GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BES256 Egzersiz ve Beslenme SEÇMELİ DERS GRUBU 2 4 2.00

Lisans





1 Sağlıklı yaşamın temeli olan düzenli egzersizin önemi ile ilgili bilgi sahibi olur.
2 Fiziksel uygunluk ve beslenme ile ilgili bilgi sahibi olur.
3 Çocuklarda fiziksel aktivitenin artırılmasına yönelik uygulamaları öğrenir.
4 Yetişkinlerde fiziksel aktivitenin artırılmasına yönelik uygulamaları öğrenir.
5 Egzersizin hastalıklarla ilişkisi hastalıkların önlenme ve tedavisindeki yeri ile ilgili bilgi sahibi olur.
6 Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Uygulamalarındaki Egzersizler ile ilgili bilgi sahibi olur.

BİRİNCİ ÖĞRETİM



[Yok]


Sağlıklı yaşamın temeli olan düzenli egzersizin önemi, fiziksel uygunluk ve beslenme, çocuklar ve yetişkinlerde fiziksel aktivitenin artırılmasına yönelik uygulamalar, yetişkinler egzersiz sağlık ve beslenme ilişkisi, egzersizin hastalıklarla ilişkisi, tamamlayıcı ve alternatif tıp uygulamalarındaki egzersizler, sağlığın geliştirilmesinde egzersiz önerileri.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Laboratuvar
1 Fiziksel aktivite, egzersiz tanımları
2 Sağlıklı yaşamda fiziksel aktivite ve egzersizin önemi
3 Fiziksel aktiviteyi artırmak için öneriler
4 Egzersiz, sağlık ve beslenme ilişkisi-I
5 Egzersiz, sağlık ve beslenme ilişkisi
6 Egzersiz yapanlara genel beslenme önerileri-I
7 Egzersiz yapanlara genel beslenme önerileri-II
8 Ara sınav
9 Egzersizin hastalıklarla ilişkisi-I
10 Egzersizin hastalıklarla ilişkisi-II
11 Çocuklara yönelik egzersizlerde beslenme uygulamaları
12 Yetişkinlerde yönelik egzersizlerde beslenme uygulamaları
13 Yaşlılara yönelik egzersizlerde beslenme uygulamaları
14 Tanımlayıcı ve alternatif tıp uygulamalarında egzersiz ve beslenme
15 Egzersiz ve vücut bileşimi
16 Final sınavı

1.Maughan, R.J., Nutrition in Sport, MPG Books LTD, GB, 2001. 2.Clark,N., Sports Nutrition Guidebook, (second ed.), Human Kinetics, USA, 1997. 3.Williams, H.M., Nutrition for Fitness and Sport, Brown Benchmark, USA, 1995. 4.Howley, E., Frank, B.D, Health and Fitness Instructor's Handbook, third ed Human Kinetics, USA, 1997. 5.Ersoy, G. Egzersiz ve Spor Yapanlar için Beslenme, Damla Matbaacılık, Ankara, 2000.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 52

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 3 1 1 1 1 1 3 3 1
ÖÇ 2 3 3 1 1 1 1 1 3 3 1
ÖÇ 3 5 4 5 1 1 1 1 3 4 1
ÖÇ 4 5 4 5 1 1 1 1 3 4 1
ÖÇ 5 5 4 5 1 1 1 1 4 4 1
ÖÇ 6 4 4 4 1 1 1 1 3 3 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek