GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OSD350 Gönüllülük Çalışmaları SEÇMELİ DERS GRUBU 4 8 2.00

Lisans


TÜRKÇE


Bu derste öğrencilerin, gönüllülük ve savunuculuk kavramlarını anlayıp deneyimlemeleri, ülkemizdeki ve dünyadaki gönüllülük çalışmalarının durumu hakkında bilgi sahibi olmaları, hak temelli yaklaşım becerisi kazanmaları, geleceğin sağlık profesyonelleri olarak dezavantajlı grupların sağlık haklarına erişim durumlarıyla ilgili farkındalık kazanmaları, gönüllülük esaslı kampanya / proje geliştirmenin temellerini öğrenmeleri ve bu sayede katılımcı ve demokratik bireyler olmalarına katkıda bulunmak, dayanışma ve işbirliği becerilerini pekiştirmeleri, ekip çalışmasını deneyimlemeleri ve ders kapsamında belirlenen sivil toplum kuruluşlarının gönüllülük çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.


Buğçe Kamer Baybaş Erdoğan


1 Gönüllülük bilinci oluşturmak Gönüllülük / Savunuculuk uygulaması geliştirmek Ekip çalışması ile uygulama yürütebilmek Disiplinlerarası işbirliği geliştirebilme Hak temelli yaklaşım becerisi kazanmak Ülkemizdeki ve dünyadaki dezavantajlı gruplar hakkında farkındalık kazanmak

BİRİNCİ ÖĞRETİM


Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.


[Yok]


Gönüllülük bilinci oluşturmak Gönüllülük / Savunuculuk uygulaması geliştirmek Ekip çalışması ile uygulama yürütebilmek Disiplinlerarası işbirliği geliştirebilme Hak temelli yaklaşım becerisi kazanmak Ülkemizdeki ve dünyadaki dezavantajlı gruplar hakkında farkındalık kazanmak


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Laboratuvar
1 Giriş / Tanışma
2 Gönüllülük / Savunuculuk / Aktivizm / Hak Temelli Yaklaşım Kavramları
3 Ayrımcılık Kavramı ve Dezavantajlı Gruplar
4 Dünyada ve Ülkemizde Gönüllülük Çalışmaları / İyi Uygulama Örnekleri
5 Savunuculuk Kampanyası Oluşturmanın Temelleri
6 Ara Sınav
7 STÖ Tanıtımı 1
8 STÖ Tanıtımı 2
9 STÖ Tanıtımı 3
10 Gönüllülük / Savunuculuk Uygulaması 1
11 Gönüllülük / Savunuculuk Uygulaması 2
12 Gönüllülük / Savunuculuk Uygulaması 3
13 Dönem Sonu Sunumları ve Değerlendirme
14 Dönem Sonu Sunumları ve Değerlendirme

"*Türkiye'de Gönüllülük: Deneyimler, Sınırlılıklar ve Yeni Açılımlar *Dünyada Gönüllülüğün Durumu *Avrupa'da Gönüllülük *Değişimin Anahtarı: Savunuculuk *Aktif Vatandaşlık ve Gönüllülük *Hak Temelli Örgütlerde Online Gönüllülük *Ayrımcılık Yasağı Eğitimi *Çalışma Hayatında Ayrımcılık *Cinsel Yönelim ve Cinsiyet Kimliği Temelinde Ayrımcılıkla Mücadele *COVID-19 Pandemisinde Mülteci Kadınların Temel Haklara Erişimi *Türkiye'de Çocuk Koruma Sistemleri *Çocuk İzlem Merkezi: Çocuk Dostu Bir Ortam *Savunuculuk ve Kampanya *Dijital Eşitsizlikler, Dijital Kültür ve Yaşlanma *Göç Yollarında Görülmeyen Hayatlar *STM'lerde GÖnüllü Yönetimi İçin Temel Adımlar *Katılımın E-Hali: Gençlerin Sanal Alemi *Özel Sektörde Sosyal Sorumluluk Bilinci *Pandemi Sürecinde Engelli Kadınların Hak İhlalleri *Sağlıkta Şiddetin Önlenmesinde Akademi STÖ İşbirliği *Hak Temelli Ve Kapsayıcı Gençlik Çalışmaları İçin Gençlik Organizasyonlarının Güçlendirilmesi *Salgında Kadın Olmak *Sağlık Çalışanlarının Gözünden Sisteme Değil İsteğe Bağlı Hizmet *Sivil Alan Olarak Kampüsler: Türkiye'deki Üniversitelerde Temel Özgürlük *Sivil Toplumcunun El Kitabı"



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Derse Katılım 1 25
Proje Hazırlama 1 25
Proje Sunma 1 25
Toplam 75
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 1 50
Toplam 50
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
1 1 1
1 1 1
14 2 28
4 1 4
4 2 8
4 2 8
Toplam İş Yükü (saat) 50

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek