Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OSD120 | Müzik Kültürü-I: Klasik Batı Müziği | SEÇMELİ DERS GRUBU | 3 | 5 | 2.00 |
Lisans
Klasik Batı Müziğine ilişkin tarihsel, toplumsal, estetik vb entelektüel bir donanım kazandırmaktır.
Prof.Dr.Ayhan EROL
1 | Sanatın İcadı ve Klasik (Batı) Sanat Müziğininin tarihsel biçimlenişi hakkında bilgi sahibi olmak, |
2 | Klasik Batı Müziği tarihinin dönemlerini (Rönesans, Barok, Klasik, Romantik vb) öğrenmek, |
3 | Ünlü bestecilerin eserlerinden örnekler dinleyerek, dönemlerin müziksel özellliklerini tınısal olarak tanıyabilme becerisi kazanmak, |
4 | Klasik (Batı) Sanat Müziğinin dinsel, politik, sosyal, ekonomik vb boyutlarını birbiriyle ilişkiili olarak kavramak |
BİRİNCİ ÖĞRETİM
[Yok]
1.Klasik Batı Müziğinin tarihsel kurumsallaşması: kilise-müzik ilişkisi (9-11 yy.) 2.Erken Çokseslilik Örnekleri: Notre Dame Okulu 3.Rönesans (15-16 yy): Dinsel ve Dindışı Polifonik Koro Müziği 4.Barok Döneme Giriş: Erken Türler ve Operanın başlangıcı 5.Barok Dönem Türler: Suit, Sonat, Konçerto 6.Aydınlanma ve Klasik Dönemin Biçimlenişi: Manheim Okulu ve Senfoni 7.Viyana Klasikleri: Mozart, Haydn ve Beethoven 8.Ara Sınav 9.Romantik Dönemin (19.yy) Temel özellikleri: Senfonik Şiir, Anlatımcı Müzik 10.Romantik Müzikte Ulusçu Okullar 11.Monteverdi'den Wagner'e Opera 12.Geç Romantik Eğilimler ve Tonsuzluğa giden yol 13.İkinci Viyana Okulu ve Oniki Perde Müziği 14.20.yy Müziği: Gürültücülük, Rastlamsallık, Yeni Klasikçilik ve Elektronik Müzik 15.Genel Tekrar 16.Final
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Klasik Batı Müziğinin tarihsel kurumsallaşması: kilise-müzik ilişkisi (9-11 yy.) | ||
2 | Erken Çokseslilik Örnekleri: Notre Dame Okulu | ||
3 | Rönesans (15-16 yy): Dinsel ve Dindışı Polifonik Koro Müziği | ||
4 | Barok Döneme Giriş: Erken Türler ve Operanın başlangıcı | ||
5 | Barok Dönem Türler: Suit, Sonat, Konçerto | ||
6 | Aydınlanma ve Klasik Dönemin Biçimlenişi: Manheim Okulu ve Senfoni | ||
7 | Viyana Klasikleri: Mozart, Haydn ve Beethoven | ||
8 | Vize Sınavı | ||
9 | Romantik Dönemin (19.yy) Temel özellikleri: Senfonik Şiir, Anlatımcı Müzik | ||
10 | Romantik Müzikte Ulusçu Okullar | ||
11 | Monteverdi'den Wagner'e Opera | ||
12 | Geç Romantik Eğilimler ve Tonsuzluğa giden yol | ||
13 | İkinci Viyana Okulu ve Oniki Perde Müziği | ||
14 | 20.yy Müziği: Gürültücülük, Rastlamsallık, Yeni Klasikçilik ve Elektronik Müzik | ||
15 | Genel Tekrar | ||
16 | Final Sınavı |
Mimaroğlu, İlhan (1999) Müzik Tarihi, Varlık Yayınları: İistanbul;
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
1 | 2 | 2 | |
1 | 2 | 2 | |
14 | 2 | 28 | |
6 | 3 | 18 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 50 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 |