GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CHH554 Bilim Felsefesi ve Yayın Etiği SEÇMELİ DERS GRUBU 1 2 4.00

Yüksek Lisans



Etik, bilim ve hemşirelik konularını ilişkilendirebilme


Doç Dr. Gülendam Hakverdioğlu Yönt


1 Etik ve temel kavramları, etiğin önemini ve tarihsel süreçteki gelişimini açıklayabilme
2 Sağlık ekibi içindeki etik ihlaller konusunda gerekli önlemleri alabilecek yeterliliğe ulaşabilme.
3 Adli tıbbın temel kavramlarını açıklayabilir.
4 Malpraktise karşı gerekli önlemleri alabilme, uygulayabilme.

BİRİNCİ ÖĞRETİM



[Yok]


1. Dersin tanıtımı ve hazırlık 2. Etiğin tanımı ve tarihsel süreci 3. Etik kavram ve ilkeler, etik kodlar 4. İnsan,ve hasta hakları 5. Hemşirelik uygulamalarında etik yaklaşım 6. Hemşirelik uygulamalarında etik yaklaşım 7. Adli tıbbın ve adli bilimlerin tarihçesi ve gelişim 8. Ara sınav 9. Tıbbi müdahale hataları - İnsan kaynaklı hatalar - Teçhizat kaynaklı hatalar (mekanik hatalar) - İstem kaynaklı hatalar 10. Hemşirelerin yasal sorumlulukları 11. Tıbbi uygulama hataları ve ebelik 12. Tıbbi uygulama hataları ve ebelik 13. Adli sorunlar 14. Sağlık bilimlerinde araştırma ve yayın etiği 15. Okuma, tartışma 16. Final haftası


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Laboratuvar
1 Dersin tanıtımı ve hazırlık
2 Etiğin tanımı ve tarihsel süreci
3 Etik kavram ve ilkeler, etik kodlar
4 İnsan ve hasta hakları
5 Hemşirelik uygulamalarında etik yaklaşım
6 Hemşirelik uygulamalarında etik yaklaşım
7 Adli tıbbın ve adli bilimlerin tarihçesi ve gelişim
8 Ara sınav
9 Tıbbi müdahale hataları - İnsan kaynaklı hatalar - Teçhizat kaynaklı hatalar (mekanik hatalar) - İstem kaynaklı hatalar
10 Hemşirelerin yasal sorumlulukları
11 Tıbbi uygulama hataları ve hemşirelik
12 Tıbbi uygulama hataları ve hemşirelik
13 Adli sorunlar ve hemşirelik
14 Sağlık bilimlerinde araştırma ve yayın etiği
15 Okuma, tartışma
16 Final haftası

1 Üstün Ç., Tıp Etiği Kavramlarına Giriş, E.Ü.T.F Yayınları, İzmir, 2002. 2. Çobanoğlu N, Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği, Eflatun yayınevi, Ankara, 2009. 3. Bernard LO., Resolving Ethical Dilemmas A Guide for Clinicians,4 th Ed. Walters Kluwer Company, California, 2009 4. Can İÖ, Özkara E, Can M(2011). Yargıtayda Karara Bağlanan Tıbbi Uygulama Hatası Dosyalarının Değerlendirilmesi, DEÜ Tıp Fakültesi Dergisi, Cilt 25(2): 69-76 5. Büken E, Büken NÖ, Büken B (2004): Obstetric and gynecologic malpractice in Turkey: incidence, impact, causes and prevention. Journal of Clinical Forensic Medicine 11 233–247 6. Birgen Nur(2006). Tıbbi Uygulama Hatalarına Adli Tıp Açısından Yaklaşım, ANKEM Derg;20(Ek 2):20-25. 7. Çilingir D., Hindistan S. (2012). Adli Hemşireliğin Kapsamı ve Yasal Boyutu. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 9 (1): 10-15



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Gösterme 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 5 70
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 110

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek