Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OSD012 | Bilim Tarihi ve Felsefesi Tartışmaları | SEÇMELİ DERS GRUBU | 1 | 1 | 2.00 |
Lisans
Doç. Dr. Tuncay SAYGIN
1 | Bilim tarihinin ana hatlarını ve bilim felsefesinin temel kavramlarını bilmek. |
2 | Bilim tarihine dair ve bilimsel tartışmalardan haberdar olmak. |
3 | Öne çıkan bilim insanları ve bilim felsefeleri hakkında fikir sahibi olmak. |
4 | Bilim hakkındaki teorileri bilimsel çalışmalara yorumlamak. |
BİRİNCİ ÖĞRETİM
Yok
.
Bilim tarihinin ana hatları, Bilim Felsefesinin temel kavramları, Bilimde yöntem tartışması ve yöntem anlayışları, tümevarım ve doğrulanabilirlik; yanlışlanabilirlik, bilim tarihi ve bilimsel kuramlar ilişkisi, bilim ve teknik.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Bilim nedir? Bilim ve bilgi, Bilim ve teknik ilişkisi, Antik Yunan da Bilimsel düşünüşün başlangıcı. | . | . |
2 | Ortaçağ İslam ve Rönesans Avrupasında Bilimsel düşünüş şekilleri | . | . |
3 | Fransic Bacon, Galileo, Kepler, Descartes ve mekanik-bilimsel dünya görüşünün doğuşu | . | .. |
4 | Aydınlanma ve Pozitivizmin doğuşu, Olgucu bilim anlayışı | . | . |
5 | Alternatif bir perspektif olarak tarihselci ve yorumlayıcı bilim anlayışı ve metot tartışmaı | . | . |
6 | Viyana Çevresi ve Bilim-Metafizik çatışması | . | . |
7 | Karl R. Popper ve Bilimsel Araştırmanın Mantığı: test edilebilirlik. | . | . |
8 | Imre Lakatos, Araştırma Programlarının Metodolojisi | . | . |
9 | Koyre, Bilim ve tarih bağı; | . | . |
10 | Kuhn, Bilimsel Devrimlerin Yapısı | . | . |
11 | Feyerabend, Anarşist bilim tezi | . | . |
12 | Hempel modeli; Quine-Duhem tezi ve bütünselci bakış | . | . |
13 | Bilim ve teknik, bilim ve siyaset bağı | . | . |
14 | Değerlendirme | . | . |
.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 44 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | |||||||||
ÖÇ 2 | 3 | |||||||||
ÖÇ 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 4 | 3 |