Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CHH564 | Cerrahi Yoğun Bakım Hemşireliği | SEÇMELİ DERS GRUBU | 1 | 2 | 4.00 |
Yüksek Lisans
TÜRKÇE
Cerrahi servislerde ve ameliyathanede hemşirelik bakımı yönetimini sürdürmek
Dr.Öğretim üyesi Berna DİZER
1 | 1. Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, cerrahi hemşireliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme, |
2 | 2. Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayabilme. |
3 | 3. Cerrahi hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri davranışa dönüştürebilme |
4 | 4. Cerrahi hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme |
5 | 5. Uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
BİRİNCİ ÖĞRETİM
Yok
yok
Yoğun Bakım Ünitelerinin Tarihçesi, Dünyada ve Türkiyede Yoğun Bakım Kavramı ve Özellikleri, Yoğun Bakım Dizaynı, Yoğun Bakım Hemşiresinin Özellikleri ve Sorumlulukları, Yoğun Bakımda Hasta İzlemi, Yoğun Bakım Ünitesinde Monitörizasyon, Mekanik Ventilatördeki Hastanın Hemşirelik Bakımı, Yoğun Bakımda Bir Sorun Basınç Yaralanmaları Yoğun Bakımı Enfeksiyonları, Bakım Paketleri,Yoğun Bakımda Beslenme,Yoğun Bakım Profesyonelleri ve Tükenmişlik
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş, amaç ve hedeflerin anlatılıp dersin tanıtımı | ||
2 | Yoğun Bakım Ünitelerinin Tarihçesi Dünyada ve Türkiyede | ||
3 | Yoğun Bakım Kavramı ve Özellikleri Yoğun Bakım Dizaynı | ||
4 | Yoğun Bakım Hemşiresinin Özellikleri ve Sorumlulukları | ||
5 | Yoğun Bakımda Hasta İzlemi | ||
6 | Yoğun Bakım Ünitesinde Monitörizasyon | ||
7 | Mekanik Ventilatördeki Hastanın Hemşirelik Bakımı | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Yoğun Bakımda Bir Sorun Basınç Yaralanmaları | ||
10 | Literatür inceleme (Basınç Yaralanması) | ||
11 | Yoğun Bakımı Enfeksiyonları | ||
12 | Bakım Paketleri | ||
13 | Yoğun Bakımda Beslenme | ||
14 | Yoğun Bakım Profesyonelleri ve Tükenmişlik | ||
15 | literatür tartışma | ||
16 | Final Sınav |
Ignatavicius, D. D., Workman, M. L., Rebar, C. R., & Heimgartner, N. M. (Eds.). (2018). Medical-surgical Nursing: Concepts for Interprofessional Collaborative Care. Elsevier. Hinkle, J. L., & Cheever, K. H. (2013). Brunner & Suddarth's textbook of medical-surgical nursing. Lippincott Williams & Wilkins. İyigün E., Taştan S. (2015). Abrams´ın Klinik İlaç Tedavisi Hemşireler için Akılcı İlaç Uygulamaları. Akademisyen Kitabevi Özhan Elbaş N. (Ed) Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Akıl Notları. Güneş Tıp Kitabevi Akyolcu, N., Kanan, N., & Güler, A. (2017). Cerrahi Hemşireliği I. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. Akyolcu, N., Kanan, N., & Güler, A. (2017). Cerrahi Hemşireliği II. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. Akyolcu, N., Kanan, N., & Aksoy, G. (2011). Cerrahi Hemşireliği Uygulama Rehberi. İstanbul Tıp Kitabevi Çelik S, Taşdemir N (2018).. Güncel Yöntemlerle Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Çukurova Nobel Tıp Kitabevi Brunner L.S., Suddarth D.S., Smeltzer O.C., Bare B. G. (2004). Brunner & Suddarth's Textbook of Medical-surgical Nursing, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams &Wilkins,10th edition, Philadelphia, Çelik S, (2021).. Güncel Yöntemlerle Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Çukurova Nobel Tıp Kitabevi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 |
Ev Ödevi | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Quiz | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 110 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 |