İzmir Tınaztepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi bünyesinde 2020 yılında açılmış olan “Ebelik” bölümü 4 yıllık bir lisans programıdır. Bu bölümün amacı, mesleğinin temel kuram ve ilkelerini benimseyecek, donanımlı, temel bilgi ve beceri sahibi, özgüvenle kendisini ifade edebilen, araştırmacı ve sorgulayıcı, değişime açık çağdaş ebeler yetiştirmektir. Ebeliğin mesleki görev ve sorumluluk bilinciyle, kadının her döneminde karşılaşılabileceği riskli durumları erken tanılayabilecek, sağlığın korunması, tedavisi, yeniden kazandırılması ve sürdürülmesi için en doğru yaklaşımları bireye özel planlayabilecek lider ebeler yetiştirmektir. Öğrencilerimiz Ebelik lisans programını Avrupa Birliği standartlarına uygun olarak toplam 4600 saat, 186 kredi ve 240 AKTS ile tamamlamaktadırlar. Ebelik bölümünde ilgili tüm alanlarda eğitim-öğretim yapılmakta olup ders veren 3 doktor öğretim üyesi yer almaktadır.
Ebelikte alanında Lisans derecesi
Lisans
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK " kapsamında gerçekleştirilmektedir. Ülkemizde formal olmayan örgün eğitim kurumları dışında gerçekleştirilen sertifikaya ya da deneyime dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınması henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Öğretme ve öğrenme yöntemleri ve stratejileri; öğrencinin kendi kendine öğrenme, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkalarına öğretme, sunum, eleştirel düşünme takım çalışması ve BT gibi becerilerini geliştirmek için seçilir. Ayrıca farklı öğrenme stillerine sahip öğrencilerle daha iyi bir öğrenmeye ulaşmak için, program uygun metodolojilerle desteklenmektedir. Metodolojiler; dinleme ve yorumlama, gözlem / manipülasyon durumları, eleştirel düşünme, soru sorma, araştırma becerileri, yazma, okuma, bilgisayar teknolojileri becerileri, organizasyon becerileri, takım çalışması gibi başlıca öğrenme aktiviteleri derslerde uygulanır
BİLGİ: Kuramsal/Olgusal: Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir - Mesleki uygulamalarına temel oluşturan kuram ve modelleri bilir - Sağlığı koruma ve yaşam kalitesini geliştirir - Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir - Birey, kadın, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül yaklaşımla kültürel açıdan uygun, yüksek kalitede ebelik bakım süreci kapsamında karşılar - Mesleki uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır - Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır - Bir yabancı dili kullanarak alanındaki güncel bilgileri takip ederek meslektaşları ile iletişim kurar. Ebelik uygulamalarında ilgili yasa yönetmelik, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır. - Sağlık ekibi ile multidisipliner işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinlikler yürütür – Profesyonel mesleki gelişime katkıda bulunacak çalışmalarda yer alır ve profesyonel kimliği ile rol - model olur. BECERİLER: Bilişsel uygulamalı: ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir - Sağlığı koruma ve yaşam kalitesini geliştirir - Birey, kadın, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül yaklaşımla kültürel açıdan uygun, yüksek kalitede ebelik bakım süreci kapsamında karşılar - Mesleki uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır - Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır - Bir yabancı dili kullanarak alanındaki güncel bilgileri takip ederek meslektaşları ile iletişim kurar. Ebelik uygulamalarında ilgili yasa yönetmelik, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır. - Sağlık ekibi ile multidisipliner işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinlikler yürütür – Profesyonel mesleki gelişime katkıda bulunacak çalışmalarda yer alır ve profesyonel kimliği ile rol - model olur. YETKİNLİKLER: Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği: - ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir - Sağlığı koruma ve yaşam kalitesini geliştirir - Birey, kadın, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül yaklaşımla kültürel açıdan uygun, yüksek kalitede ebelik bakım süreci kapsamında karşılar - Mesleki uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır - Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır - Bir yabancı dili kullanarak alanındaki güncel bilgileri takip ederek meslektaşları ile iletişim kurar. Ebelik uygulamalarında ilgili yasa yönetmelik, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır. - Sağlık ekibi ile multidisipliner işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinlikler yürütür – Profesyonel mesleki gelişime katkıda bulunacak çalışmalarda yer alır ve profesyonel kimliği ile rol - model olur. Öğrenme Yetkinliği: - Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir - Mesleki uygulamalarına temel oluşturan kuram ve modelleri bilir - Sağlığı koruma ve yaşam kalitesini geliştirir - Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir - Birey, kadın, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül yaklaşımla kültürel açıdan uygun, yüksek kalitede ebelik bakım süreci kapsamında karşılar - Mesleki uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır - Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır - Bir yabancı dili kullanarak alanındaki güncel bilgileri takip ederek meslektaşları ile iletişim kurar. Ebelik uygulamalarında ilgili yasa yönetmelik, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır. - Sağlık ekibi ile multidisipliner işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinlikler yürütür – Profesyonel mesleki gelişime katkıda bulunacak çalışmalarda yer alır ve profesyonel kimliği ile rol - model olur. İletişim ve Sosyal Yetkinlik: Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir - Mesleki uygulamalarına temel oluşturan kuram ve modelleri bilir - Sağlığı koruma ve yaşam kalitesini geliştirir - Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir - Birey, kadın, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül yaklaşımla kültürel açıdan uygun, yüksek kalitede ebelik bakım süreci kapsamında karşılar - Mesleki uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır - Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır - Bir yabancı dili kullanarak alanındaki güncel bilgileri takip ederek meslektaşları ile iletişim kurar. Ebelik uygulamalarında ilgili yasa yönetmelik, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır. - Sağlık ekibi ile multidisipliner işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinlikler yürütür – Profesyonel mesleki gelişime katkıda bulunacak çalışmalarda yer alır ve profesyonel kimliği ile rol - model olur. Alana Özgü Yetkinlik: Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir - Mesleki uygulamalarına temel oluşturan kuram ve modelleri bilir - Sağlığı koruma ve yaşam kalitesini geliştirir - Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir - Birey, kadın, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül yaklaşımla kültürel açıdan uygun, yüksek kalitede ebelik bakım süreci kapsamında karşılar - Mesleki uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır - Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır - Bir yabancı dili kullanarak alanındaki güncel bilgileri takip ederek meslektaşları ile iletişim kurar. Ebelik uygulamalarında ilgili yasa yönetmelik, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır. - Sağlık ekibi ile multidisipliner işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinlikler yürütür – Profesyonel mesleki gelişime katkıda bulunacak çalışmalarda yer alır ve profesyonel kimliği ile rol - model olur. Ebelik ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun şekilde ilerler. - Toplumsal haklar, sosyal adalet, bakımda kalite, kültürlerarası bakım, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
Ebelik lisans programının amacı, mesleğinin temel kuram ve ilkelerini benimseyecek, donanımlı, temel bilgi ve beceri sahibi, özgüvenle kendisini ifade edebilen, araştırmacı ve sorgulayıcı, değişime açık çağdaş ebeler yetiştirmektir. Ebeliğin mesleki görev ve sorumluluk bilinciyle, kadının her döneminde karşılaşılabileceği riskli durumları erken tanılayabilecek, sağlığın korunması, tedavisi, yeniden kazandırılması ve sürdürülmesi için en doğru yaklaşımları bireye özel planlayabilecek, yasal mesleki ve etik değerlerle, aile ve yaşadığı toplum içinde bütüncül ve insancıl bir anlayışla ele alabilecek, yaşamın her döneminde sağlığı koruyacak, geliştirecek ve bakım gereksinimlerini karşılayabilecek üst düzey hizmet sunumları, bilimsel çalışmaları ile ulusal ve uluslararası ortamlarda tanınan lider ebeler yetiştirmektir.
Resmi ve özel hastaneler, üniversite hastanelerinde; klinikler, ameliyathane, doğumhane, hastane yönetimi, eğitim birimi, enfeksiyon kontrol komitesi, kalite birimi, hasta hakları birimi, hastane süpervizörlüğü, tüpbebek, aile planlaması, gebe okulları/doğuma hazırlık sınıfları gibi özellikli birimlerde, dispanserler, aile sağlığı merkezleri, sağlık evleri, özel sağlık merkezleri, kendilerine ait özel sağlık merkezlerinde (serbest ebelik) görev yapabilirler.
Bu programdan mezun olanlar yüksek lisans programına devam edebilirler.
Ölçme ve Değerlendirme (1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir (2) Bu başarı harf notu dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur (3) Başarı harf notunun takdirinde öğrenenin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir. (4) Öğrencinin başarı notu AA 90-100 Pekiyi 4.0, BA 85-89 İyi-Pekiyi 3.50, BB 80-84 İyi 3.00, CB 70-79 Orta-İyi 2.50, CC 60-69 Orta 2.00, DC 55-59 Başarısız 1.50, DD 50-54 Başarısız 1.00, FD 49 ve altı Başarısız 0.05, FF Yarıyıl/Yılsonu sınavına girmedi Başarısız 0.00, DVZ Devamsız Başarısız 0.00, M Muaf, SD Sorumlu Değil.
Programda yer alan derslerin tümünün 4 üzerinden 2.5 başarı ortalamasıyla tamamlamaktır.
Tam Zamanlı
Ayşegül DÖNMEZ aysegul.donmez@tinaztepe.edu.tr
İzmir Tınaztepe Üniversitesi Kampüsü içinde toplam 1720 metrekare büyüklüğünde, 17 adet 50 ile 100 metrekare boyutunda, bilgisayar ve internet donanımlı öğrenci derslikleri mevcuttur. Öğrencilerin konferans ortamında ders dinleyebilmesi için 250-300 kişilik Amfi Konferans Salonu da yer almaktadır. Öğrencilerin laboratuvar ortamında demonstrasyon yapabilmeleri için 150 m2 Mesleksel Beceriler Uygulama Laboratuvarı, 250 m2 Anatomi uygulama salonu, 3 adet multidisipliner eğitim laboratuvarı toplam 850 metrekaredir. Kütüphane ortamında kaynak kullanım merkezi alanı 750 metrekare olup öğrencilerin elde edebileceği 3372 kitap mevcuttur. Öğrencilerin sosyalleşebilmeleri, alışveriş yapabilmeleri için açık alanda yeterli sosyal tesis ve alanlar mevcuttur.
1 | Ebelik mesleğinin görev, yetki, rol ve sorumluluklarını profesyonel bir meslek mensubu farkındalığı ile yerine getirir. |
2 | Ebelik uygulamalarını mesleki yeterlilik, etik ilke ve standartlar ile kanıta dayalı güncel bilgiler doğrultusunda insan haklarına saygılı ve hoşgörü ile gerçekleştirir. |
3 | Ebelik bakımında kadının ve yenidoğanın haklarını koruyarak, bütüncül yaklaşımla birey, aile ve toplumun kültürel özelliklerini de göz önünde bulundurarak hizmet gereksinimlerini belirler ve gerekli hizmeti sunabilir. |
4 | Ebelik uygulamalarını kuram/modeller, mesleki yasa, yönetmelik ve mevzuatlar çerçevesinde gerçekleştirir. |
5 | Ebelik uygulamalarında meslektaşlarına, ebelik öğrencilerine ve topluma lider ve rol model olarak öğrenme-öğretmeyi mesleki sorumluluk olarak benimser. |
6 | Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanılayabilme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek çözüm önerileri geliştirebilir ve uygulayabilir. |
7 | Kültürel yönden donanımlı, özgüveni yüksek, küresel ve toplumsal değişimlerin farkında olarak toplumsal ve sosyal etkinliklerde yer alır. |
8 | Bilimsel araştırma yaparak ve/veya sonuçlarını yorumlayarak ebeliğin profesyonel gelişimine katkıda bulunacak etkinlikler düzenleyerek/katılarak yenilikçi bakışa sahip olur. |
9 | Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal / uluslararası mesleki örgütler, sivil toplum kuruluşları ve kurumlar ile işbirliği içinde olur. |
10 | Sağlık ekibinin bir üyesi olarak multidisipliner yaklaşımlarla ebelik uygulamalarını gerçekleştirir. |
1 | Ebelik mesleğinin görev, yetki, rol ve sorumluluklarını profesyonel bir meslek mensubu farkındalığı ile yerine getirir. |
2 | Ebelik uygulamalarını mesleki yeterlilik, etik ilke ve standartlar ile kanıta dayalı güncel bilgiler doğrultusunda insan haklarına saygılı ve hoşgörü ile gerçekleştirir. |
3 | Ebelik bakımında kadının ve yenidoğanın haklarını koruyarak, bütüncül yaklaşımla birey, aile ve toplumun kültürel özelliklerini de göz önünde bulundurarak hizmet gereksinimlerini belirler ve gerekli hizmeti sunabilir. |
4 | Ebelik uygulamalarını kuram/modeller, mesleki yasa, yönetmelik ve mevzuatlar çerçevesinde gerçekleştirir. |
5 | Ebelik uygulamalarında meslektaşlarına, ebelik öğrencilerine ve topluma lider ve rol model olarak öğrenme-öğretmeyi mesleki sorumluluk olarak benimser. |
6 | Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanılayabilme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek çözüm önerileri geliştirebilir ve uygulayabilir. |
7 | Kültürel yönden donanımlı, özgüveni yüksek, küresel ve toplumsal değişimlerin farkında olarak toplumsal ve sosyal etkinliklerde yer alır. |
8 | Bilimsel araştırma yaparak ve/veya sonuçlarını yorumlayarak ebeliğin profesyonel gelişimine katkıda bulunacak etkinlikler düzenleyerek/katılarak yenilikçi bakışa sahip olur. |
9 | Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal / uluslararası mesleki örgütler, sivil toplum kuruluşları ve kurumlar ile işbirliği içinde olur. |
10 | Sağlık ekibinin bir üyesi olarak multidisipliner yaklaşımlarla ebelik uygulamalarını gerçekleştirir. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ATA101 | TÜRKÇE | Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı-I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
EBE111.1 | TÜRKÇE | Ebelıkte Temel İlke ve Uygulamalar-I | Zorunlu | 4 | - | 2 | - | |
EBE113.1 | TÜRKÇE | Anatomı-I | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
EBE115.1 | TÜRKÇE | Fızyolojı-I | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
EBE117.1 | TÜRKÇE | Bıyokımya | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
EBE119 | TÜRKÇE | Ebelığe Gırış | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
EBEMS-I | TÜRKÇE | Meslekı Seçmelı Ders-I | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
İNG101 | İNGİLİZCE | İngılızce-I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
OSD-I | TÜRKÇE | Ünıversıte Ortak Seçmelı Ders-I | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
TUR101 | TÜRKÇE | Türk Dılı I | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
Toplam | 22 | 0 | 2 | 13 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ATA102 | TÜRKÇE | Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı-II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
EBE112 | TÜRKÇE | Ebelıkte Temel İlke ve Uygulamalar-II | Zorunlu | 4 | 8 | 4 | 12 | |
EBE114.1 | TÜRKÇE | Anatomı-II | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
EBE116 | TÜRKÇE | Fızyolojı-II | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
EBE122 | TÜRKÇE | Epıdemıyolojı ve Bulaşıcı Hastalıklar | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
EBEMS-II | TÜRKÇE | Meslekı Seçmelı Ders-II | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
İNG102 | TÜRKÇE | İngılızce-II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
OSD-II | TÜRKÇE | Ünıversıte Ortak Seçmelı Ders-II | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
TUR102 | TÜRKÇE | Türk Dılı II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 20 | 8 | 4 | 24 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBE211 | TÜRKÇE | Antenatal Bakım-I | Zorunlu | 4 | 8 | 2 | 12 | |
EBE213 | TÜRKÇE | Farmakolojı-I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
EBE215 | TÜRKÇE | Patolojı | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
EBE217.1 | TÜRKÇE | Mıkrobıyolojı ve Parazıtolojı | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
EBE221 | TÜRKÇE | Cerrahı ve İç Hastalıkları | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
EBE223 | TÜRKÇE | Fızıksel Tanılama ve Değerlendırme | Zorunlu | 2 | - | 1 | 4 | |
EBE225 | TÜRKÇE | İletışım Becerılerı | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
EBEMS-III | TÜRKÇE | Meslekı Seçmelı Ders-III | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
OSD-III | TÜRKÇE | Ünıversıte Ortak Seçmelı Ders-III | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
Toplam | 20 | 8 | 3 | 24 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBE212 | TÜRKÇE | Antenatal Bakım-II | Zorunlu | 4 | 8 | 2 | 12 | |
EBE216.1 | TÜRKÇE | Ebelıkte Yönetım ve Lıderlık | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
EBE218 | TÜRKÇE | Ebelıkte Öğretım, Danışmanlık ve Eğıtım Becerılerı | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
EBE222.1 | TÜRKÇE | Kadın Sağlığının Korunması ve Gelıştırılmesı | Zorunlu | 4 | - | - | - | |
EBE224 | TÜRKÇE | Farmakolojı-II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
EBE226 | TÜRKÇE | Aıle Planlaması | Zorunlu | 2 | - | 2 | 3 | |
EBEMS-IV.1 | TÜRKÇE | Meslekı Seçmelı Ders-IV | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
OSD-IV | TÜRKÇE | Ünıversıte Ortak Seçmelı Ders-IV | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
Toplam | 20 | 8 | 4 | 19 | ||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBE311 | TÜRKÇE | İntrapartum ve Postpartum Bakım-I | Zorunlu | 4 | 8 | 2 | 12 | |
EBE315 | TÜRKÇE | Cınsel Sağlık ve Üreme Sağlığı | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
EBE317 | TÜRKÇE | Ebelıkte Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
EBE319 | TÜRKÇE | Yenıdoğan Sağlığı ve Bakımı | Zorunlu | 4 | 8 | - | 10 | |
EBEMS-V | TÜRKÇE | Meslekı Seçmelı Ders-V | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
OSD-V | TÜRKÇE | Ünıversıte Ortak Seçmelı Ders-V | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
Toplam | 16 | 16 | 2 | 26 | ||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBE312 | TÜRKÇE | İntrapartum ve Postpartum Bakım-II | Zorunlu | 4 | 8 | 2 | 12 | |
EBE316 | TÜRKÇE | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
EBE318 | TÜRKÇE | Bıyoıstatıstık | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
EBE322.1 | TÜRKÇE | Toplum Sağlığı Ebelığı | Zorunlu | 3 | 6 | - | 8 | |
EBE324 | TÜRKÇE | Büyüme - Gelışme | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
EBE326 | TÜRKÇE | Kurum Dışı Alan Uygulaması (Yaz Stajı) | Zorunlu | - | - | - | - | |
EBEMS-VI.1 | TÜRKÇE | Meslekı Seçmelı Ders-VI | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
OSD-VI | TÜRKÇE | Ünıversıte Ortak Seçmelı Ders-VI | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
Toplam | 17 | 14 | 2 | 26 | ||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBEINT-I | TÜRKÇE | İntörn Alan Dersı-I | Seçmeli | 2 | 12 | - | - | |
EBEMS-VII | TÜRKÇE | Meslekı Seçmelı Ders-VII | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
OSD-VII | TÜRKÇE | Ünıversıte Ortak Seçmelı Ders-VII | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
Toplam | 6 | 12 | 0 | |||||
8. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBEINT-II | TÜRKÇE | İntörn Alan Dersı-II | Seçmeli | 2 | 12 | - | - | |
EBEMS-VIII | TÜRKÇE | Meslekı Seçmelı Ders-VIII | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
OSD-VIII | TÜRKÇE | Ünıversıte Ortak Seçmelı Ders-VIII | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
Toplam | 6 | 12 | 0 | |||||
EBEMS-I - Mesleki Seçmeli Ders-I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBE153.1 | TÜRKÇE | Hıstolojı ve Embrıyolojı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
EBE155 | TÜRKÇE | Sterılızasyon ve Dezenfeksıyon | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD-I - Üniversite Ortak Seçmeli Ders-I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
OSD013 | TÜRKÇE | Etkın ve Kurumsal İletışım | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD020 | TÜRKÇE | Lıderlık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD030 | TÜRKÇE | Gırışımcılık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD070 | TÜRKÇE | Sağlıkta Kalıte ve Akredıtasyon | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD090 | TÜRKÇE | Sağlık Psıkolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD110 | TÜRKÇE | Fotoğraf Yorum ve Eleştırısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD130 | TÜRKÇE | Müzık Kültürü-II: Popüler Müzıkler | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD190 | TÜRKÇE | Yapay Zeka ve Tıpta Güncel Teknolojıler | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD230 | TÜRKÇE | Sağlıklı Yaşamda Yoga | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD280 | TÜRKÇE | İşaret Dılı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD310 | TÜRKÇE | İlk Yardım | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD330 | TÜRKÇE | Psıkodrama | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD340 | TÜRKÇE | Karıyer Planlama | Seçmeli | 1 | - | - | 2 | |
EBEMS-II - Mesleki Seçmeli Ders-II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBE156 | TÜRKÇE | Toplumsal Cınsıyet Eşıtlığı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
EBE158 | TÜRKÇE | Tıbbı Genetık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
EBE162 | TÜRKÇE | Psıkolojı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD-II - Üniversite Ortak Seçmeli Ders-II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
OSD020 | TÜRKÇE | Lıderlık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD030 | TÜRKÇE | Gırışımcılık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD070 | TÜRKÇE | Sağlıkta Kalıte ve Akredıtasyon | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD090 | TÜRKÇE | Sağlık Psıkolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD110 | TÜRKÇE | Fotoğraf Yorum ve Eleştırısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD130 | TÜRKÇE | Müzık Kültürü-II: Popüler Müzıkler | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD190 | TÜRKÇE | Yapay Zeka ve Tıpta Güncel Teknolojıler | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD230 | TÜRKÇE | Sağlıklı Yaşamda Yoga | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD280 | TÜRKÇE | İşaret Dılı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD310 | TÜRKÇE | İlk Yardım | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD330 | TÜRKÇE | Psıkodrama | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD340 | TÜRKÇE | Karıyer Planlama | Seçmeli | 1 | - | - | 2 | |
EBEMS-III - Mesleki Seçmeli Ders-III | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBE251 | TÜRKÇE | Obstetrık ve Jınekolojık Cerrahı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
EBE253 | TÜRKÇE | Ebelık Bakım Sürecı ve Bıreyselleştrılmış Bakım | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
EBE255 | TÜRKÇE | Ebelıkte Fızyopatolojı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
EBE257 | TÜRKÇE | Prekonsepsıyonel Bakım | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
EBE259 | TÜRKÇE | Embrıyolojı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
EBE261 | TÜRKÇE | Meslekı İngılızce-I | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
EBE263 | TÜRKÇE | Acıl ve İlkyardım | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD-III - Üniversite Ortak Seçmeli Ders-III | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
OSD020 | TÜRKÇE | Lıderlık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD030 | TÜRKÇE | Gırışımcılık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD070 | TÜRKÇE | Sağlıkta Kalıte ve Akredıtasyon | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD090 | TÜRKÇE | Sağlık Psıkolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD110 | TÜRKÇE | Fotoğraf Yorum ve Eleştırısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD130 | TÜRKÇE | Müzık Kültürü-II: Popüler Müzıkler | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD190 | TÜRKÇE | Yapay Zeka ve Tıpta Güncel Teknolojıler | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD230 | TÜRKÇE | Sağlıklı Yaşamda Yoga | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD280 | TÜRKÇE | İşaret Dılı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD310 | TÜRKÇE | İlk Yardım | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD330 | TÜRKÇE | Psıkodrama | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD340 | TÜRKÇE | Karıyer Planlama | Seçmeli | 1 | - | - | 2 | |
EBEMS-IV.1 - Mesleki Seçmeli Ders-IV | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBE152 | TÜRKÇE | Beslenmeye Gırış | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD-IV - Üniversite Ortak Seçmeli Ders-IV | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
OSD020 | TÜRKÇE | Lıderlık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD030 | TÜRKÇE | Gırışımcılık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD070 | TÜRKÇE | Sağlıkta Kalıte ve Akredıtasyon | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD090 | TÜRKÇE | Sağlık Psıkolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD110 | TÜRKÇE | Fotoğraf Yorum ve Eleştırısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD130 | TÜRKÇE | Müzık Kültürü-II: Popüler Müzıkler | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD190 | TÜRKÇE | Yapay Zeka ve Tıpta Güncel Teknolojıler | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD230 | TÜRKÇE | Sağlıklı Yaşamda Yoga | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD280 | TÜRKÇE | İşaret Dılı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD310 | TÜRKÇE | İlk Yardım | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD330 | TÜRKÇE | Psıkodrama | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD340 | TÜRKÇE | Karıyer Planlama | Seçmeli | 1 | - | - | 2 | |
EBEMS-V - Mesleki Seçmeli Ders-V | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBE351 | TÜRKÇE | Laktasyon ve Emzırme Danışmanlığı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
EBE353 | TÜRKÇE | Ebelık ve Yoğun Bakım Uygulamaları | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
EBE355 | TÜRKÇE | Kanıta Dayalı Uygulamalar | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
EBE357 | TÜRKÇE | Rısklı Gebelık ve Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
EBE359 | İNGİLİZCE | Meslekı İngılızce-III | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD-V - Üniversite Ortak Seçmeli Ders-V | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
OSD020 | TÜRKÇE | Lıderlık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD030 | TÜRKÇE | Gırışımcılık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD070 | TÜRKÇE | Sağlıkta Kalıte ve Akredıtasyon | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD090 | TÜRKÇE | Sağlık Psıkolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD110 | TÜRKÇE | Fotoğraf Yorum ve Eleştırısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD130 | TÜRKÇE | Müzık Kültürü-II: Popüler Müzıkler | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD190 | TÜRKÇE | Yapay Zeka ve Tıpta Güncel Teknolojıler | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD230 | TÜRKÇE | Sağlıklı Yaşamda Yoga | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD280 | TÜRKÇE | İşaret Dılı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD310 | TÜRKÇE | İlk Yardım | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD330 | TÜRKÇE | Psıkodrama | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD340 | TÜRKÇE | Karıyer Planlama | Seçmeli | 1 | - | - | 2 | |
EBEMS-VI.1 - Mesleki Seçmeli Ders-VI | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
OSD-VI - Üniversite Ortak Seçmeli Ders-VI | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
OSD020 | TÜRKÇE | Lıderlık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD030 | TÜRKÇE | Gırışımcılık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD070 | TÜRKÇE | Sağlıkta Kalıte ve Akredıtasyon | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD090 | TÜRKÇE | Sağlık Psıkolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD110 | TÜRKÇE | Fotoğraf Yorum ve Eleştırısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD130 | TÜRKÇE | Müzık Kültürü-II: Popüler Müzıkler | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD190 | TÜRKÇE | Yapay Zeka ve Tıpta Güncel Teknolojıler | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD230 | TÜRKÇE | Sağlıklı Yaşamda Yoga | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD280 | TÜRKÇE | İşaret Dılı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD310 | TÜRKÇE | İlk Yardım | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD330 | TÜRKÇE | Psıkodrama | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD340 | TÜRKÇE | Karıyer Planlama | Seçmeli | 1 | - | - | 2 | |
EBEINT-I - İntörn Alan Dersi-I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBE410 | TÜRKÇE | Doğum Öncesı Bakım | Seçmeli | 2 | 12 | - | 12 | |
EBE420 | TÜRKÇE | Doğum, Doğum Sonu ve Yenıdoğan Bakımı | Seçmeli | 2 | 12 | - | 12 | |
EBE430 | TÜRKÇE | Kadın Sağlığı ve Hastalıkları | Seçmeli | 2 | 12 | - | 12 | |
EBE440 | TÜRKÇE | Topluma Hızmet Uygulamaları | Seçmeli | 2 | 12 | - | 12 | |
EBEMS-VII - Mesleki Seçmeli Ders-VII | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBE451 | TÜRKÇE | Mezunıyet Tezı-I | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
EBE453 | TÜRKÇE | Ölüm ve Yas Sürecınde Ebelık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
EBE455 | TÜRKÇE | Spırıtüel Bakım | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
EBE457 | TÜRKÇE | Meslekı Örgütlenme Bılıncı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
EBE459 | TÜRKÇE | Kadın Sağlığında Çok Kültürlülük | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
EBE461 | TÜRKÇE | Afetlerde Cınsel Sağlık ve Üreme Sağlığı (CSÜS) | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD-VII - Üniversite Ortak Seçmeli Ders-VII | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
OSD020 | TÜRKÇE | Lıderlık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD030 | TÜRKÇE | Gırışımcılık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD070 | TÜRKÇE | Sağlıkta Kalıte ve Akredıtasyon | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD090 | TÜRKÇE | Sağlık Psıkolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD110 | TÜRKÇE | Fotoğraf Yorum ve Eleştırısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD130 | TÜRKÇE | Müzık Kültürü-II: Popüler Müzıkler | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD190 | TÜRKÇE | Yapay Zeka ve Tıpta Güncel Teknolojıler | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD230 | TÜRKÇE | Sağlıklı Yaşamda Yoga | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD280 | TÜRKÇE | İşaret Dılı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD310 | TÜRKÇE | İlk Yardım | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD330 | TÜRKÇE | Psıkodrama | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD340 | TÜRKÇE | Karıyer Planlama | Seçmeli | 1 | - | - | 2 | |
EBEINT-II - İntörn Alan Dersi-II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBE410 | TÜRKÇE | Doğum Öncesı Bakım | Seçmeli | 2 | 12 | - | 12 | |
EBE420 | TÜRKÇE | Doğum, Doğum Sonu ve Yenıdoğan Bakımı | Seçmeli | 2 | 12 | - | 12 | |
EBE430 | TÜRKÇE | Kadın Sağlığı ve Hastalıkları | Seçmeli | 2 | 12 | - | 12 | |
EBE440 | TÜRKÇE | Topluma Hızmet Uygulamaları | Seçmeli | 2 | 12 | - | 12 | |
EBEMS-VIII - Mesleki Seçmeli Ders-VIII | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBE452 | TÜRKÇE | Mezunıyet Tezı-II | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
EBE454 | TÜRKÇE | Adlı Ebelık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
EBE456 | TÜRKÇE | Fonksıyonel Tıp ve Ebelık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
EBE458 | TÜRKÇE | Tamamlayıcı ve Destekleyıcı Sağlık Uygulamaları | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD-VIII - Üniversite Ortak Seçmeli Ders-VIII | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
OSD020 | TÜRKÇE | Lıderlık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD030 | TÜRKÇE | Gırışımcılık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD070 | TÜRKÇE | Sağlıkta Kalıte ve Akredıtasyon | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD090 | TÜRKÇE | Sağlık Psıkolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD110 | TÜRKÇE | Fotoğraf Yorum ve Eleştırısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD130 | TÜRKÇE | Müzık Kültürü-II: Popüler Müzıkler | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD190 | TÜRKÇE | Yapay Zeka ve Tıpta Güncel Teknolojıler | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD230 | TÜRKÇE | Sağlıklı Yaşamda Yoga | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD280 | TÜRKÇE | İşaret Dılı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD310 | TÜRKÇE | İlk Yardım | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD330 | TÜRKÇE | Psıkodrama | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD340 | TÜRKÇE | Karıyer Planlama | Seçmeli | 1 | - | - | 2 |