GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBE505 Ebelikte Kavramsal Öğeler DERS 1 1 4.00

Yüksek Lisans



dersin amacı, ebeliğin kavramsal Bu temeli, kavramların etkileşimi, kuramları, felsefesine ilişkin bilgi ve bu bilgilerin ebelik uygulamalarında kullanılmasına yönelik becerilerin geliştirilmesidir.


Prof.Dr.Fisun Şenuzun Aykar Dr.Öğr.Üyesi Ayşegül Dönmez


1 1. Ebeliğin temel kavramsal boyutlarını açıklayabilir
2 2. Ebelik temel kavramlarını anlayabilir
3 3. Ebeliğin temel felsefesini kavrayabilir.
4 4. Ebeliğin temel kavram ve felsefesini ilişkisini kavrayabilir.
5 5. . Ebelikte etik, etik ilkeler ve etik ikilemlerin önemini kavrayabilir

BİRİNCİ ÖĞRETİM



[Yok]


1. Dersin tanımı 2. Ebelik, Bilim ve Felsefe Kavramları 3. Ebelikte Kullanılan Bilimsel Terminolojik Kavramlar: 4. Ebelikte Kadın Sağlığı ve Hastalık Kavramları 5. Ebelikte Birey olarak Kadın ve Aile Kavramı 6. Ebelikte Çevre, Toplum ve Kadın Sağlığı 7. Adaptasyon ve Hemostazis Kavramı ve Teorileri 8. Yarıyıl sınavı 9. Kavram Olarak Liderlik ve Ebelikte Liderlik 10. Ebelikte Kavram Haritaları 11. Hümanizm ve Holizm Kavramı ve Ebelikteki yeri 12. Makale okuma- Kadın ve Yaşam Kalitesi 14. Ulusal makale 13. Ekip Kavramı: İnterdisipliner – Multidisipliner 14. Etik Kavramı ve Etik İkilemler 15. Motivasypn kavramı ve teorileri 16. Yıl Sonu sınav


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Laboratuvar
1 1. Dersin tanımı
2 2. Ebelik, Bilim ve Felsefe Kavramları
3 3. Ebelikte Kullanılan Bilimsel Terminolojik Kavramlar:
4 4. Ebelikte Kadın Sağlığı ve Hastalık Kavramları
5 5. Ebelikte Birey olarak Kadın ve Aile Kavramı
6 6. Ebelikte Çevre, Toplum ve Kadın Sağlığı
7 7. Adaptasyon ve Hemostazis Kavramı ve Teorileri
8 8. Yarıyıl sınavı
9 9. Kavram Olarak Liderlik ve Ebelikte Liderlik
10 10. Ebelikte Kavram Haritaları
11 11. Hümanizm ve Holizm Kavramı ve Ebelikteki yeri
12 12. Makale okuma- Kadın ve Yaşam Kalitesi
13 13. Ekip Kavramı: İnterdisipliner – Multidisipliner
14 14. Etik Kavramı ve Etik İkilemler
15 15. Motivasypn kavramı ve teorileri
16 16. Yıl Sonu sınav

Illysa R. Foster , Jon Lasser , Jones & Bartlett. Editörler; Ersoy N, ERGİN A, ÖZCAN M. Ebelik Uygulamalarında Profesyonel Etik - Professional Ethics in Midwifery Practice Nobel Akademik Yayıncılık, 2015, ISBN: 9786053202004



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
1 1 1
1 1 1
14 2 28
14 1 14
1 20 20
1 20 20
7 1 7
Toplam İş Yükü (saat) 91

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek