GERİ DÖN

Yüksek Lisans Programları


LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ - EBELİK - - YÜKSEK LİSANS (TEZSİZ)



Program Tanıtımı

İzmir Tınaztepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü bünyesinde 2020 yılında açılmış olan 2 dönemlik bir “Ebelik Tezsiz Yüksek Lisans” programıdır. Bu programın amacı, amacı, ebelik hizmetlerini daha etkin ve verimli duruma getirmek için planlayıcı, sorgulayıcı, kanıt temelli bilgiyi kullanan, karar verme ve yönetim becerileri gelişmiş, örgütleyici, denetleyici ve geliştirici özelliklere; kaliteli ebelik bakımı sunmak için gerekli bilgi, beceri ve liderlik becerilerine sahip, aynı zamanda ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, problem çözebilme becerileri gelişmiş Uzman Ebeler yetiştirmek amacıyla Ebelik Tezsiz Lisansüstü Programı’nın açılması büyük önem taşımaktadır. Öğrencilerimiz Ebelik tezsiz yüksek lisans programını her dönem en az 30 AKTS, toplam 60 AKTS almaları gerekmektedir. Ders programı ve içerikleri ekte sunulmuştur. Ebelik bölümünde ilgili tüm alanlarda eğitim-öğretim yapılmakta olup ders veren 3 doktor öğretim üyesi yer almaktadır.

Ebelikte alanında Yüksek Lisans derecesi

Tezsiz Yüksek Lisans

Programa, ebelik bölümü lisans mezunları kabul edilecektir.

Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu " İZMİR TINAZTEPE ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ" kapsamında erçekleştirilmektedir. Ülkemizde formal olmayan örgün eğitim kurumları dışında gerçekleştirilen sertifikaya ya da deneyime dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınması henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Öğretme ve öğrenme yöntemleri ve stratejileri; öğrencinin kendi kendine öğrenme, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkalarına öğretme, sunum, eleştirel düşünme takım çalışması ve BT gibi becerilerini geliştirmek için seçilir. Ayrıca farklı öğrenme stillerine sahip öğrencilerle daha iyi bir öğrenmeye ulaşmak için, program uygun metodolojilerle desteklenmektedir. Metodolojiler; dinleme ve yorumlama, gözlem / manipülasyon durumları, eleştirel düşünme, soru sorma, araştırma becerileri, yazma, okuma, bilgisayar teknolojileri becerileri, organizasyon becerileri, takım çalışması gibi başlıca öğrenme aktiviteleri derslerde uygulanır.

BİLGİ: Kuramsal/Olgusal: Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir - Mesleki uygulamalarına temel oluşturan kuram ve modelleri bilir - Sağlığı koruma ve yaşam kalitesini geliştirir - Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir - Birey, kadın, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül yaklaşımla kültürel açıdan uygun, yüksek kalitede ebelik bakım süreci kapsamında karşılar - Mesleki uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır - Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır - Bir yabancı dili kullanarak alanındaki güncel bilgileri takip ederek meslektaşları ile iletişim kurar. Ebelik uygulamalarında ilgili yasa yönetmelik, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır. - Sağlık ekibi ile multidisipliner işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinlikler yürütür – Profesyonel mesleki gelişime katkıda bulunacak çalışmalarda yer alır ve profesyonel kimliği ile rol - model olur. BECERİLER: Bilişsel uygulamalı: ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir - Sağlığı koruma ve yaşam kalitesini geliştirir - Birey, kadın, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül yaklaşımla kültürel açıdan uygun, yüksek kalitede ebelik bakım süreci kapsamında karşılar - Mesleki uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır - Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır - Bir yabancı dili kullanarak alanındaki güncel bilgileri takip ederek meslektaşları ile iletişim kurar. Ebelik uygulamalarında ilgili yasa yönetmelik, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır. - Sağlık ekibi ile multidisipliner işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinlikler yürütür – Profesyonel mesleki gelişime katkıda bulunacak çalışmalarda yer alır ve profesyonel kimliği ile rol - model olur. YETKİNLİKLER: Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği: - ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir - Sağlığı koruma ve yaşam kalitesini geliştirir - Birey, kadın, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül yaklaşımla kültürel açıdan uygun, yüksek kalitede ebelik bakım süreci kapsamında karşılar - Mesleki uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır - Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır - Bir yabancı dili kullanarak alanındaki güncel bilgileri takip ederek meslektaşları ile iletişim kurar. Ebelik uygulamalarında ilgili yasa yönetmelik, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır. - Sağlık ekibi ile multidisipliner işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinlikler yürütür – Profesyonel mesleki gelişime katkıda bulunacak çalışmalarda yer alır ve profesyonel kimliği ile rol - model olur. Öğrenme Yetkinliği: - Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir - Mesleki uygulamalarına temel oluşturan kuram ve modelleri bilir - Sağlığı koruma ve yaşam kalitesini geliştirir - Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir - Birey, kadın, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül yaklaşımla kültürel açıdan uygun, yüksek kalitede ebelik bakım süreci kapsamında karşılar - Mesleki uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır - Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır - Bir yabancı dili kullanarak alanındaki güncel bilgileri takip ederek meslektaşları ile iletişim kurar. Ebelik uygulamalarında ilgili yasa yönetmelik, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır. - Sağlık ekibi ile multidisipliner işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinlikler yürütür – Profesyonel mesleki gelişime katkıda bulunacak çalışmalarda yer alır ve profesyonel kimliği ile rol - model olur. İletişim ve Sosyal Yetkinlik: Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir - Mesleki uygulamalarına temel oluşturan kuram ve modelleri bilir - Sağlığı koruma ve yaşam kalitesini geliştirir - Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir - Birey, kadın, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül yaklaşımla kültürel açıdan uygun, yüksek kalitede ebelik bakım süreci kapsamında karşılar - Mesleki uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır - Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır - Bir yabancı dili kullanarak alanındaki güncel bilgileri takip ederek meslektaşları ile iletişim kurar. Ebelik uygulamalarında ilgili yasa yönetmelik, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır. - Sağlık ekibi ile multidisipliner işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinlikler yürütür – Profesyonel mesleki gelişime katkıda bulunacak çalışmalarda yer alır ve profesyonel kimliği ile rol - model olur. Alana Özgü Yetkinlik: Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir - Mesleki uygulamalarına temel oluşturan kuram ve modelleri bilir - Sağlığı koruma ve yaşam kalitesini geliştirir - Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir - Birey, kadın, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül yaklaşımla kültürel açıdan uygun, yüksek kalitede ebelik bakım süreci kapsamında karşılar - Mesleki uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır - Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır - Bir yabancı dili kullanarak alanındaki güncel bilgileri takip ederek meslektaşları ile iletişim kurar. Ebelik uygulamalarında ilgili yasa yönetmelik, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır. - Sağlık ekibi ile multidisipliner işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinlikler yürütür – Profesyonel mesleki gelişime katkıda bulunacak çalışmalarda yer alır ve profesyonel kimliği ile rol - model olur. Ebelik ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun şekilde ilerler. - Toplumsal haklar, sosyal adalet, bakımda kalite, kültürlerarası bakım, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ebelik Tezsiz Yüksek Lisans Programı’ nın amacı, ebelik hizmetlerini daha etkin ve verimli duruma getirmek için planlayıcı, sorgulayıcı, kanıt temelli bilgiyi kullanan, karar verme ve yönetim becerileri gelişmiş, örgütleyici, denetleyici ve geliştirici özelliklere; kaliteli ebelik bakımı sunmak için gerekli bilgi, beceri ve liderlik becerilerine sahip, aynı zamanda ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, problem çözebilme becerileri gelişmiş Uzman Ebeler yetiştirmek amacıyla Ebelik Tezsiz Lisansüstü Programı’nın açılması büyük önem taşımaktadır.

