| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| OSD013 | Etkin ve Kurumsal İletişim | SEÇMELİ DERS GRUBU | 1 | 2 | 2.00 |
Önlisans
Dersin amacı öğrencilerin gündelik ve kurumsal hayatlarında sözlü, sözsüz ve yazılı iletişimin nasıl etkin bir şekilde kullanılabileceğine dair hem teorik hem de uygulamaları bilgiler sunmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Mert Günerergin
| 1 | Öğrenci, iletişim sürecinin temel kavramlarını ve modellerini tanımlar. |
| 2 | Sözlü, yazılı ve sözsüz iletişim türlerinin etkin kullanımı ayırt eder ve örneklerle açıklar. |
| 3 | Öğrenci, etkin dinleme, empati ve ikna gibi bireysel iletişim becerilerini uygulamalı olarak gösterir. |
| 4 | Öğrenci, dijital teknolojileri ve yapay zekâyı etkin iletişimde kullanır ve uygular. |
| 5 | Öğrenci, farklı kültürlerle iletişim kurarken dikkat edilmesi gereken unsurları açıklar ve uygular. |
| 6 | Öğrenci, kurumsal iletişim bağlamında profesyonel bir sunum hazırlar ve sunum tekniklerini kullanarak sunar. |
BİRİNCİ ÖĞRETİM
Yok
-
• Temel iletişimin tanımı, öğeleri ve modelleri. • Sözlü iletişimin temel elemanları ve bunların etkin kullanımı. • Sözsüz iletişimin önemi ve sözlü iletişimle desteklenerek etkin bir iletişim kurma yöntemleri. • Dijital teknolojilerin iletişime etkileri. • Farklı kültürlerin farklı iletişim yöntemleri ve farklı kültürlerle nasıl etkin iletişim kurulabileceğine dair bilgiler bulunmaktadır.
| Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı ve tanışma – Dersin amacı, kapsamı, yöntemleri ve beklentilerin açıklanması. | ||
| 2 | İletişim nedir? Neden iletişiriz? – Temel iletişim modeli, gönderici, alıcı, kanal, geri bildirim gibi bileşenler. | ||
| 3 | Ne söylediğimiz mi? Nasıl söylediğimiz mi? – Etkin sözlü iletişim kurmak için gereken beceriler. Sözlü İletişim , Dilin Kullanımı, Ses Ve Ötesi | ||
| 4 | Sözler yeterli mi? Söz ve ötesi… – Beden dili, jest ve mimikler, duruş ve göz teması gibi sözsüz iletişim unsurları. Sözlü İletişim, Ben Dili/Sen Dili | ||
| 5 | Sözsüz İletişim, Göz, Yüz Ve Mimikler | ||
| 6 | Sözsüz İletişim, Beden Dili Ve Duruş | ||
| 7 | Kişilik Ve İletişim | ||
| 8 | Kültür Ve İletişim | ||
| 9 | Etkili Ve İkna Edici İletişim | ||
| 10 | Empati Ve Aktif Dinleme | ||
| 11 | Kurumsal İletişim Kuralları | ||
| 12 | Zor Kişilerle İletişim | ||
| 13 | İletişimde Dijitalleşme Ve Yapay Zeka Kullanımı | ||
| 14 | Öğrenci sunumları ve akran değerlendirmeleri |
1. Dersin öğretim elemanı tarafından sağlanan sunu ve dokümanlar 2. Kurumsal İletişim / Teoriden Pratiğe Z. Beril Akın Vural, Mikail Bat 3. İletişimin ABC’si – Ünsal Oskay 4. İletişim Çatışmaları ve Empati – Üstün Dökmen 5. İknanın Psikolojisi: Teori ve Pratik Bir Arada-Robert Cialdini
• Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri: Ders öncesi paylaşım ve çalışma: • Dersin temelinde öğretim elemanın hazırlayacağı ve düzenli olarak her hafta öğrencilere ders öncesinde MS Teams ekibi üzerinden sunacağı sunu ve ders belgelerinin ders öncesinde öğrenciler tarafından çalışılması ve ders esnasında bu çalışmaların tartışılarak öğrenci katılımı bir öğrenme yöntemi belirlenmiştir. • Anlatım ve Açıklama: Dersin kuramsal çerçevesini aktarmak amacıyla öğretim üyesi tarafından yapılan açıklamalarla temel kavram ve modeller öğrencilere sunulacaktır. • Soru–Cevap Yöntemi: Öğrencilerin derse aktif katılımını sağlamak, düşünmelerini teşvik etmek ve öğrenilen bilgileri pekiştirmek için soru–cevap tekniği kullanılacaktır. • Vaka Analizi: İletişim alanında karşılaşılabilecek örnek olaylar üzerinden grup çalışmaları yapılarak öğrencilerin sorun çözme, analiz ve eleştirel düşünme becerileri geliştirilecektir. • Sunumlar: Öğrenciler bireysel veya grup halinde belirlenen konular üzerinde sunumlar yaparak hem araştırma hem de aktarım becerilerini geliştireceklerdir. • Video İzleme ve Yorumlama: Ders kapsamında iletişim konuları ve duayenlerin konuşmalarını içeren videolar izlenecek; öğrenciler bu videoları analiz ederek kuramsal bilgilerle ilişkilendirecek, eleştirel değerlendirmeler yapacaklardır.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Proje Sunma | 1 | 65 |
| Ev Ödevi | 1 | 35 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | |
-
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Proje Sunma | 1 | 6 | 6 |
| Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
| Ev Ödevi | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 54 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
| ÖÇ 1 | 1 | 2 | ||||||||||||
| ÖÇ 2 | 1 | 3 | ||||||||||||
| ÖÇ 3 | 1 | 2 | 3 | |||||||||||
| ÖÇ 4 | 1 | 4 | 1 | |||||||||||
| ÖÇ 5 | 1 | 2 | 3 | |||||||||||
| ÖÇ 6 | 1 | 2 | 2 |