Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBE253 | Ebelik Bakım Süreci ve Bireyselleştrilmiş Bakım | SEÇMELİ DERS GRUBU | 2 | 3 | 2.00 |
Lisans
Ebelik bakım sürecini kullanabilme bilgi, beceri ve tutumunu kazandırmaktır. Doğum öncesi, doğum sırasında ve doğum sonrasında kadın/yenidoğan/ailenin sağlık bakım gereksinimlerini tanımlanması, tanılanması, bireye özgü bakım verilmesi ve bakım sonuçlarının değerlendirilmesine yönelik girişimlerin kazanmasını sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Dönmez Dr. Öğr. Üyesi Çiler ELMAS
1 | ÖH 1: Ebelik bakım süresini tanımlayabilmek |
2 | ÖH 2: Bireyselleşmiş bakımı tanımlayabilmek. |
3 | ÖH 3: Bakım ortamında uygun tanı seçer, eleştirel düşünce, problem çözümleme ve karar verme becerileri kazanır. |
4 | ÖH 4: Sağlıklı/hasta bireye bakım girişimlerini planlanma, uygulama ve sonucunu değerlendirme gibi aşamalardan oluşan sistemli bir yaklaşımla bilimsel sorun çözümleme, eleştirel, sistematik ve bütüncül düşünmeyi kullanarak bakım verme bilgi ve becerisi kazanabilmek |
BİRİNCİ ÖĞRETİM
[Yok]
1. Ebelik Bakım Sürecinin Bakımda Önemi 2. Bireyselleştirilmiş Bakımının Önemi 3. Ebelik Bakım Sürecinin Aşamaları 4. Ebelik Bakım Sürecinde Gereksinimlerin Tanımlanma ve Veri Toplama Aşaması 5. Ebelik Bakım Sürecinde Tanılama Aşaması 6. Ebelik Bakım Sürecinde Planlama Aşaması 7. Ebelik Bakım Sürecinde Girişimler Aşaması 8. Ara Sınav 9. Ebelik Bakım Sürecinde Değerlendirme ve Kayıt Aşaması 10. Doğum Öncesi Dönemde Bireyselleştirilmiş Bakımının Aşamaları 11. Doğum Sırasında Bireyselleştirilmiş Bakımının Aşamaları 12. Doğum Sonrası Dönemde Bireyselleştirilmiş Bakımının Aşamaları 13. Ebelik Bakım Süresinde Bireye Özgü Bakım Örnekleme Çalışmaları 14. Ebelik Bakım Süresinde Bireye Özgü Bakım Örnekleme Çalışmaları 15. Ebelik Bakım Süresinde Bireye Özgü Bakım Örnekleme Çalışmaları 16. Yıl Sonu Sınavı
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | 1. Ebelik Bakım Sürecinin Bakımda Önemi | ||
2 | 2. Bireyselleştirilmiş Bakımının Önemi | ||
3 | 3. Ebelik Bakım Sürecinin Aşamaları | ||
4 | 4. Ebelik Bakım Sürecinde Gereksinimlerin Tanımlanma ve Veri Toplama Aşaması | ||
5 | 5. Ebelik Bakım Sürecinde Tanılama Aşaması | ||
6 | 6. Ebelik Bakım Sürecinde Planlama Aşaması | ||
7 | 7. Ebelik Bakım Sürecinde Girişimler Aşaması | ||
8 | 8. Ara Sınav | ||
9 | 9. Ebelik Bakım Sürecinde Değerlendirme ve Kayıt Aşaması | ||
10 | 10. Doğum Öncesi Dönemde Bireyselleştirilmiş Bakımının Aşamaları | ||
11 | 11. Doğum Sırasında Bireyselleştirilmiş Bakımının Aşamaları | ||
12 | 12. Doğum Sonrası Dönemde Bireyselleştirilmiş Bakımının Aşamaları | ||
13 | 13. Ebelik Bakım Süresinde Bireye Özgü Bakım Örnekleme Çalışmaları | ||
14 | 14. Ebelik Bakım Süresinde Bireye Özgü Bakım Örnekleme Çalışmaları | ||
15 | 15. Ebelik Bakım Süresinde Bireye Özgü Bakım Örnekleme Çalışmaları | ||
16 | 16. Yıl Sonu Sınavı |
1-Birol, L “Hemşirelik Süreci”: Hemşirelik Bakımında Sistematik Yaklaşım. Genişletilmiş 6. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti. İzmir, 2004. 2- Carpenito-Moyet LJ Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins; 11th edition, 2005. 3- Karabacak Ü. (2012) Hemşirelik Sürecinin Gelişimi 4- Moyet LC. (2005). Hemşirelik Tanıları El Kitabı.Çev: Erdemir F.Nobel Tıp,Kitabevi, Ankara. 5-Potter PA (2009). Critical Thinking in Nursing Practice. In: Fundamentals of Nursing. PA Potter, AG.Perry (Ed.),7th ed. Mosby Elsevier , St.Louis, Missouri; p:215-230
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
1 | 1 | 1 | |
1 | 1 | 1 | |
14 | 2 | 28 | |
14 | 1 | 14 | |
1 | 5 | 5 | |
1 | 5 | 5 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 54 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |