Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIP410 | Çocuk Sağlığı, Hastalıkları ve Cerrahisi | DERS | 4 | 7 | 13.00 |
Lisans
TÜRKÇE
Prof. Dr. Esra Özer Prof. Dr. Erhan Bayram Doç. Dr. Savaş Demirpençe Dr. Öğr. Üyesi Burçin İŞcan
1 | Sağlıklı çocuk büyüme ve gelişimini değerlendirme |
2 | Anne sütüyle beslenme ve çocukluk çağında beslenme yönetimi |
3 | Çocukluk çağı aşılama programını bilir ve uygular |
4 | Çocukluk çağı hastalıklarından korunma yöntemlerini açıklar |
5 | Çocuk ve aileden anamnez alma, çocuk hastaya fizik muayene yapabilme ve yaşamsal bulguları değerlendirme |
6 | Sık uygulanan laboratuvar ve radyolojik tetkikleri yorumlama |
7 | Çocuk hastalarda birinci basamakta uygulanan temel girişim yöntemlerini ve endikasyonlarını açıklama |
8 | Kritik hastalığı olan çocuğu gerekli temel müdahaleleri yaparak (solunum ve dolaşım desteği) üst düzey bir sağlık kuruluşuna sevk eder |
9 | Çocukluk yaş grubunda akut ve sık görülen hastalıkları tanır ve tedavi eder |
10 | Aile ile etkin iletişim kurarak temel konularda danışmanlık sağlar |
BİRİNCİ ÖĞRETİM
Yok
Yok
Çocuk Cerrahisi Hastalıkları, Pediatrik Kardiyoloji, Pediatrik Endokrinoloji ve Diyabet, Metabolizma ve Beslenme, Pediatrik Gastroenteroloji, Pediatrik Nefroloji, Pediatrik İnfeksiyon Hastalıkları, Pediatrik Nöroloji, Pediatrik Allerji, Pediatrik Solunum, Yenidoğan, Pediatrik Hematoloji ve Onkoloji, Pediatrik Yoğun Bakım, Sağlıklı Çocuk Gelişim ve Beslenmesi, Sosyal Pediatri, Pediatrik İmmunoloji, Pediatrik Romatoloji
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, Staj bloğu tanıtımı , Sağlıklı çocuk İzlemi, Sağlıklı çocuk beslenmesi, aşılama ile ilgili yapılan hatalar ve çözüm yolları, Temel yaşam desteği, ÜSYE, Sepsis ve septik şok, akut bronşiolit, Ateşli çocuğa yaklaşım , anemik çocuğa yaklaşım, hışıltılı çocuğa yaklaşım, akut ishale yaklaşım | Yok | Yok |
2 | Kusmalı olguya yaklaşım ve ayırıcı tanı Çocuklarda mide hastalıları GİS kanamalarına yaklaşım Malabsorbsiyonlara yaklaşım Uzamış ishale yaklaşım ve ayırıcı tanı Dehidratasyon yaklaşım ve tedavisi Çocukluk çağı karaciğer hastalıkları Yenidoğanın hematolojik sorunları Prematüre bebeğe yaklaşım Kronik karın ağrılı hastaya yaklaşım | Periferik yayma yapma ve değerlendirme Anne sütü sağma Emzirme danışmanlığı, | Tarama testleri topuk kanı alma, sonda ile beslenme, puls oksimetre kullanma, Glukometre ile glukoz ölçme,, Aşı uygulamaları, aşıların saklanması |
3 | Akut karın / GİS kanamaları Yenidoğan cerrahi sarılıkları Anorektal malformasyon Hirschsprung hastalığı Konstipasyon Nekrotizan enterokolit ve sepsis sendromu Karın duvarı ve göbek hastalıkları Gastroözefageal reflü Hidronefroz Dış genital sorunlar Üriner inkontinans İdrar yolu enfeksiyonu Hematüri | Klinik ve poliklinik pratik uygulama Hasta başı eğitim | İdrar mikroskobisi değerlendirme |
4 | Yenidoğan sepsisi Doğum travmaları Neonatal aciller Abdominal Tümörler, Sarılıklı yenidoğana yaklaşım Neonatal kolestaz | Klinik ve poliklinikte pratik uygulama Hasta başı eğitim Fototerapi uygulama | Kapiller bilirubin ölçümü Transkutan bilirubin ölçümü Bilirubin nomogramlarının değerlendirilmesi |
5 | Olgular ile ÜSYE, Dispneli çocuğa yaklaşım, asfiktik bebeğe yaklaşım, Hışıltılı çocuğa yaklaşım, Solunum sistemi konjenital anomalileri, Akut bronşiolit, , Besin allerjileri , İlaç allerjileri, Ürtiker, anjioödem, Anafilaksi, Allerjik rinit , Kistik fibrozis, Astım bronşiale, İnterstisyel akciğer hastalıkları ve sarkoidoz | Klinik ve polikliniklerde hasta başı eğitim Vizit | Deri prick testleri |
6 | Plevra hastalıkları,Sistemik hastalıkların akciğer tutulumları, Bronşektazi, Bronşiolitis obliterans, atalektazi, Senkop- Göğüs Ağrısı, Ritm Bozuklukları ve EKG , KVS acil durumlar, Konjenital Kalp Hastalıkları ve tedavisi,Kalp yetmezliği ve tedavisi | Klinik ve poliklinikte hasta başı uygulamalı eğitm | EKG değerlendirme Kan basıncı ölçme |
7 | Puberte hastalıkları, Adrenal bez hastalıkları, Doğumsal metabolik hastalıklara yaklaşım, çocuklarda tarama testleri, ,Metabolik asidozlu hasta yönetimi, , Mental retardasyom, Epilepsiler, Çocukluk çağı başağrıları, Çocukluk çağı nörodejeneratif hastalıkları | Klinik ve poliklinklerde hasta başı eğiitm | Kan gazı yorumlanması Tarama testleri |
8 | Akut romatizmal ateş, Lenfomalar ve lösemiler Çocuklarda onkolojik acil oluşturan klinik tablolar , Kemik ve yumuşak doku tümörleri, Çocuklukta SSS tümörleri Karında kitleye yaklaşım, mediastinal kitleler, Edinsel ve doğumsal kardiyomyopatiler, Lenfadenopatiye yaklaşım | Hasta başı klinik ve polklinklerde uygulama | Periferik yayma değerlendirilmesi |
9 | Anemik çocuğa yaklaşım ve tedavisi, Nütrisyonel anemiler ve tedavisi, Pediatride kemik iliği yetmezlikleri , Nötropeni-pansitopeni , Hemolitik anemi olgu ayırıcı tanısı, Beta talasemi ve orak hücreli anemi, Pediatrik transfüzyon prensipleri ve reaksiyonları, Kanama diatezi ve trombositopenili çocuğa tanısal yaklaşım, Hemofili ve Von Willebrand Hastalığı, Derin ven trombozlu çocuğa temel yaklaşım, Çocukta tromboz Tedavisi, Viral hepatitler | Hasta başı polkilink ve kliniklerde uygulamalı eğiitm | Tam kan sayımının değerlendirilmesi |
10 | Döküntülü enfeksiyon hastalıkları, SSS Enfeksiyonları, Boğmaca, Bruselloz, Doğuştan immun yetmezliklere yaklaşım, Hücresel ve humaral immun yetmezlik, Edinsel İmmun yetmezlik , Romatolojik hastalıklara yaklaşım, Tüberkuloz Çocukluk çağı bağ doku hastalıkları, Çocukluk çağı vaskülitleri Oligürili çocuğa yaklaşım, Ödemli çocuğa yaklaşım, Nefrotik sendrom, Akut nefritik sendrom , ABY, Eklem tutulumu olan çocuğa yaklaşım, Poliürili çocuğa yaklaşım | Klinik ve polikliniklerde hasta başı eğitim | PPD uygulama Kan basıncı ölçümü |
1. Pediatri ( 1.-2. Cilt ) Olcay Neyzi / 4.Baskı. Marka: Nobel Tıp Yayıncılık. 2- Nelson Textbook of Pediatrics (1, 2). (Eds) Robert M. Kliegman, MD, Bonita M.D. Stanton, Joseph St. Geme M.D, 20th Edition. 2017. 3- Nelson Pediatrinin Temelleri. (Eds.) Karen J. Marcdante ve Robert M. Kliegman. Çeviri baskı: Prof. Dr. Murat YURDAKÖK 4- Pediatrinin Esasları. Prof.Dr.Tülay Erkan 5- Çocuklarda Anemnezden Tanıya. Prof.Dr.Cengiz Yakıncı 6- Çocuklarda Öykü Alma ve Fizik Muayene. Prof.Dr.Ergün Çil
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Toplam | 0 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
1 | 3 | 3 | |
1 | 3 | 3 | |
95 | 1 | 95 | |
50 | 1 | 50 | |
10 | 1 | 10 | |
5 | 2 | 10 | |
5 | 3 | 15 | |
5 | 2 | 10 | |
60 | 1 | 60 | |
60 | 2 | 120 | |
1 | 5 | 5 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 381 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 10 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |