GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBE504 Yeni Doğan Sağlığı ve Hastalıkları (Uygulama) DERS 1 2 4.00

Yüksek Lisans


TÜRKÇE


Bu dersin amacı; öğrencinin yenidoğan dönem özelliklerini, yenidoğan sağlığı ve sık karşılaşılan hastalıklarına yönelik dünyada ve ülkemizdeki durumu yorumlayarak sık karşılaşılan yenidoğan sorunlarına yönelik ebelik bakımı ve çözüme yönelik politikalar üretmesini sağlamaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül DÖNMEZ Dr. Öğr. Üyesi Çiler ELMAS


1 Farklı toplumlarda ve ülkemizde yenidoğan sağlığı sorunlarını ve çözüm yöntemlerini kavramasını sağlamak,
2 Yenidoğan tanımı ve ebelik bakım yaklaşımlarını kavramasını sağlamak,
3 Normal ve riskli yenidoğan özelliklerini bilmesini sağlamak
4 Yenidoğanın bakımını planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme becerisi kazandırmak
5 Ebeveynlere yenidoğan bakımına yönelik eğitim ve danışmanlık yapabilme bilgi ve becerisi kazandırmak

BİRİNCİ ÖĞRETİM



[Yok]


1 Derse giriş, ders programını hazırlama ve dersin işlenişi hakkında görüşme 2 Dünyada ve Türkiye’de çocuk sağlığının durumu 3 Çocuk sağlığının tanılanması 4 Yenidoğan fizyolojisi 5 Kardiyovasküler sistem sorunu olan yenidoğanda bakım 6 Solunum sistemi sorunu olan yenidoğanda bakım 7 Gastrointestinal sistem hastalıkları olan yenidoğan bakımı 8 Ara sınav 9 Endokrin sistem ve Metabolizma bozukluğu olan yenidoğan bakımı 10 Yüksek riskli yenidoğan bakımı Yenidoğanda Etik 11 Ürogenital sistem hastalıkları olan yenidoğan bakımı Yenidoğan rutin tarama programı 12 Nörolojik sistem hastalıkları olan yenidoğan bakımı 13 Fetal Alkol Sendromu Yenidoğan Hakları Ani Bebek ölümü sendromu 14 Vaka tartışması 15 Vaka tartışması 16 Yıl sonu sınavı


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Laboratuvar
1 Derse giriş, ders programını hazırlama ve dersin işlenişi hakkında görüşme
2 Dünyada ve Türkiye’de çocuk sağlığının durumu
3 Çocuk sağlığının tanılanması
4 Yenidoğan fizyolojisi
5 Kardiyovasküler sistem sorunu olan yenidoğanda bakım
6 Solunum sistemi sorunu olan yenidoğanda bakım
7 Gastrointestinal sistem hastalıkları olan yenidoğan bakımı
8 Ara sınav
9 Endokrin sistem ve Metabolizma bozukluğu olan yenidoğan bakımı
10 Yüksek riskli yenidoğan bakımı Yenidoğanda Etik
11 Ürogenital sistem hastalıkları olan yenidoğan bakımı Yenidoğan rutin tarama programı
12 Nörolojik sistem hastalıkları olan yenidoğan bakımı
13 Fetal Alkol Sendromu Yenidoğan Hakları Ani Bebek ölümü sendromu
14 Vaka tartışması
15 Vaka tartışması
16 Yıl sonu sınavı

1. Macdonald & Henderson, (2004). Mayes’ Midwifery.13th Edition, Baillerri Tinddall Publihers 2. Rudolph A. M, Kamei R.K, Overby K.J(2003). Rudolph’s Fundamentals Pediatrics Türkçe. 3. Baskı. Öncü Basımevi.Ankara 3. Çavuşoğlu H. (2000). Çocuk Sağlığı Hemşireliği. 4. Baskı. Cilt:2. bizim büro Basımevi. Ankara 4. Dağoğlu T., Görak G.(2002). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri 5. Robyn Rice ( 1996). Home Health Nursing Practise Concepts&Application. Second Edition. Mosby 6. Yurdakök M., Çoşkun T., (1995). (edt) Pediatri: Yeni Bilgiler Yeni Görüşler. Özışık Ofset, Ankara 7. Türkiye Nüfus ARAŞTIRMALARI Raporu, 2008 8. Kavaklı A. (1992). Çocukluk Çağlarında Büyüme ve Gelişme. Hilal Matb. İstanbul 9. Şipal K.(1996).çev. Alfred Adler- Çocuk Eğitimi. Cem Yan. Ankara 10. Yavuzer H. (1996).Çocuk Psikolojisi. 16. Baskı. Remzi Kitabevi. İstanbul 11. Yavuzer H. (1992). Çocuk ve Suç, Altın KitaplarYayınevi, İstanbul 12. Yörükoğlu A. (1990). Çocuk Ruh Sağlığı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Ankara 13. Yiğit R. (2008). Büyüme ve Gelişme, Mersin, 2008



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Uygulama/Pratik 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Toplam 0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

VAR


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Alan Çalışması 14 4 56
Seminer 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 2 28
Performans 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 99

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 5 5 5 5 4
ÖÇ 2 5 5 5 5 4
ÖÇ 3 5 5 5 5 4
ÖÇ 4 5 5 5 5 4
ÖÇ 5 5 5 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek