GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
HEM265 Hemşirelikte Nefes ve Yoga SEÇMELİ DERS GRUBU 2 3 2.00

Lisans



Bu ders, hemşirelik öğrencilerinin nefes teknikleri ve yoga uygulamalarının temel ilkelerini öğrenmelerini ve bu yöntemlerin bireyin fiziksel, zihinsel ve ruhsal sağlığı üzerindeki etkilerini kavrayabilmelerini amaçlamaktadır. Öğrencilerin, nefes ve yoga uygulamalarını hem kendi kişisel gelişimlerinde hem de hemşirelik bakımında tamamlayıcı bir yaklaşım olarak kullanabilmeleri hedeflenmektedir.


Prof. Dr. Fisun ŞENUZUN AYKAR Dr. Öğr. Üyesi Meltem ADAİÇİ YAKUPOĞLU


1 Yoga ve nefes tekniklerinin tarihsel gelişimini ve temel ilkelerini açıklayabilir.
2 Temel yoga duruşlarını (asanaları) ve bunların fizyolojik etkilerini tanımlayabilir.
3 Nefes tekniklerini ve meditasyon uygulamalarını açıklayabilir ve uygulayabilir.
4 Yoga uygulamalarının bireyin fiziksel, zihinsel ve ruhsal sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirebilir.
5 Yoga ve beslenme arasındaki ilişkiyi yorumlayabilir.
6 Yoga ve nefes uygulamalarını kişisel gelişiminde ve hemşirelik bakımında tamamlayıcı bir yaklaşım olarak kullanabilir.
7 Yoga ve nefes egzersizleri aracılığıyla stresle baş etme, öz farkındalık ve yaşam kalitesini artırma yollarını uygulayabilir.

BİRİNCİ ÖĞRETİM


Yok


Yok


Bu ders; yoga tarihine genel bakış, temel yoga duruşları (asanalar) ve fizyolojik etkileri, nefes teknikleri, meditasyon ve temel yoga uygulamalarını kapsamaktadır. Ayrıca, yoga ve beslenme ilişkisi, yaşam boyu sağlığa etkileri, film ve literatür incelemeleri ile öğrencilerin hem kişisel gelişimlerinde hem de hemşirelik bakımında nefes ve yoga uygulamalarını tamamlayıcı bir yaklaşım olarak kullanabilmeleri amaçlanmaktadır


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Laboratuvar
1 Yogaya genel bakış ve tarihsel gelişim
2 Asanalar ve fizyolojik etkileri – I
3 Asanalar ve fizyolojik etkileri – II
4 Nefes teknikleri ve meditasyon
5 Nefes teknikleri uygulama
6 Yoga temel uygulaması – I
7 Yoga temel uygulaması – II
8 Ara sınav
9 Yoga ve beslenme
10 Yoga ve yaşam: Film gösterimi
11 Yoga temel uygulaması – III
12 Yoga temel uygulaması – IV
13 Yoga temel uygulaması – V
14 Yoga temel uygulaması – VI
15 Yoga temel uygulaması – VII
16 Final Sınavı

1. Iyengar, B.K.S. (2021). Light on Yoga. Harper Thorsons. 2. Brown, R. P., & Gerbarg, P. L. (2022). The Healing Power of the Breath: Simple Techniques to Reduce Stress and Anxiety, Enhance Concentration, and Balance Your Emotions. Shambhala. 3. Woodyard, C. (2021). Exploring the therapeutic effects of yoga and its ability to increase quality of life. International Journal of Yoga, 14(2), 94–101. 4. Khalsa, S. B. S., & Butzer, B. (2020). Yoga in school settings: A scientific rationale and practical implementation. International Journal of Yoga Therapy, 30(1), 23–36. 5. Ders sunumları


Bu ders; kuramsal bilgilerin aktarımında anlatım, tartışma, soru-cevap ve literatür incelemeleri ile yürütülmektedir. Öğrencilerin aktif katılımını sağlamak amacıyla grup çalışmaları, video ve film gösterimleri, deneyim paylaşımı kullanılmaktadır. Ayrıca, nefes teknikleri, meditasyon ve temel yoga uygulamaları konusunda uygulamalı alıştırmalar ve demonstrasyonlar yapılarak öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyleri pekiştirilmektedir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 58

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 4 4 5 3 3 2 3 2 3
ÖÇ 2 4 5 5 4 3 4 3 3 3 4
ÖÇ 3 5 5 5 5 4 5 3 4 4 5
ÖÇ 4 4 5 4 4 3 4 3 5 4 5
ÖÇ 5 4 5 5 4 5 4 3 4 4 4
ÖÇ 6 5 4 5 5 4 4 3 3 4 4
ÖÇ 7 4 4 4 4 5 4 4 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek