GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ERG154 Stresle Başa Çıkma Yöntemleri SEÇMELİ DERS GRUBU 1 2 2.00

Lisans



Bu derste öğrenciye, stres kavramının olumlu ve olumsuz taraflarını ayırt etme, stresi mutluluğa dönüştürme rehberi oluşturma, stresle mücadele teknikleri kullanma ve sosyal hizmetlerinde stresle başa çıkma yolları kolayca bulabilme yeterlikleri kazandırmak amaçlamaktadır.


Öğr. Gör. Sultan BAŞTÜRK


1 Stres kaynaklarını tanımlar
2 Stresle başa çıkma yöntemlerini tanımlar
3 Stresi değerlendirebilir
4 Stresin belirtilerini ve etkilerini bilir

BİRİNCİ ÖĞRETİM


YOK


YOK


Stres kaynaklarının tanımlanması, Kişilik yapısı ve stres, Stres belirtileri, Stres ve yeme bozuklukları, Stresin etkileri ve stresle ilişkili hastalıklar, Stresin değerlendirilme yöntemleri, Stres kaynakları ve etkileri- Saha çalışması I, Stresin değerlendirilmesi-Saha çalışması II, Stresle basa çıkma yöntemleri, Stres yönetimi ve yaşam stilinde terapatik değişiklikler, Gevşeme tekniklerinin incelenmesi, Solunum teknikleri, Stres ve başa çıkma yöntemleriyle ilgili güncel literatürün incelenmesi, Tartışma


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Laboratuvar
1 Stres kavramının açıklanması yok yok
2 Stres kaynaklarının tanımlanması yok yok
3 Kişilik yapısı ve stress yok yok
4 Stres ve sağlık ilişkisi yok yok
5 Stres ve öfke ilişkisi yok yok
6 Travma sonrası stres bozukluğu yok yok
7 ARA SINA YOK YOK
8 ARA SINAV YOK YOK
9 İş yaşamında stres yok yok
10 Stresle basa çıkma yöntemleri yok yok
11 Stres yönetimi ve yaşam stilinde terapatik değişiklikler yok yok
12 Gevşeme teknikleri ve solunum teknikleri yok yok
13 stres sunusu -örnek olay yok yok
14 stres sunusu-örnek olay YOK YOK
15 Stres ve başa çıkma yöntemleriyle ilgili güncel literatürün incelenmesi YOK YOK
16 FİNAL SINAVI YOK YOK

Brown C., Stoffel Vc. Occupatıonal Therapy In Mental Health, Davıs Company, Phıladelphıa, 2011. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellnes Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Ev Ödevi 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YO


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
1 1 1
1 1 1
12 1 12
26 1 26
6 1 6
Toplam İş Yükü (saat) 46

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek