GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İHH557 Acil Dahili Hastalıklar SEÇMELİ DERS GRUBU 1 2 4.00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı lisansüstü öğrencisine yetişkin bireyde görülen acil hastalıkları öğretmek ve uluslararası düzeyde geçerliliği olan kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları ile hemşirelik bakımı vermesini sağlamaktır.


Prof. Dr. Fisun Şenuzun Aykar Dr. Öğr. Üyesi Gönül Düzgün


1 1. Acil servisin yapısını, tarihçesini öğrenmek
2 Acil servis hemşiresinin görev yetki ve sorumluluklarını öğrenmek
3 Temel ve ileri yaşam desteğini öğrenmek
4 Sistem hastalıklarına yönelik acil müdahaleleri ve hemşirelik bakımını öğrenmek

BİRİNCİ ÖĞRETİM



[Yok]


Acil servisin tarihçesi ve acil servisin yapısı, bölümleri Acil hemşiresinin görev yetki ve sorumlulukları Acil dahili sistem hastalıklarında hemşirelik yönetimi


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma, Dönemlik Ders Yürütme Planının Sunumu, Sınavlar Hakkında Bilgi Verme,
2 Acil Bakımın Özellikleri, Tanım ve Kavramlar ve Tarihsel süreci
3 Acil Hemşiresinin Görev Yetki ve Sorumlulukları ve Yasal Düzenlemeler
4 Kriz Yönetimi ve Triaj
5 Temel ve İleri Yaşam Desteğinin Sağlanması
6 Sıvı Elektrolit Bozukluklarına İlişkin Aciller ve Bakım Yönetimi
7 Pulmoner Aciller ve Bakım Yönetimi
8 Ara Sınav
9 Kardiyovasküler Aciller ve Bakım Yönetimi I
10 Kardiyovasküler Aciller ve Bakım Yönetimi II
11 Gastrointestinal Aciller ve Bakım Yönetimi
12 Metabolik Endokrin Aciller ve Bakım Yönetimi
13 Nörolojik Aciller
14 Onkolojik Aciller
15 Literatür Saati
16 final sınavı

Enç, N. (Ed). (2017). İç hastalıkları hemşireliği. 2. Baskı, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. Bedük, T. (Ed). (2016). İç hastalıkları hemşireliği akıl notları. Ankara: Güneş Tıp Kitabevleri. Karadakovan, A. Eti Aslan, F. (Ed). (2017). Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım (cilt 1-2). 4. Baskı, Ankara: Akademisyen Tıp Kitabevi. Özer, S. (Ed.). (2019). Olgu senaryolarıyla iç hastalıkları hemşireliği. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevleri.Potter, P.A., Perry, A.G. (2011). (A. Karadağ, T.A. Aştı, Çeviri Ed.) Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri. Adana: Adana Nobel Kitabevi, 2011. Potter, P.A., Perry, A.G., Stockert, P.A., Hall, A.M. (2013). Fundamentals of Nursing. Canada: Elsevier Health-Mosby. Akdemir, N., Birol, L. (2020). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Ankara: Akademisyen Kitabevi. Lewis, S.L., Dirksen, S.R., Heitkemper, M.M., Bucher, L., Camer,a I.M. (2011). Medical-Surgical Nursing, Assessment and Management of Clinical Problems. United States of America: Elsevier Mosby.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Soru-Yanıt 1 20 20
Takım/Grup Çalışması 1 10 10
Seminer 1 10 10
Makale Kritik Etme 1 8 8
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek