GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OSD120 Müzik Kültürü-I: Klasik Batı Müziği SEÇMELİ DERS GRUBU 3 5 2.00

Lisans



Klasik Batı Müziğine ilişkin tarihsel, toplumsal, estetik vb entelektüel bir donanım kazandırmaktır.


Prof.Dr.Ayhan EROL


1 Sanatın İcadı ve Klasik (Batı) Sanat Müziğininin tarihsel biçimlenişi hakkında bilgi sahibi olmak,
2 Klasik Batı Müziği tarihinin dönemlerini (Rönesans, Barok, Klasik, Romantik vb) öğrenmek,
3 Ünlü bestecilerin eserlerinden örnekler dinleyerek, dönemlerin müziksel özellliklerini tınısal olarak tanıyabilme becerisi kazanmak,
4 Klasik (Batı) Sanat Müziğinin dinsel, politik, sosyal, ekonomik vb boyutlarını birbiriyle ilişkiili olarak kavramak

BİRİNCİ ÖĞRETİM



[Yok]


1.Klasik Batı Müziğinin tarihsel kurumsallaşması: kilise-müzik ilişkisi (9-11 yy.) 2.Erken Çokseslilik Örnekleri: Notre Dame Okulu 3.Rönesans (15-16 yy): Dinsel ve Dindışı Polifonik Koro Müziği 4.Barok Döneme Giriş: Erken Türler ve Operanın başlangıcı 5.Barok Dönem Türler: Suit, Sonat, Konçerto 6.Aydınlanma ve Klasik Dönemin Biçimlenişi: Manheim Okulu ve Senfoni 7.Viyana Klasikleri: Mozart, Haydn ve Beethoven 8.Ara Sınav 9.Romantik Dönemin (19.yy) Temel özellikleri: Senfonik Şiir, Anlatımcı Müzik 10.Romantik Müzikte Ulusçu Okullar 11.Monteverdi'den Wagner'e Opera 12.Geç Romantik Eğilimler ve Tonsuzluğa giden yol 13.İkinci Viyana Okulu ve Oniki Perde Müziği 14.20.yy Müziği: Gürültücülük, Rastlamsallık, Yeni Klasikçilik ve Elektronik Müzik 15.Genel Tekrar 16.Final


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Laboratuvar
1 Klasik Batı Müziğinin tarihsel kurumsallaşması: kilise-müzik ilişkisi (9-11 yy.)
2 Erken Çokseslilik Örnekleri: Notre Dame Okulu
3 Rönesans (15-16 yy): Dinsel ve Dindışı Polifonik Koro Müziği
4 Barok Döneme Giriş: Erken Türler ve Operanın başlangıcı
5 Barok Dönem Türler: Suit, Sonat, Konçerto
6 Aydınlanma ve Klasik Dönemin Biçimlenişi: Manheim Okulu ve Senfoni
7 Viyana Klasikleri: Mozart, Haydn ve Beethoven
8 Vize Sınavı
9 Romantik Dönemin (19.yy) Temel özellikleri: Senfonik Şiir, Anlatımcı Müzik
10 Romantik Müzikte Ulusçu Okullar
11 Monteverdi'den Wagner'e Opera
12 Geç Romantik Eğilimler ve Tonsuzluğa giden yol
13 İkinci Viyana Okulu ve Oniki Perde Müziği
14 20.yy Müziği: Gürültücülük, Rastlamsallık, Yeni Klasikçilik ve Elektronik Müzik
15 Genel Tekrar
16 Final Sınavı

Mimaroğlu, İlhan (1999) Müzik Tarihi, Varlık Yayınları: İistanbul;



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
1 2 2
1 2 2
14 2 28
6 3 18
Toplam İş Yükü (saat) 50

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek