Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DKT225 | Klinik Dilbilim | DERS | 2 | 3 | 4.00 |
Lisans
Bu ders amacı, dilin bileşenlerini doğru şekilde ayırt edebilmek ve tipik ve tipik olmayan gelişim süreçlerinde dil gelişimini öğrenmektir.
Prof. Dr. Funda ACARLAR Dr. Öğr. Üyesi Tolga Sözüçok
1 | Klinik dilbilim ve dil ve konuşma terapisi arasındaki ilişkiyi açıklar. |
2 | Tipik gelişim gösteren çocukların sesbilgisel gelişimini açıklar. |
3 | Tipik gelişim gösteren çocukların biçimbilgisel ve sözdizimsel gelişimini açıklar. |
4 | Tipik gelişim gösteren çocukların semantik gelişimini açıklar. |
5 | Tipik gelişim gösteren çocukların pragmatik gelişimini açıklar. |
6 | Dil gelişimi sürecinde dil bileşenlerinde ortaya çıkabilecek sorunları sıralar |
7 | Gelişimsel Dil Bozukluğunun dilsel özelliklerini betimler. |
8 | Afazide görülen dilsel sorunları açıklar ve örneklendirir |
9 | Ortalama Sözce Uzunluğunu hesaplar. |
10 | Yürütücü işlevleri ve değerlendirilmesini açıklar |
BİRİNCİ ÖĞRETİM
yok
yok
Bu ders; klinik dilbilim ve dil ve konuşma terapisi, tipik gelişim gösteren çocuklarda sesbilgisel gelişim, biçimbilgisel gelişim, sözdizimsel gelişim, semantik gelişim ve pragmatik gelişimi kapsamaktadır. Bununla birlikte afazinin dilbilimsel özellikleri ve yürütücü işlevleri de içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Klinik Dilbilim ve Dİl ve Konuşma Terapisi | Klinik Dilbilim | |
2 | Tipik gelişim gösteren çocuklarda sesbilgisel gelişim | Sesbilgisel Gelişim Uygulaması | |
3 | Tipik gelişim gösteren çocuklarda sesbilgisel gelişim | Sesbilgisel Gelişim Uygulaması | |
4 | Tipik gelişim gösteren çocuklarda biçimbilgisel gelişim | Biçimbilgisel gelişim uygulaması | |
5 | Tipik gelişim gösteren çocuklarda biçimbilgisel ve sözdizimsel gelişim | biçimbilgisel ve sözdizimsel gelişim uygulaması | |
6 | Ara Sınav | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | Tipik gelişim gösteren çocuklarda semantik gelişim | Semantik uygulaması | |
9 | tipik gelişim gösteren çocuklarda pragmatik gelişim | Pragmatik uygulaması | |
10 | Gecikmiş Konuşma, Gelişimsel Dil Bozukluğu ve Genel Dil Özellikleri | Gelişimsel dil bozukluğu olan çocukların dil özelliklerini belirleme | |
11 | Tipik Gelişim Gösteren Çocukların Dilsel Özelliklerinin Dil Bozukluğu Olan Çocuklarla Karşılaştırılması | Konuyu kapsayan video izleme | |
12 | Afazinin Dilbilimsel Özellikleri | Afazinin Dilbilimsel Özellikleri | |
13 | Yürütücü İşlevler | Yürütücü İşlevler | |
14 | Klinik Dilbilim Araştırma Konuları | sunum | |
15 | Final sınavı |
yok
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 15 | 5 | 75 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 112 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 9 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 10 | 5 | 5 | 5 |