaklaşımları uygulayabilmek. |
6 | Bilimsel araştırmalara aktif katılabilmek, sonuçlarını paylaşabilmek ve hemşirelik bilimine katkı sağlayabilmek. |
7 | Sağlık politikalarının ve kurumsal kalite sistemlerinin geliştirilmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve iyileştirilmesine katkı sağlayabilmek; güvenli ve kaliteli sağlık bakımına liderlik edebilmek. |
8 | Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürebilmek, mesleki gelişimini devam ettirebilmek, bir yabancı dili kullanarak alanındaki güncel gelişmeleri izleyebilmek, uluslararası mesleki işbirliklerine katılabilmek ve küresel sağlık sorunlarına çözüm üretebilmek. |
9 | Doğal çevreyi ve biyolojik çeşitliliği koruyabilmek, sürdürülebilir sağlık hizmetlerini destekleyebilmek ve iklim değişikliğine duyarlı bakım verebilmek. |
10 | Toplum sağlığını etkileyen doğal afet, salgın ve kriz durumlarında hemşirelik bakım önceliklerini belirleyebilmek ve kriz yönetiminde aktif rol alabilmek. |
11 | Profesyonel kimliğini geliştirebilmek, meslek örgütlerine aktif katılım gösterebilmek ve mesleğin gelişimine katkı sağlayabilmek. |
12 | Rol model olabilmek, değişim öncülüğü yapabilmek ve mesleki alanda yenilikçi uygulamaları hayata geçirebilmek. |
1 | Hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilmek için gerekli temel bilgi, beceri ve tutumları kazanabilmek. |
2 | Birey, aile ve toplumun sağlığını koruyabilmek, geliştirebilmek, sürdürebilmek ve savunuculuğunu yapabilmek. |
3 | Sağlık bakımını bütüncül yaklaşımla sunabilmek, insan onuruna, sosyal adalete, kültürel değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilmek. |
4 | Sağlık hizmetlerinin sunumunda birey, aile, toplum, meslektaşlar, sağlık ekibi, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurabilmek ve işbirliği yapabilmek. |
5 | Mesleki uygulama, eğitim, yönetim ve araştırmalarda bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek; kanıta dayalı araştırma sonuçlarını, bakım standartlarını ve yenilikçi yaklaşımları uygulayabilmek. |
6 | Bilimsel araştırmalara aktif katılabilmek, sonuçlarını paylaşabilmek ve hemşirelik bilimine katkı sağlayabilmek. |
7 | Sağlık politikalarının ve kurumsal kalite sistemlerinin geliştirilmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve iyileştirilmesine katkı sağlayabilmek; güvenli ve kaliteli sağlık bakımına liderlik edebilmek. |
8 | Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürebilmek, mesleki gelişimini devam ettirebilmek, bir yabancı dili kullanarak alanındaki güncel gelişmeleri izleyebilmek, uluslararası mesleki işbirliklerine katılabilmek ve küresel sağlık sorunlarına çözüm üretebilmek. |
9 | Doğal çevreyi ve biyolojik çeşitliliği koruyabilmek, sürdürülebilir sağlık hizmetlerini destekleyebilmek ve iklim değişikliğine duyarlı bakım verebilmek. |
10 | Toplum sağlığını etkileyen doğal afet, salgın ve kriz durumlarında hemşirelik bakım önceliklerini belirleyebilmek ve kriz yönetiminde aktif rol alabilmek. |
11 | Profesyonel kimliğini geliştirebilmek, meslek örgütlerine aktif katılım gösterebilmek ve mesleğin gelişimine katkı sağlayabilmek. |
12 | Rol model olabilmek, değişim öncülüğü yapabilmek ve mesleki alanda yenilikçi uygulamaları hayata geçirebilmek. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ATA101 | TÜRKÇE | Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı-I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
HEM111 | TÜRKÇE | Hemşırelık Esasları-I | Zorunlu | 4 | - | 2 | 9 | |
HEM113.1 | TÜRKÇE | Anatomı-I | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
HEM115.1 | TÜRKÇE | Fızyolojı-I | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
HEM117.1 | TÜRKÇE | Bıyokımya | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
HEMMS-I.1 | TÜRKÇE | Meslekı Seçmelı Ders-I | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
İNG101 | İNGİLİZCE | İngılızce-I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
OSD-I | TÜRKÇE | Ünıversıte Ortak Seçmelı Ders-I | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
TUR101 | TÜRKÇE | Türk Dılı I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 20 | 0 | 2 | 24 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ATA102 | TÜRKÇE | Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı-II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
HEM112 | TÜRKÇE | Hemşırelık Esasları-II | Zorunlu | 4 | 8 | 4 | 12 | |
HEM114.1 | TÜRKÇE | Anatomı-II | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
HEM116 | TÜRKÇE | Fızyolojı-II | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
HEM118 | TÜRKÇE | Bılım Felsefesı | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
HEMMS-II.1 | TÜRKÇE | Meslekı Seçmelı Ders-II | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
İNG102 | TÜRKÇE | İngılızce-II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
OSD-II | TÜRKÇE | Ünıversıte Ortak Seçmelı Ders-II | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
TUR102 | TÜRKÇE | Türk Dılı II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 20 | 8 | 4 | 26 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HEM211 | TÜRKÇE | İç Hastalıkları Hemşırelığı | Zorunlu | 4 | 8 | 2 | 12 | |
HEM213 | TÜRKÇE | Farmakolojı-I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
HEM215 | TÜRKÇE | Patolojı | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
HEM217 | TÜRKÇE | Mıkrobıyolojı | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
HEM219 | TÜRKÇE | Meslekı İngılızce-I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
HEM223.2 | TÜRKÇE | Fızıksel Tanılama ve Değerlendırme | Zorunlu | 2 | - | 2 | 4 | |
HEMMS-III | TÜRKÇE | Meslekı Seçmelı Ders-III | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
OSD-III | TÜRKÇE | Ünıversıte Ortak Seçmelı Ders-III | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
Toplam | 18 | 8 | 4 | 24 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HEM212 | TÜRKÇE | Cerrahı Hastalıkları Hemşırelığı | Zorunlu | 4 | 8 | 2 | 12 | |
HEM214 | TÜRKÇE | Meslekı İngılızce-II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
HEM222 | TÜRKÇE | İlk Yardım ve Acıl Hemşırelığı | Zorunlu | 2 | - | 1 | 4 | |
HEM224 | TÜRKÇE | Farmakolojı-II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
HEM226 | TÜRKÇE | Gerıatrı Hemşırelığı | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
HEM228 | TÜRKÇE | Hemşırelıkte Etık | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
HEMMS-IV | TÜRKÇE | Meslekı Seçmelı Ders-IV | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
OSD-IV | TÜRKÇE | Ünıversıte Ortak Seçmelı Ders-IV | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
Toplam | 18 | 8 | 3 | 24 | ||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HEM311 | TÜRKÇE | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşırelığı | Zorunlu | 4 | 8 | 2 | 12 | |
HEM313 | TÜRKÇE | Doğum, Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşırelığı | Zorunlu | 4 | 8 | 2 | 12 | |
HEM315 | TÜRKÇE | Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
HEM319 | TÜRKÇE | Bıyoıstatıstık | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
HEMMS-V | TÜRKÇE | Meslekı Seçmelı Ders-V | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
Toplam | 14 | 16 | 4 | 30 | ||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HEM312 | TÜRKÇE | Halk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşırelığı | Zorunlu | 4 | 8 | 2 | 12 | |
HEM314 | TÜRKÇE | Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşırelığı | Zorunlu | 4 | 8 | 2 | 12 | |
HEM318 | TÜRKÇE | Hemşırelıkte Yönetım | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
HEM322 | TÜRKÇE | Hemşırelıkte Öğretım | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
HEMMS-VI | TÜRKÇE | Meslekı Seçmelı Ders-VI | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
Toplam | 14 | 16 | 4 | 26 | ||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HEMKLUY-I | TÜRKÇE | Klınık Uygulama-I | Seçmeli | 2 | 16 | - | - | |
HEMMS-VII | TÜRKÇE | Meslekı Seçmelı Ders-VII | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
Toplam | 4 | 16 | 0 | |||||
8. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HEMKLUY-II | TÜRKÇE | Klınık Uygulama-II | Seçmeli | 2 | 16 | - | - | |
HEMMS-VIII | TÜRKÇE | Meslekı Seçmelı Ders-VIII | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
Toplam | 4 | 16 | 0 | |||||
HEMMS-I.1 - Mesleki Seçmeli Ders-I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HEM151.1 | TÜRKÇE | Meslekı Termınolojı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM153 | TÜRKÇE | Hıstolojı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM155 | TÜRKÇE | Sterılızasyon ve Dezenfeksıyon | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM157 | TÜRKÇE | Hemşırelıkte İletışım Becerılerı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD-I - Üniversite Ortak Seçmeli Ders-I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
OSD013 | TÜRKÇE | Etkın ve Kurumsal İletışım | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD014 | TÜRKÇE | Sağlık Turızmı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD015 | TÜRKÇE | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD019 | TÜRKÇE | Sağlık İşletmelerınde Davranış Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD020 | TÜRKÇE | Lıderlık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD030 | TÜRKÇE | Gırışımcılık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD070 | TÜRKÇE | Sağlıkta Kalıte ve Akredıtasyon | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD090 | TÜRKÇE | Sağlık Psıkolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD110 | TÜRKÇE | Fotoğraf Yorum ve Eleştırısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD130 | TÜRKÇE | Müzık Kültürü-II: Popüler Müzıkler | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD190 | TÜRKÇE | Yapay Zeka ve Tıpta Güncel Teknolojıler | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD230 | TÜRKÇE | Sağlıklı Yaşamda Yoga | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD280 | TÜRKÇE | İşaret Dılı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD310 | TÜRKÇE | İlk Yardım | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD330 | TÜRKÇE | Psıkodrama | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD340 | TÜRKÇE | Karıyer Planlama | Seçmeli | 1 | - | - | 2 | |
HEMMS-II.1 - Mesleki Seçmeli Ders-II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HEM157 | TÜRKÇE | Hemşırelıkte İletışım Becerılerı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM159 | TÜRKÇE | Hasta Güvenlığı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD-II - Üniversite Ortak Seçmeli Ders-II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
OSD013 | TÜRKÇE | Etkın ve Kurumsal İletışım | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD014 | TÜRKÇE | Sağlık Turızmı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD015 | TÜRKÇE | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD019 | TÜRKÇE | Sağlık İşletmelerınde Davranış Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD020 | TÜRKÇE | Lıderlık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD030 | TÜRKÇE | Gırışımcılık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD070 | TÜRKÇE | Sağlıkta Kalıte ve Akredıtasyon | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD090 | TÜRKÇE | Sağlık Psıkolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD110 | TÜRKÇE | Fotoğraf Yorum ve Eleştırısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD130 | TÜRKÇE | Müzık Kültürü-II: Popüler Müzıkler | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD190 | TÜRKÇE | Yapay Zeka ve Tıpta Güncel Teknolojıler | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD230 | TÜRKÇE | Sağlıklı Yaşamda Yoga | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD280 | TÜRKÇE | İşaret Dılı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD310 | TÜRKÇE | İlk Yardım | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD330 | TÜRKÇE | Psıkodrama | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD340 | TÜRKÇE | Karıyer Planlama | Seçmeli | 1 | - | - | 2 | |
HEMMS-III - Mesleki Seçmeli Ders-III | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HEM156 | TÜRKÇE | Hemşırelık Sınıflandırma Sıstemlerı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM251 | TÜRKÇE | Dıyabet Hemşırelığı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM257 | TÜRKÇE | İmmunolojı ve Romatolojı Hemşırelığı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM259 | TÜRKÇE | Hemşırelıkte Fızyopatolojı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM261 | TÜRKÇE | Dıyalız Hemşırelığı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM263 | TÜRKÇE | Stresle Başetme | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM265 | TÜRKÇE | Hemşırelıkte Nefes ve Yoga | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM269 | TÜRKÇE | Adlı Hemşırelık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD-III - Üniversite Ortak Seçmeli Ders-III | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
OSD013 | TÜRKÇE | Etkın ve Kurumsal İletışım | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD014 | TÜRKÇE | Sağlık Turızmı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD015 | TÜRKÇE | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD019 | TÜRKÇE | Sağlık İşletmelerınde Davranış Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD020 | TÜRKÇE | Lıderlık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD030 | TÜRKÇE | Gırışımcılık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD070 | TÜRKÇE | Sağlıkta Kalıte ve Akredıtasyon | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD090 | TÜRKÇE | Sağlık Psıkolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD110 | TÜRKÇE | Fotoğraf Yorum ve Eleştırısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD130 | TÜRKÇE | Müzık Kültürü-II: Popüler Müzıkler | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD190 | TÜRKÇE | Yapay Zeka ve Tıpta Güncel Teknolojıler | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD230 | TÜRKÇE | Sağlıklı Yaşamda Yoga | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD280 | TÜRKÇE | İşaret Dılı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD310 | TÜRKÇE | İlk Yardım | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD330 | TÜRKÇE | Psıkodrama | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD340 | TÜRKÇE | Karıyer Planlama | Seçmeli | 1 | - | - | 2 | |
HEMMS-IV - Mesleki Seçmeli Ders-IV | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HEM252 | TÜRKÇE | Beslenmeye Gırış | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM254 | TÜRKÇE | Amelıyathane Hemşırelığı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM256 | TÜRKÇE | Transplantasyon Hemşırelığı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD-IV - Üniversite Ortak Seçmeli Ders-IV | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
OSD013 | TÜRKÇE | Etkın ve Kurumsal İletışım | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD014 | TÜRKÇE | Sağlık Turızmı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD015 | TÜRKÇE | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD019 | TÜRKÇE | Sağlık İşletmelerınde Davranış Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD020 | TÜRKÇE | Lıderlık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD030 | TÜRKÇE | Gırışımcılık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD070 | TÜRKÇE | Sağlıkta Kalıte ve Akredıtasyon | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD090 | TÜRKÇE | Sağlık Psıkolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD110 | TÜRKÇE | Fotoğraf Yorum ve Eleştırısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD130 | TÜRKÇE | Müzık Kültürü-II: Popüler Müzıkler | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD190 | TÜRKÇE | Yapay Zeka ve Tıpta Güncel Teknolojıler | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD230 | TÜRKÇE | Sağlıklı Yaşamda Yoga | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD280 | TÜRKÇE | İşaret Dılı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD310 | TÜRKÇE | İlk Yardım | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD330 | TÜRKÇE | Psıkodrama | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD340 | TÜRKÇE | Karıyer Planlama | Seçmeli | 1 | - | - | 2 | |
HEMMS-V - Mesleki Seçmeli Ders-V | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HEM353 | TÜRKÇE | Doğuma Hazırlık ve Doğum Koçluğu | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM355 | TÜRKÇE | Sosyal Pedıyatrı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM359 | TÜRKÇE | Çocuk Acıl ve Yoğun Bakım Hemşırelığı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM361 | İNGİLİZCE | Meslekı İngılızce-III | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM363 | TÜRKÇE | Özel Durumlarda İletışım | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM365 | TÜRKÇE | Hemşırelıkte Psıkodrama | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM367 | TÜRKÇE | Hemşırelıkte Eleştırel Düşünme | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEMMS-VI - Mesleki Seçmeli Ders-VI | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HEM351 | TÜRKÇE | İnfertılıte Hemşırelığı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM352 | TÜRKÇE | Madde Bağımlılığı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM356 | TÜRKÇE | Onkolojı Hemşırelığı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM358 | TÜRKÇE | Okul Sağlığı Hemşırelığı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM362 | İNGİLİZCE | Meslekı İngılızce-IV | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEMKLUY-I - Klinik Uygulama-I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HEM411 | TÜRKÇE | Hemşırelık Esasları | Seçmeli | 2 | 16 | - | 12 | |
HEM413 | TÜRKÇE | Ruh sağlığı ve Hastalıkları Hemşırelığı | Seçmeli | 2 | 16 | - | 12 | |
HEM420 | TÜRKÇE | Cerrahı Hastalıkları Hemşırelığı | Seçmeli | 2 | 16 | - | 12 | |
HEMMS-VII - Mesleki Seçmeli Ders-VII | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HEM457 | TÜRKÇE | Spırıtüel Bakım | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM459 | TÜRKÇE | Palyatıf Bakım ve Yaşam Sonu Bakım | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM461 | TÜRKÇE | Akılcı İlaç Kullanımı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM465 | TÜRKÇE | Konsültasyon Lıyezon Psıkıyatrısı Hemşırelığı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM473 | TÜRKÇE | Üreme Sağlığı ve Cınsel Sağlık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEMKLUY-II - Klinik Uygulama-II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HEM430 | TÜRKÇE | Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşırelığı | Seçmeli | 2 | 16 | - | 12 | |
HEMMS-VIII - Mesleki Seçmeli Ders-VIII | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HEM354 | TÜRKÇE | Yoğun Bakım Hemşırelığı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM456 | TÜRKÇE | Tamamlayıcı ve Destekleyıcı Sağlık Uygulamaları ve Bakım | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM458 | TÜRKÇE | Fonksıyonel Tıp ve Hemşırelık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM462 | TÜRKÇE | Rehabılıtasyon Hemşırelığı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HEM464 | TÜRKÇE | Sağlık Hukuku | Seçmeli | 2 | - | - | 2 |