Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEM551 | Hemşirelikte Sınıflandırma Sistemleri | SEÇMELİ DERS GRUBU | 1 | 1 | 4.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencinin hasta bakımını gerçekleştirirken hemşirelikle ilgili sınıflama sistemlerini kullanarak hastanın sağlık durumuna ilişkin verilerin toplanması, hemşirelik tanılarının belirlenmesi ve bu sorunlara yönelik hemşirelik girişimlerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesidir.
Doç.Dr.Gülendam HAKVERDİOĞLU YÖNT
1 | Hemşirelikte kullanılan sınıflama sistemlerinin taksonomik yapısını açıklayabilme |
2 | Hemşirelik bakımında ortak dil kullanmanın önemini kavrayabilme |
3 | Hastanın bakım gereksinimlerini ve sorunlarını belirleyebilme |
4 | Hastanın sorunlarına yönelik hemşirelik girişimlerini saptayabilme |
5 | Bakımın sonuçlarını değerlendirebilme |
6 | Hasta bakımında hemşirelik süreci aşamalarını uygulayabilme |
BİRİNCİ ÖĞRETİM
[Yok]
Hemşirelikte kullanılan sınıflandırma sistemleri, taksonominin amacı, ortak dil ve sınıflandırma sistemlerinin önemi ve kullanım amacı, hasta ve sağlıklı bireyle ilgili veri toplama yöntemleri, hemşirelik tanıları, hemşirelik girişimleri, hemşirelik sonuçları, hemşirelik bakım planını geliştirme ve uygulamayı içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Hemşirelik Sınıflandırma Sistemlerinin Tanımı Ve Amacı Ortak/ Standardize Dilin Önemi | ||
2 | Eleştirel Düşünme ve Hemşirelik | ||
3 | Fiziksel Muayene ve Verilerin Toplanması | ||
4 | Fonksiyonel Sağlık Örüntüleri ve Günlük Yaşam Aktivitelerine göre verilerin toplanması | ||
5 | Hemşirelik Tanıları Sınıflaması (NANDA) | ||
6 | Hemşirelik Tanıları Sınıflaması (NANDA) | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması (NIC) | ||
9 | Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması (NIC) | ||
10 | Hemşirelik Sonuçları Sınıflaması (NOC) | ||
11 | Hemşirelik Sınıflandırma Sistemleri: ICNP | ||
12 | Hemşirelik Bakım Planı (Vaka Örneği) | ||
13 | Hemşirelik Bakım Planı (Vaka Örneği) | ||
14 | Hemşirelik Bakım Planı (Vaka Örneği) |
Debra B. (2013). Fundamentals of Nursing Human Health and Function. Seventh Edition. Wolters Kluwer Lippincott Williams& Wilkins. Printed in China. Herdman TH, Kamitsuru S. (2018). NANDA Nursing Diagnoses Definiation and Classification 2018-2020. Eleventh Edition. Thieme Publishers New York. Printed in Canada by Marquis. Johnson M., Bulechek G., Butcher H. et.al. (2006) NANDA, NOC, and NIC Linkages. 2nd edition. Mosby, USA. Dursun S, Erkal İlhan S, Özhan F, Batmaz M, Özdilli K, Ecevit Alpay Ş , Bahçecik N. (2011). Hemşirelik Bakımında İlke ve Uygulamalar. Alter Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
1 | 1 | 1 | |
1 | 1 | 1 | |
5 | 2 | 10 | |
5 | 2 | 10 | |
1 | 20 | 20 | |
1 | 25 | 25 | |
14 | 2 | 28 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 95 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 2 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 6 | 4 |