GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBE461 Afetlerde Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı (CSÜS) SEÇMELİ DERS GRUBU 4 7 2.00

Lisans



Öğrencilerin Acil ve Afet Dönemlerinde Cinsel ve Üreme Sağlığı (CSÜS) için Minimum İlk Hizmet Paketi konularında uluslararası standartlar doğrultusunda müdahale ve eylem planı hazırlayarak uygulayabilmeleridir.


Dr.Öğr.Üyesi Ayşegül DÖNMEZ Dr.Öğr.Üyesi Çiler ELMAS


1 Kriz durumlarında CSÜS için Minimum İlk Hizmetleri tanımlayabilme
2 Afet durumlarında temel CSÜS kavramları ve teknikleri tanımlayabilme
3 Afet durumlarında temel CSÜS uygulanmasına yönelik koordinasyon becerileri uygulayabilme
4 Kurumlar arasındaki kriz durumlarında acil durum ve gelişmeye yönelik sektörler arası iletişim ve işbirliğini güçlendirebilme
5 CSÜS ve Toplumsal Cinsiyete Dayalı Şiddeti (TCDŞ) mezuniyet öncesi halk sağlığı eğitim programlarına entegre etmek için bir eylem planı hazırlayabilme

BİRİNCİ ÖĞRETİM



[Yok]


1 Dersin tanıtımı, kapsamı, önemi, gerekçesi, tanışma ve beklentiler, Afetlere genel bakış ve Koordinasyon, 2 Kriz durumlarında CSÜS müdahalelerine genel bakış Koordinasyon Mekanizmalarına giriş 3 Kriz durumlarında Türkiye’nin CSÜS acil durum planlaması 4 Afetlerde TCDŞ’i bakım ve destek önündeki engeller 5 Tecavüze maruz kalanlar için klinik hizmetlerin koordinasyonu 6 Acil ve Afet Dönemlerinde Cinsel ve Üreme Sağlığı (CSÜS) için Minimum İlk Hizmet Paketi entegrasyonu için planlama matrisi/grup çalışması 7 Grup çalışması 8 Yarıyıl sınavı 9 Anne ve Yenidoğan Sağlığı Kriz ve Kriz Sonrası Dönemlerde Anne ve Yenidoğan Sağlığının Koordinasyonu 10 Aile planlama programını kullanarak kapsamlı CSÜS hizmetlerinin planlanması 11 Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar/HIV Acil durumlarda öncelikli CYBH/HIV müdahalelerinin koordine edilmesi 12 Kapsamlı CYBE ve HIV programlaması 13 Acil ve Afet Dönemlerinde Cinsel ve Üreme Sağlığı için Minimum İlk Hizmet Paketi entegrasyonu için planlama matrisi/grup çalışması- CYBE/HIV 14 Lojistik, İzleme Değerlendirme Ölçme, izleme ve değerlendirme, CSÜS malzemeleri ve lojistik 15 Acil ve Afet Dönemlerinde Cinsel ve Üreme Sağlığı (CSÜS) için Minimum İlk Hizmet Paketi entegrasyonu için planlama matrisi/grup çalışması- Lojistik 16 Yılsonu sınavı


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Laboratuvar
1 Dersin tanıtımı, kapsamı, önemi, gerekçesi, tanışma ve beklentiler, Afetlere genel bakış ve Koordinasyon,
2 Kriz durumlarında CSÜS müdahalelerine genel bakış Koordinasyon Mekanizmalarına giriş
3 Kriz durumlarında Türkiye’nin CSÜS acil durum planlaması
4 Afetlerde TCDŞ’i bakım ve destek önündeki engeller
5 Tecavüze maruz kalanlar için klinik hizmetlerin koordinasyonu
6 Acil ve Afet Dönemlerinde Cinsel ve Üreme Sağlığı (CSÜS) için Minimum İlk Hizmet Paketi entegrasyonu için planlama matrisi/grup çalışması
7 Grup çalışması
8 Yarıyıl sınavı
9 Anne ve Yenidoğan Sağlığı Kriz ve Kriz Sonrası Dönemlerde Anne ve Yenidoğan Sağlığının Koordinasyonu
10 Aile planlama programını kullanarak kapsamlı CSÜS hizmetlerinin planlanması
11 Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar/HIV Acil durumlarda öncelikli CYBH/HIV müdahalelerinin koordine edilmesi
12 Kapsamlı CYBE ve HIV programlaması
13 Acil ve Afet Dönemlerinde Cinsel ve Üreme Sağlığı için Minimum İlk Hizmet Paketi entegrasyonu için planlama matrisi/grup çalışması- CYBE/HIV
14 Lojistik, İzleme Değerlendirme Ölçme, izleme ve değerlendirme, CSÜS malzemeleri ve lojistik
15 Acil ve Afet Dönemlerinde Cinsel ve Üreme Sağlığı (CSÜS) için Minimum İlk Hizmet Paketi entegrasyonu için planlama matrisi/grup çalışması- Lojistik
16 Yılsonu sınavı

1. Clapp, JF. (2002). Exercisingthroughyourpregnancy. Omaha, NE: AddicusBooks. 2. Kadınlara Karşı Her Türlü Ayrımcılığın Önlenmesi Sözleşmesi (CEDAW) ve İhtiyari Protokolü, http://www.ihd.org.tr/index.php?option=com_content&view=article&id=363:kadinlara-kar-her-tlayrimcilin-lenmesuluslararasi-slees&catid=37:san-haklarylgeleri&Itemid=96 3. Üreme Sağlığı Hizmet Sunucuları İçin İleri Eğitim Becerileri, JHPIEGO, 2001. 4. Aile Planlaması Klinik Uygulama El Kitabı, Nobel Kitabevi, İstanbul. 5. Aile Planlaması Konusunda Güncel Bilgiler, T.C.Sağlık Bakanlığı, AÇSAP Gen.Müd. JHU/PCS, Mayıs 1997, Ankara. 6. Eğiticiler İçin Aile Planlaması Kurs Rehberi, H.Ü.Halk Sağlığı ABD., Johns Hopkins Uluslar Arası Üreme Sağlığı Eğitim Programı Ve Sağlık Eğitimi Genel Müdürlüğü,Ocak 2000, Ankara. 7. Hatcher, R.A.,Rinehart W., Blackburn R., Geller J.S., Shelton J.D.: “The Essentials Of ContraseptiveTechnology : A HandbookForClinicStaff”, The Johns Hopkins Universty, July, 1997, Baltimore. 8. Türkiye’de Kadının Durumu, T.C.Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü,http://www.kadininstatusu.gov.tr/upload/mce/2012/trde_kadinin_durumu_2012_nisan.pdf, Nisan 2012, Ankara. 9. Türkiye’de Kadının Durumu, T.C.Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü,http://www.kadininstatusu.gov.tr/upload/mce/2012/trde_kadinin_durumu_2012_nisan.pdf, Nisan 2012, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Gösterme 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 54

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 5 4 5
ÖÇ 2 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 4 5
ÖÇ 4 5 5 4 5
ÖÇ 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek