Türkiye'de odyoloji eğitimi 1967 yılında Tıp Fakültesi Kulak Burun Boğaz Anabilim Dalı'nda yüksek lisans programı olarak başlamıştır. 6/04/2011 tarihinde "Bazı kanun ve kanun hükmünde kararnamelerde değişiklik yapılmasına dair kanunun Madde 9'unda: 11/4/1928 tarihli ve 1219 sayılı Tababet ve Şuabatı San'atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanuna ek madde eklenen ek madde 13 C bendinde Odyolog kanunen sağlık meslek mensubu olarak tanımlanmıştır. Bu tarih itibariyle ilk 4 yıllık Odyoloji Lisans Programları başlamış ve 2021 yılında da İzmir Tınaztepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi'nde Odyoloji Bölümü açılmıştır.
Lisans Derecesi
YÇ-AYA: 1 AYÇ-YBÖ: 6
Türk öğrenciler, Odyoloji bölümüne Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yükseköğretim Kurumları Sınav (YKS) sonucuna göre kabul edilirler. (SAY puan türü ile)
Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans Ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik uygulanmaktadır.
Öğrencinin Odyoloji Lisans Programından mezun olabilmesi için en az 128 kredi/240 AKTS ders yükünü tamamlamış olması gereklidir.
İzmir Tınaztepe Üniversitesi Odyoloji Bölümü'nün amacı, odyolojinin temel alanlarında güncel ve evrensel bilgiye sahip; eleştirel düşünebilen; bilimsel araştırma tasarlama ve yürütme yetkinliğinde olan; kendisine, hizmet verdiği gruba, çevresine ve içinde yaşadığı topluma karşı sorumluluklarının bilincinde; bilimsel eğitimini mesleki etik ilkelerinden ödün vermeden klinik ve alan uygulamalarına dönüştürebilen; farkındalığı, özsaygısı, iletişim becerileri ve bağımsız çalışabilme yetisi yüksek odyologların yetişmesi için gereken bilimsel ve akademik ortamı sağlamaktır.
Odyolog ünvanı, 26 Nisan 2011 tarihinde 6225 Sayılı "Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun" kapsamında tanımlanmıştır. Odyoloji alanında lisans eğitimi veren fakülte veya yüksekokullardan mezun; bireylerde işitme ve denge kontrolleri ile işitme bozukluklarının önlenmesi için çalışmalar yapan, ve ilgili uzman hekimin teşhisine ve tedavi için yönlendirmesine bağlı olarak işitme, denge bozukluklarını tespit eden, rehabilite eden ve bu amaçlarla kullanılan cihazları belirleyen; sağlık meslek mensubudur. Odyologlar, -eğitim odyoloğu olarak özel eğitim merkezlerinde, -özel kliniklerde, -üniversitelerde çalışabilirler. Koklear implant uygulamalarında odyolog imzası gereklidir. Odyologlar, devlet ve üniversite hastanelerinin dışında özel ve askeri hastanelerde, koklear implant merkezlerinde, işitme cihaz merkezlerinde, endüstriyel firmalarda, özel eğitim merkezlerinde, okullarda, huzurevlerinde görev yapabilirler. Buna ek olarak, yüksek lisans ve doktora eğitimlerini alarak akademik kariyer yapabilirler. Odyologlar, kendi işyerlerini açarak mesleklerini icra edebilirler. Ayrıca 2021 yılında İzmir Tınaztepe Üniversitesinde odyoloji bölümü açılmış olup bünyemizdeki dört hastanede istihdam olanakları bulunmaktadır.
Odyoloji Bölümünün lisans programını başarı ile tamamlayanlar aynı bölümde yüksek lisans ve/veya doktora yapabilecekleri gibi,başka alanlarda da yüksek lisans programına başvurabilirler.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Ders Öğretim Planı”nda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak T.Ü. Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. ODYOLOJİ PROGRAMINDA KULLANILAN ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ Ara Sınav Bilg.Des. Sunum Final Sınavı Kısa Sınav Rapor Sunma Ödev Değerlendirme Sözlü Değerlendirme Tez Sunma Belge Sunma Uzman Değerlendirmesi Yıl Sonu Final Sınavı
Bir öğrencinin ODYOLOJİ programından mezun olabilmesi için: Genel not ortalaması 4,00 üzerinden en az 2,00 olması, Eğitim-öğretim programında yer alan tüm zorunlu dersleri başarması, Programda öngörülen diğer tüm çalışmaları başarması, Toplam 240 AKTS kredilik iş yükünü tamamlaması, İlgili yönetim kurulunca mezuniyetine karar verilmiş olması gerekir.
Tam Zamanlı
Prof. Dr. Cem Bilgen ODYOLOJİ BÖLÜM BAŞKANI-ODYOLOJİ ANABİLİM DALI BAŞKANI E-Posta: cembilgen@gmail.com Adres: İzmir Tınaztepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Odyoloji Bölümü
Bölümde alanında yetkin üç tane öğretim üyesi ve bir tane araştırma görevlisi bulunmaktadır. Prof. Dr. Cem Bilgen Dr.Öğr.Üyesi Gülce Gürsan Dr.Öğr.Üyesi Raşan Genç Araş. Gör. Rabia Civcik
1 | Klinik Odyoloji, Vestibüler Odyoloji Endüstriyel Odyoloji, Rehabilitatif Odyoloji, İşitme cihazları, implantlar ve yardımcı cihazlar için gerekli temel esaslara, güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve mesleki terminolojik bilgilere sahip olma |
2 | İnsan anotomisi, fizyolojisi, biyokimyası, embriyolojisi, genetiği, histolojisi mikrobiyolojisi, radyolojisi ile otolojik, nörolojik hastalıkları bilerek güncel kanıta dayalı bilgilerle odyovestibüler test sonuçlarını yorumlama, raporlama, tedavi amaçlı yönlendirme, rehabilitasyon planlama, uygulama, takibini yapabilme, gerektiğinde değiştirebilme ve sonlandırabilme bilgisine sahip olma |
3 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutma ve rapor hazırlama; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılma |
4 | Mezuniyet öncesi kısa ve uzun dönem stratejisi ile kariyerini planlamış ve insan kaynakları başvurularını yapabilme becerisi kazanma |
5 | Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak Odyoloji alanında kazandığı bilgi ve becerileri etik prensipler doğrultusunda uygulamaya geçirme ; gerektiği durumda süreci ve uygulamayı değiştirme veya sonlandırma |
6 | Multidisipliner ekip çalışmasını etkin, verimli ve etik prensipler doğrultusunda yürütme becerisi kazanma. |
7 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların günlük aktivite, rol ve katılma etkilerini göz önünde bulundurma ve saygı duyma |
8 | İşitme ve denge alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak tanısal testleri gerçekleştirme, ayırt edici tanılama yapabilme, tedavi amaçlı yönlendirme, rehabilitasyon planlama, uygulama, takibini yapabilme, gerektiğinde değiştirebilme ve sonlandırabilme becerisi kazanma |
9 | Ses fiziği ve psikoakustik alanına ait kuramsal ve uygulamalı kavramları, teknolojik temel ve güncel bilgilerle birleştirerek, çağdaş işitme cihazı ve işitsel implant endikasyonu koyma, seçme, uyarlama ve ameliyat sırasında uygulamalar yapabilme ve kulak otoskopisi ve dış kulak yolu buşon temizliği yapabilme becerisi kazanma |
10 | Sahip olduğu bilgi ve beceri birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bireysel olarak yürütme, bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla yazılı ve sözlü etkin iletişim ve iş birliği içinde çalışma, ekip üyesi olarak sorumluluk alma ve yönetme, proje çalışmalarında aktif katılım sağlama |
11 | Yaşam boyu öğrenme felsefesi temelinde, multidisipliner ve interdisipliner alanlarda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisini kazanma, ilgili yeni teorik yaklaşımları araştırarak tanıma ve ilgili yayınları takip etme |
12 | Meslek derneği üyesi olma bilincini kazanma, toplumla ve sektörle kaynaşmış, evrensel ve toplumsal boyutlardaki sorunlara hassas, analitik, pratik çözümleyici yaklaşımlarla farkındalık artırmak için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme |
13 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1 | Klinik Odyoloji, Vestibüler Odyoloji Endüstriyel Odyoloji, Rehabilitatif Odyoloji, İşitme cihazları, implantlar ve yardımcı cihazlar için gerekli temel esaslara, güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve mesleki terminolojik bilgilere sahip olma |
2 | İnsan anotomisi, fizyolojisi, biyokimyası, embriyolojisi, genetiği, histolojisi mikrobiyolojisi, radyolojisi ile otolojik, nörolojik hastalıkları bilerek güncel kanıta dayalı bilgilerle odyovestibüler test sonuçlarını yorumlama, raporlama, tedavi amaçlı yönlendirme, rehabilitasyon planlama, uygulama, takibini yapabilme, gerektiğinde değiştirebilme ve sonlandırabilme bilgisine sahip olma |
3 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutma ve rapor hazırlama; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılma |
4 | Mezuniyet öncesi kısa ve uzun dönem stratejisi ile kariyerini planlamış ve insan kaynakları başvurularını yapabilme becerisi kazanma |
5 | Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak Odyoloji alanında kazandığı bilgi ve becerileri etik prensipler doğrultusunda uygulamaya geçirme ; gerektiği durumda süreci ve uygulamayı değiştirme veya sonlandırma |
6 | Multidisipliner ekip çalışmasını etkin, verimli ve etik prensipler doğrultusunda yürütme becerisi kazanma. |
7 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların günlük aktivite, rol ve katılma etkilerini göz önünde bulundurma ve saygı duyma |
8 | İşitme ve denge alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak tanısal testleri gerçekleştirme, ayırt edici tanılama yapabilme, tedavi amaçlı yönlendirme, rehabilitasyon planlama, uygulama, takibini yapabilme, gerektiğinde değiştirebilme ve sonlandırabilme becerisi kazanma |
9 | Ses fiziği ve psikoakustik alanına ait kuramsal ve uygulamalı kavramları, teknolojik temel ve güncel bilgilerle birleştirerek, çağdaş işitme cihazı ve işitsel implant endikasyonu koyma, seçme, uyarlama ve ameliyat sırasında uygulamalar yapabilme ve kulak otoskopisi ve dış kulak yolu buşon temizliği yapabilme becerisi kazanma |
10 | Sahip olduğu bilgi ve beceri birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bireysel olarak yürütme, bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla yazılı ve sözlü etkin iletişim ve iş birliği içinde çalışma, ekip üyesi olarak sorumluluk alma ve yönetme, proje çalışmalarında aktif katılım sağlama |
11 | Yaşam boyu öğrenme felsefesi temelinde, multidisipliner ve interdisipliner alanlarda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisini kazanma, ilgili yeni teorik yaklaşımları araştırarak tanıma ve ilgili yayınları takip etme |
12 | Meslek derneği üyesi olma bilincini kazanma, toplumla ve sektörle kaynaşmış, evrensel ve toplumsal boyutlardaki sorunlara hassas, analitik, pratik çözümleyici yaklaşımlarla farkındalık artırmak için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme |
13 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ATA101 | TÜRKÇE | Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı-I | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
İNG101 | İNGİLİZCE | İngılızce-I | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
ODY111.1 | TÜRKÇE | Temel Anatomı | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
ODY113 | TÜRKÇE | Temel Fızyolojı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
ODY115 | TÜRKÇE | Odyolojıye Gırış | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
ODY117 | TÜRKÇE | İşıtme Kayıplarına Genel Bakış | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
ODY119 | TÜRKÇE | Ses Fızığı ve Akustık | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
ODYMS-I.1 | TÜRKÇE | Meslekı Seçmelı Ders-I | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
OSD-I | TÜRKÇE | Ünıversıte Ortak Seçmelı Ders-I | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
TUR101 | TÜRKÇE | Türk Dılı I | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
Toplam | 22 | 0 | 0 | 18 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ATA102 | TÜRKÇE | Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı-II | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
İNG102 | TÜRKÇE | İngılızce-II | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
ODY112.1 | TÜRKÇE | Baş Boyun Anatomısı | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
ODY114 | TÜRKÇE | İşıtme ve Vestıbüler Sıstem Hastalıkları | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
ODY116 | TÜRKÇE | Odyolojık Değerlendırme Yöntemlerı-I | Zorunlu | 3 | 3 | - | 6 | |
ODY118 | TÜRKÇE | Konuşma Bılımıne Gırış | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
ODYMS-II.1 | TÜRKÇE | Meslekı Seçmelı Ders-II | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
OSD-II | TÜRKÇE | Ünıversıte Ortak Seçmelı Ders-II | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
TUR102 | TÜRKÇE | Türk Dılı II | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
Toplam | 21 | 3 | 0 | 18 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ODY211.1 | TÜRKÇE | Dıl İşıtme ve Konuşmanın Nöroanatomısı | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
ODY213 | TÜRKÇE | İşıtme ve Konuşmanın Nörofızyolojısı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
ODY215 | TÜRKÇE | Vestıbüler Değerlendırme Yöntemlerı-I | Zorunlu | 3 | 2 | - | 5 | |
ODY217 | TÜRKÇE | Odyolojık Değerlendırme Yöntemlerı-II | Zorunlu | 3 | 2 | - | 5 | |
ODY219 | TÜRKÇE | Elektrofızyolojık Test Yöntemlerı-I | Zorunlu | 3 | 2 | - | 4 | |
ODY221 | TÜRKÇE | Dıl Bılıme Gırış | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
ODY223 | TÜRKÇE | Genetık İşıtme Kayıpları | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
ODYMS-III | TÜRKÇE | Meslekı Seçmelı Ders-III | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
Toplam | 20 | 6 | 0 | 26 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ODY212.1 | TÜRKÇE | Elektrofızyolojık Test Yöntemlerı-II | Zorunlu | 3 | 2 | - | 5 | |
ODY214 | TÜRKÇE | Amplıfıkasyon Uygulamalarına Gırış | Zorunlu | 3 | 2 | - | 5 | |
ODY216 | TÜRKÇE | Vestıbüler Değerlendırme Yöntemlerı-II | Zorunlu | 3 | 2 | - | 5 | |
ODY218 | TÜRKÇE | Pedıatrık Odyolojı | Zorunlu | 3 | 2 | - | 5 | |
ODY222.1 | TÜRKÇE | Merkezı İşıtsel İşlemleme Bozuklukları | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
ODY224 | TÜRKÇE | Halk Sağlığı | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
ODYMS-IV | TÜRKÇE | Meslekı Seçmelı Ders-IV | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
Toplam | 19 | 8 | 0 | 26 | ||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ODY311 | TÜRKÇE | Odyolojık Yorum ve Tanılama | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
ODY315 | TÜRKÇE | İşıtsel Rehabılıtasyon Uygulamaları | Zorunlu | 2 | 4 | - | 5 | |
ODY319 | TÜRKÇE | Sağlık Bılımlerınde Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
ODY321 | TÜRKÇE | Klınık Becerı Gelıştırme-I | Zorunlu | 4 | 4 | - | - | |
ODY323 | TÜRKÇE | Odyolojıde Tarama Yöntemlerı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
ODY325 | TÜRKÇE | Tınnıtus ve Hıperakuzı | Zorunlu | 2 | 4 | - | 5 | |
ODYMS-V | TÜRKÇE | Meslekı Seçmelı Ders-V | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
OSD-V | TÜRKÇE | Ünıversıte Ortak Seçmelı Ders-V | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
Toplam | 18 | 12 | 0 | 19 | ||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ODY312 | TÜRKÇE | Vestıbüler Rehabılıtasyon | Zorunlu | 2 | 2 | - | 3 | |
ODY314 | TÜRKÇE | İmplante Edılebılır Cıhazların Seçım ve Uygulama Prensıplerı | Zorunlu | 2 | 4 | - | 5 | |
ODY316 | TÜRKÇE | Gerıatrık Odyolojı | Zorunlu | 2 | 2 | - | 4 | |
ODY318 | TÜRKÇE | Endüstrıyel Odyolojı | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
ODY322 | TÜRKÇE | Bıyoıstatıstık | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
ODY324 | TÜRKÇE | Klınık Becerı Gelıştırme-II | Zorunlu | 2 | 6 | - | 6 | |
ODY326 | TÜRKÇE | Bılımsel, Tıbbı ve Meslekı Etık | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
ODYMS-VI | TÜRKÇE | Meslekı Seçmelı Ders-VI | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
OSD-VI | TÜRKÇE | Ünıversıte Ortak Seçmelı Ders-VI | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
Toplam | 19 | 14 | 0 | 27 | ||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ODY411 | TÜRKÇE | Klınık Çalışma-I | Zorunlu | - | 24 | - | 22 | |
ODY413 | TÜRKÇE | Odyolojı Semınerlerı | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
ODYMS-VII | TÜRKÇE | Meslekı Seçmelı Ders-VII | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
OSD-VII | TÜRKÇE | Ünıversıte Ortak Seçmelı Ders-VII | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
Toplam | 7 | 24 | 0 | 26 | ||||
8. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ODY412 | TÜRKÇE | Klınık Çalışma-II | Zorunlu | - | 24 | - | 22 | |
ODY414 | TÜRKÇE | Bıtırme Projesı | Zorunlu | 2 | 2 | - | 4 | |
ODYMS-VIII | TÜRKÇE | Meslekı Seçmelı Ders-VIII | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
OSD-VIII | TÜRKÇE | Ünıversıte Ortak Seçmelı Ders-VIII | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
Toplam | 6 | 26 | 0 | 26 | ||||
ODYMS-I.1 - Mesleki Seçmeli Ders-I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ODY151.1 | TÜRKÇE | Meslekı Termınolojı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
ODY152 | TÜRKÇE | Çocuk Gelışımı ve Sağlığı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
ODY153 | TÜRKÇE | Tıbbı Bıyolojı ve Genetık | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
ODY154 | TÜRKÇE | Odyologlar ıçın Embrıyolojı Bılgısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD-I - Üniversite Ortak Seçmeli Ders-I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
OSD013 | TÜRKÇE | Etkın ve Kurumsal İletışım | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD310 | TÜRKÇE | İlk Yardım | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD340 | TÜRKÇE | Karıyer Planlama | Seçmeli | 1 | - | - | 2 | |
ODYMS-II.1 - Mesleki Seçmeli Ders-II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ODY151.1 | TÜRKÇE | Meslekı Termınolojı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
ODY152 | TÜRKÇE | Çocuk Gelışımı ve Sağlığı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
ODY154 | TÜRKÇE | Odyologlar ıçın Embrıyolojı Bılgısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD-II - Üniversite Ortak Seçmeli Ders-II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
OSD310 | TÜRKÇE | İlk Yardım | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD340 | TÜRKÇE | Karıyer Planlama | Seçmeli | 1 | - | - | 2 | |
ODYMS-III - Mesleki Seçmeli Ders-III | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ODY251 | TÜRKÇE | Özel Gereksınımlı Bıreyler | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
ODY252 | TÜRKÇE | Rehabılıtasyonun Temel İlkelerı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
ODY253 | TÜRKÇE | Odyologlar ıçın Farmakolojı Bılgısı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
ODYMS-IV - Mesleki Seçmeli Ders-IV | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ODY251 | TÜRKÇE | Özel Gereksınımlı Bıreyler | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
ODY252 | TÜRKÇE | Rehabılıtasyonun Temel İlkelerı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
ODYMS-V - Mesleki Seçmeli Ders-V | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ODY352 | TÜRKÇE | Vakalarla Odyolojı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
ODY353 | TÜRKÇE | Odyolojık Rehabılıtasyonda Aılelerle Çalışma | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD-V - Üniversite Ortak Seçmeli Ders-V | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
OSD340 | TÜRKÇE | Karıyer Planlama | Seçmeli | 1 | - | - | 2 | |
ODYMS-VI - Mesleki Seçmeli Ders-VI | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ODY352 | TÜRKÇE | Vakalarla Odyolojı | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
ODY353 | TÜRKÇE | Odyolojık Rehabılıtasyonda Aılelerle Çalışma | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD-VI - Üniversite Ortak Seçmeli Ders-VI | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
OSD340 | TÜRKÇE | Karıyer Planlama | Seçmeli | 1 | - | - | 2 | |
ODYMS-VII - Mesleki Seçmeli Ders-VII | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
OSD-VII - Üniversite Ortak Seçmeli Ders-VII | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
OSD340 | TÜRKÇE | Karıyer Planlama | Seçmeli | 1 | - | - | 2 | |
ODYMS-VIII - Mesleki Seçmeli Ders-VIII | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ODY451 | TÜRKÇE | Oyun ve İşıtsel Rehabılıtasyon | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD-VIII - Üniversite Ortak Seçmeli Ders-VIII | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
OSD340 | TÜRKÇE | Karıyer Planlama | Seçmeli | 1 | - | - | 2 |