Eğitim kurumlarda çeşitli görevler alabilirler. Resmi ve özel hastaneler, üniversite hastanelerinde; klinikler, ameliyathane, doğumhane, hastane yönetimi, eğitim birimi, enfeksiyon kontrol komitesi, kalite birimi, hasta hakları birimi, hastane süpervizörlüğü, tüpbebek, aile planlaması, gebe okulları/doğuma hazırlık sınıfları gibi özellikli birimlerde, dispanserler, aile sağlığı merkezleri, sağlık evleri, özel sağlık merkezleri, kendilerine ait sağlık merkezlerinde (serbest ebelik) uzman ebe olarak görev yapabilirler.

Bu programdan mezun olanlar tezli yüksek lisans programına devam edebilirler.

Ölçme ve Değerlendirme (1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir (2) Bu başarı harf notu dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur (3) Başarı harf notunun takdirinde öğrenenin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir. (4) Öğrencinin başarı notu AA 90-100 Pekiyi 4.0, BA 85-89 İyi-Pekiyi 3.50, BB 80-84 İyi 3.00, CB 70-79 Orta-İyi 2.50, CC 60-69 Orta 2.00, DC 55-59 Başarısız 1.50, DD 50-54 Başarısız 1.00, FD 49 ve altı Başarısız 0.05, FF Yarıyıl/Yılsonu sınavına girmedi Başarısız 0.00, DVZ Devamsız Başarısız 0.00, M Muaf, SD Sorumlu Değil.

Programda yer alan derslerin tümünün 4 üzerinden 2 başarı ortalamasıyla tamamlamaktır.

Tam Zamanlı

Ayşegül DÖNMEZ aysegul.donmez@tinaztepe.edu.tr

İzmir Tınaztepe Üniversitesi Kampüsü içinde toplam 1720 metrekare büyüklüğünde, 17 adet 50 ile 100 metrekare boyutunda, bilgisayar ve internet donanımlı öğrenci derslikleri mevcuttur. Öğrencilerin konferans ortamında ders dinleyebilmesi için 250-300 kişilik Amfi Konferans Salonu da yer almaktadır. Öğrencilerin laboratuvar ortamında demonstrasyon yapabilmeleri için 150 m2 Mesleksel Beceriler Uygulama Laboratuvarı, 250 m2 Anatomi uygulama salonu, 3 adet multidisipliner eğitim laboratuvarı toplam 850 metrekaredir. Kütüphane ortamında kaynak kullanım merkezi alanı 750 metrekare olup öğrencilerin elde edebileceği 3372 kita mevcuttur. Öğrencilerin sosyalleşebilmeleri, alışveriş yapabilmeleri için açık alanda yeterli sosyal tesis ve alanlar mevcuttur.


Ders Planı

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar

EBELİK TEZSİZ YL


1. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
EBE501 TÜRKÇE İlerı Doğum Bılgısı Zorunlu 3 - - -
EBE503 TÜRKÇE İlerı Doğum Bılgısı (Uygulama) Zorunlu - 8 - -
EBE505 TÜRKÇE Ebelıkte Kavramsal Öğeler Zorunlu 2 - - -
EBE507 TÜRKÇE Cınsel Sağlık, Üreme Sağlığı Hakları ve Yönetımı Zorunlu 2 - - -
EBEYMS-I TÜRKÇE Seçmelı Ders-I Seçmeli 2 - - -
Toplam 9 8 0
2. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
EBE502 TÜRKÇE Yenı Doğan Sağlığı ve Hastalıkları Zorunlu 3 - - -
EBE504 TÜRKÇE Yenı Doğan Sağlığı ve Hastalıkları (Uygulama) Zorunlu - 4 - -
EBE506 TÜRKÇE Ebelıkte Kanıta Dayalı Uygulamalar Zorunlu 2 - - -
EBE508 TÜRKÇE Dönem Projesı Zorunlu 2 - - -
EBEYMS-II TÜRKÇE Seçmelı Ders-II Seçmeli 2 - - -
Toplam 9 4 0
EBEYMS-I - Seçmeli Ders-I
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
EBEYMS-II - Seçmeli Ders-II
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor