GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
DKT225 Klinik Dilbilim DERS 2 3 4.00

Lisans



Bu ders amacı, dilin bileşenlerini doğru şekilde ayırt edebilmek ve tipik ve tipik olmayan gelişim süreçlerinde dil gelişimini öğrenmektir.


Prof. Dr. Funda ACARLAR Dr. Öğr. Üyesi Tolga Sözüçok


1 Klinik dilbilim ve dil ve konuşma terapisi arasındaki ilişkiyi açıklar.
2 Tipik gelişim gösteren çocukların sesbilgisel gelişimini açıklar.
3 Tipik gelişim gösteren çocukların biçimbilgisel ve sözdizimsel gelişimini açıklar.
4 Tipik gelişim gösteren çocukların semantik gelişimini açıklar.
5 Tipik gelişim gösteren çocukların pragmatik gelişimini açıklar.
6 Dil gelişimi sürecinde dil bileşenlerinde ortaya çıkabilecek sorunları sıralar
7 Gelişimsel Dil Bozukluğunun dilsel özelliklerini betimler.
8 Afazide görülen dilsel sorunları açıklar ve örneklendirir
9 Ortalama Sözce Uzunluğunu hesaplar.
10 Yürütücü işlevleri ve değerlendirilmesini açıklar

BİRİNCİ ÖĞRETİM


yok


yok


Bu ders; klinik dilbilim ve dil ve konuşma terapisi, tipik gelişim gösteren çocuklarda sesbilgisel gelişim, biçimbilgisel gelişim, sözdizimsel gelişim, semantik gelişim ve pragmatik gelişimi kapsamaktadır. Bununla birlikte afazinin dilbilimsel özellikleri ve yürütücü işlevleri de içermektedir.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Laboratuvar
1 Klinik Dilbilim ve Dİl ve Konuşma Terapisi Klinik Dilbilim
2 Tipik gelişim gösteren çocuklarda sesbilgisel gelişim Sesbilgisel Gelişim Uygulaması
3 Tipik gelişim gösteren çocuklarda sesbilgisel gelişim Sesbilgisel Gelişim Uygulaması
4 Tipik gelişim gösteren çocuklarda biçimbilgisel gelişim Biçimbilgisel gelişim uygulaması
5 Tipik gelişim gösteren çocuklarda biçimbilgisel ve sözdizimsel gelişim biçimbilgisel ve sözdizimsel gelişim uygulaması
6 Ara Sınav
7 Ara sınav
8 Tipik gelişim gösteren çocuklarda semantik gelişim Semantik uygulaması
9 tipik gelişim gösteren çocuklarda pragmatik gelişim Pragmatik uygulaması
10 Gecikmiş Konuşma, Gelişimsel Dil Bozukluğu ve Genel Dil Özellikleri Gelişimsel dil bozukluğu olan çocukların dil özelliklerini belirleme
11 Tipik Gelişim Gösteren Çocukların Dilsel Özelliklerinin Dil Bozukluğu Olan Çocuklarla Karşılaştırılması Konuyu kapsayan video izleme
12 Afazinin Dilbilimsel Özellikleri Afazinin Dilbilimsel Özellikleri
13 Yürütücü İşlevler Yürütücü İşlevler
14 Klinik Dilbilim Araştırma Konuları sunum
15 Final sınavı

yok



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 5 5 25
Bireysel Çalışma 15 5 75
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 5 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 112

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 5
ÖÇ 7 5 5 5
ÖÇ 8 5 5 5
ÖÇ 9 5 5 5
ÖÇ 10 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek