GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CHH564 Cerrahi Yoğun Bakım Hemşireliği SEÇMELİ DERS GRUBU 1 2 4.00

Yüksek Lisans


TÜRKÇE


Cerrahi servislerde ve ameliyathanede hemşirelik bakımı yönetimini sürdürmek


Dr.Öğretim üyesi Berna DİZER


1 1. Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, cerrahi hemşireliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme,
2 2. Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayabilme.
3 3. Cerrahi hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri davranışa dönüştürebilme
4 4. Cerrahi hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
5 5. Uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme

BİRİNCİ ÖĞRETİM


Yok


yok


Yoğun Bakım Ünitelerinin Tarihçesi, Dünyada ve Türkiyede Yoğun Bakım Kavramı ve Özellikleri, Yoğun Bakım Dizaynı, Yoğun Bakım Hemşiresinin Özellikleri ve Sorumlulukları, Yoğun Bakımda Hasta İzlemi, Yoğun Bakım Ünitesinde Monitörizasyon, Mekanik Ventilatördeki Hastanın Hemşirelik Bakımı, Yoğun Bakımda Bir Sorun Basınç Yaralanmaları Yoğun Bakımı Enfeksiyonları, Bakım Paketleri,Yoğun Bakımda Beslenme,Yoğun Bakım Profesyonelleri ve Tükenmişlik


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Laboratuvar
1 Derse Giriş, amaç ve hedeflerin anlatılıp dersin tanıtımı
2 Yoğun Bakım Ünitelerinin Tarihçesi Dünyada ve Türkiyede
3 Yoğun Bakım Kavramı ve Özellikleri Yoğun Bakım Dizaynı
4 Yoğun Bakım Hemşiresinin Özellikleri ve Sorumlulukları
5 Yoğun Bakımda Hasta İzlemi
6 Yoğun Bakım Ünitesinde Monitörizasyon
7 Mekanik Ventilatördeki Hastanın Hemşirelik Bakımı
8 Ara Sınav
9 Yoğun Bakımda Bir Sorun Basınç Yaralanmaları
10 Literatür inceleme (Basınç Yaralanması)
11 Yoğun Bakımı Enfeksiyonları
12 Bakım Paketleri
13 Yoğun Bakımda Beslenme
14 Yoğun Bakım Profesyonelleri ve Tükenmişlik
15 literatür tartışma
16 Final Sınav

Ignatavicius, D. D., Workman, M. L., Rebar, C. R., & Heimgartner, N. M. (Eds.). (2018). Medical-surgical Nursing: Concepts for Interprofessional Collaborative Care. Elsevier. Hinkle, J. L., & Cheever, K. H. (2013). Brunner & Suddarth's textbook of medical-surgical nursing. Lippincott Williams & Wilkins. İyigün E., Taştan S. (2015). Abrams´ın Klinik İlaç Tedavisi Hemşireler için Akılcı İlaç Uygulamaları. Akademisyen Kitabevi Özhan Elbaş N. (Ed) Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Akıl Notları. Güneş Tıp Kitabevi Akyolcu, N., Kanan, N., & Güler, A. (2017). Cerrahi Hemşireliği I. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. Akyolcu, N., Kanan, N., & Güler, A. (2017). Cerrahi Hemşireliği II. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. Akyolcu, N., Kanan, N., & Aksoy, G. (2011). Cerrahi Hemşireliği Uygulama Rehberi. İstanbul Tıp Kitabevi Çelik S, Taşdemir N (2018).. Güncel Yöntemlerle Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Çukurova Nobel Tıp Kitabevi Brunner L.S., Suddarth D.S., Smeltzer O.C., Bare B. G. (2004). Brunner & Suddarth's Textbook of Medical-surgical Nursing, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams &Wilkins,10th edition, Philadelphia, Çelik S, (2021).. Güncel Yöntemlerle Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Çukurova Nobel Tıp Kitabevi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 90
Ev Ödevi 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Toplam 50
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 20 20
Final Sınavı 1 25 25
Quiz 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 15 1 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 15 1 15
Quiz için Bireysel Çalışma 15 1 15
Toplam İş Yükü (saat) 110

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek