Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERG154 | Stresle Başa Çıkma Yöntemleri | SEÇMELİ DERS GRUBU | 1 | 2 | 2.00 |
Lisans
Bu derste öğrenciye, stres kavramının olumlu ve olumsuz taraflarını ayırt etme, stresi mutluluğa dönüştürme rehberi oluşturma, stresle mücadele teknikleri kullanma ve sosyal hizmetlerinde stresle başa çıkma yolları kolayca bulabilme yeterlikleri kazandırmak amaçlamaktadır.
Öğr. Gör. Sultan BAŞTÜRK
1 | Stres kaynaklarını tanımlar |
2 | Stresle başa çıkma yöntemlerini tanımlar |
3 | Stresi değerlendirebilir |
4 | Stresin belirtilerini ve etkilerini bilir |
BİRİNCİ ÖĞRETİM
YOK
YOK
Stres kaynaklarının tanımlanması, Kişilik yapısı ve stres, Stres belirtileri, Stres ve yeme bozuklukları, Stresin etkileri ve stresle ilişkili hastalıklar, Stresin değerlendirilme yöntemleri, Stres kaynakları ve etkileri- Saha çalışması I, Stresin değerlendirilmesi-Saha çalışması II, Stresle basa çıkma yöntemleri, Stres yönetimi ve yaşam stilinde terapatik değişiklikler, Gevşeme tekniklerinin incelenmesi, Solunum teknikleri, Stres ve başa çıkma yöntemleriyle ilgili güncel literatürün incelenmesi, Tartışma
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Stres kavramının açıklanması | yok | yok |
2 | Stres kaynaklarının tanımlanması | yok | yok |
3 | Kişilik yapısı ve stress | yok | yok |
4 | Stres ve sağlık ilişkisi | yok | yok |
5 | Stres ve öfke ilişkisi | yok | yok |
6 | Travma sonrası stres bozukluğu | yok | yok |
7 | ARA SINA | YOK | YOK |
8 | ARA SINAV | YOK | YOK |
9 | İş yaşamında stres | yok | yok |
10 | Stresle basa çıkma yöntemleri | yok | yok |
11 | Stres yönetimi ve yaşam stilinde terapatik değişiklikler | yok | yok |
12 | Gevşeme teknikleri ve solunum teknikleri | yok | yok |
13 | stres sunusu -örnek olay | yok | yok |
14 | stres sunusu-örnek olay | YOK | YOK |
15 | Stres ve başa çıkma yöntemleriyle ilgili güncel literatürün incelenmesi | YOK | YOK |
16 | FİNAL SINAVI | YOK | YOK |
Brown C., Stoffel Vc. Occupatıonal Therapy In Mental Health, Davıs Company, Phıladelphıa, 2011. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellnes Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YO
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
1 | 1 | 1 | |
1 | 1 | 1 | |
12 | 1 | 12 | |
26 | 1 | 26 | |
6 | 1 | 6 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 46 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | |||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||||
ÖÇ 4 | 4 |