Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBE505 | Ebelikte Kavramsal Öğeler | DERS | 1 | 1 | 4.00 |
Yüksek Lisans
dersin amacı, ebeliğin kavramsal Bu temeli, kavramların etkileşimi, kuramları, felsefesine ilişkin bilgi ve bu bilgilerin ebelik uygulamalarında kullanılmasına yönelik becerilerin geliştirilmesidir.
Prof.Dr.Fisun Şenuzun Aykar Dr.Öğr.Üyesi Ayşegül Dönmez
1 | 1. Ebeliğin temel kavramsal boyutlarını açıklayabilir |
2 | 2. Ebelik temel kavramlarını anlayabilir |
3 | 3. Ebeliğin temel felsefesini kavrayabilir. |
4 | 4. Ebeliğin temel kavram ve felsefesini ilişkisini kavrayabilir. |
5 | 5. . Ebelikte etik, etik ilkeler ve etik ikilemlerin önemini kavrayabilir |
BİRİNCİ ÖĞRETİM
[Yok]
1. Dersin tanımı 2. Ebelik, Bilim ve Felsefe Kavramları 3. Ebelikte Kullanılan Bilimsel Terminolojik Kavramlar: 4. Ebelikte Kadın Sağlığı ve Hastalık Kavramları 5. Ebelikte Birey olarak Kadın ve Aile Kavramı 6. Ebelikte Çevre, Toplum ve Kadın Sağlığı 7. Adaptasyon ve Hemostazis Kavramı ve Teorileri 8. Yarıyıl sınavı 9. Kavram Olarak Liderlik ve Ebelikte Liderlik 10. Ebelikte Kavram Haritaları 11. Hümanizm ve Holizm Kavramı ve Ebelikteki yeri 12. Makale okuma- Kadın ve Yaşam Kalitesi 14. Ulusal makale 13. Ekip Kavramı: İnterdisipliner – Multidisipliner 14. Etik Kavramı ve Etik İkilemler 15. Motivasypn kavramı ve teorileri 16. Yıl Sonu sınav
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | 1. Dersin tanımı | ||
2 | 2. Ebelik, Bilim ve Felsefe Kavramları | ||
3 | 3. Ebelikte Kullanılan Bilimsel Terminolojik Kavramlar: | ||
4 | 4. Ebelikte Kadın Sağlığı ve Hastalık Kavramları | ||
5 | 5. Ebelikte Birey olarak Kadın ve Aile Kavramı | ||
6 | 6. Ebelikte Çevre, Toplum ve Kadın Sağlığı | ||
7 | 7. Adaptasyon ve Hemostazis Kavramı ve Teorileri | ||
8 | 8. Yarıyıl sınavı | ||
9 | 9. Kavram Olarak Liderlik ve Ebelikte Liderlik | ||
10 | 10. Ebelikte Kavram Haritaları | ||
11 | 11. Hümanizm ve Holizm Kavramı ve Ebelikteki yeri | ||
12 | 12. Makale okuma- Kadın ve Yaşam Kalitesi | ||
13 | 13. Ekip Kavramı: İnterdisipliner – Multidisipliner | ||
14 | 14. Etik Kavramı ve Etik İkilemler | ||
15 | 15. Motivasypn kavramı ve teorileri | ||
16 | 16. Yıl Sonu sınav |
Illysa R. Foster , Jon Lasser , Jones & Bartlett. Editörler; Ersoy N, ERGİN A, ÖZCAN M. Ebelik Uygulamalarında Profesyonel Etik - Professional Ethics in Midwifery Practice Nobel Akademik Yayıncılık, 2015, ISBN: 9786053202004
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
1 | 1 | 1 | |
1 | 1 | 1 | |
14 | 2 | 28 | |
14 | 1 | 14 | |
1 | 20 | 20 | |
1 | 20 | 20 | |
7 | 1 | 7 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 91 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 3 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 |