Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİS161 | Epidemiyoloji | SEÇMELİ DERS GRUBU | 1 | 1 | 1.00 |
Lisans
TÜRKÇE
Öğrencilerin öğrenim ve mesleki faaliyetleri esnasında ihtiyaç duyacakları temel epidemiyolojik tanımları, kavram ve terimleri, sağlık sorunlarına epidemiyolojik yaklaşımlar konusunda bilgi kazandırmayı, sağlıkla ilgili durumların veya olayların gözetimi ve araştırılmasında yararlanılan epidemiyolojinin temel prosedürlerini kavramayı ve bu epidemiyolojik araştırma yöntemleri ve kullanım alanlarını öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin genel ve ağız diş sağlığını tanımlama, koruyucu hekimliğin ilgi alanları ile çevresel etki ve davranışların sağlık üzerine etkilerini kavrama, koruyucu tedavi prensiplerini ve ağız ile diş sağlığına yönelik epidemiyolojik çalışmalarda kullanılan ölçütlerin öğrenme ile düzenlenmelerine ilişkin bilgi ve becerilerinin geliştirilmesidir.
Dr. Öğretim üyesi Yağmur Lena Sezici
1 | 1.Epidemiyolojinin temel kavram ve terimleri tanımlayabilme |
2 | Epidemiyolojinin kullanım alanlarını ve veri kaynaklarını tanımlayabilme |
3 | Temel epidemiyolojik ölçütlerini açıklayabilme |
4 | Farklı epidemiyolojik araştırma tiplerinin temel özelliklerini ve hata kaynaklarını yorumlayabilme |
5 | Ağız ve diş sağlığın epidemiyolojik alan çalışmalarında kullanılması gereken indeksler ve yöntemleri açıklayabilme |
BİRİNCİ ÖĞRETİM
yoktur
yoktur.
Epidemiyolojinin tanımı ve tarihsel gelişimi; araştırmaların temel ilkeleri ve kavramları; tanımlayıcı epidemiyolojik araştırmalar; vaka - kontrol araştırmaları; kesitsel araştırmalar; kohort araştırmaları; müdahale araştırmaları; metodolojik araştırmalar; epidemiyolojik veri kaynakları; epidemiyolojik araştırma planlanması; sağlık ölçütleri; ağız ve diş sağlığına yönelik epidemiyolojik çalışmalarda kullanılan ölçütler.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Epidemiyolojiye giriş | ||
2 | Epidemiyolojinin tarihsel gelişimi | ||
3 | Epidemiyolojik araştırmaların temel ilkeleri ve kavramları | ||
4 | Epidemiyolojinin stratejileri | ||
5 | Epidemiyolojik yöntemlerin kullanım alanları | ||
6 | Tanımlayıcı epidemiyolojik araştırmalar | ||
7 | Epidemiyolojide ‘neden’ kavramı - I | ||
8 | Epidemiyolojide ‘neden’ kavramı - II | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Kesitsel araştırmalar | ||
11 | Vaka - Kontrol araştırmaları | ||
12 | Kohort araştırmaları | ||
13 | Müdahale araştırmaları | ||
14 | Metodolojik araştırmalar | ||
15 | Epidemiyolojik araştırma planlanması ve veri kaynakları | ||
16 | Ağız ve diş sağlığına yönelik epidemiyolojik çalışmalarda kullanılan ölçütler |
Sunum notları; Tezcan, S. G. (2017). Temel epidemiyoloji. Hipokrat Kitabevi. Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 16 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 2 | 5 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 |
ÖÇ 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
ÖÇ 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 |
ÖÇ 5 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 |