GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
DKT463 DDY ve Baş-Yüz Anomalileri Uygulamaları SEÇMELİ DERS GRUBU 4 7 4.00

Lisans



Dudak damak yarıklığı ve baş-yüz anomalileri olan bireylerde beslenme, dil ve konuşma bozukluklarına yönelik klinik gözlem, değerlendirme ve terapi yöntemlerinin uygulanmasını bununla birlikte rezonans bozukluklarında klinik gözlem ve uygulamayı amaçlamaktadır.


Öğr. Gör. Buket Ayça Sözüçok


1 Dudak damak yarığı olan bir vakayı değerlendirmeden, terapi sürecinin sonuna kadar takip edebilme ve süreci raporlaştırabilme
2 Dudak damak yarığı olan bir vakaya objektif ve subjektif değerlendirmeyi yerine getirebilme
3 Dudak damak yarığı olan bir vakaya uygun bir terapi programı gerçekleştirebilme
4 Dudak damak yarığı alanında farklı uzmanlarla işbirliği yapabilme, birlikte çalışabilme
5 Dudak damak yarığı alanında önleyici çalışmalar ve danışmanlık yapabilme.

BİRİNCİ ÖĞRETİM


Yok


Yok


Dudak damak yarığı ve baş-yüz anomalileri olan ve rezonans bozukluğu olan bireylerde klinik gözlem ve uygulamayı içermektedir.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Laboratuvar
1 . Dudak-damak yarığı olan vakanın değerlendirilmesi
2 . Dudak-damak yarığı olan vakanın değerlendirilmesi
3 . Dudak-damak yarığı olan bireye yönelik bireyselleştirilmiş terapi planı oluşturulması ve uygulanması
4 . Dudak-damak yarığı olan bireye yönelik terapi uygulanması
5 . Dudak-damak yarığı olan bireye yönelik terapi uygulanması
6 . Dudak-damak yarığı olan bireye yönelik terapi uygulanması
7 . Dudak-damak yarığı olan bireye yönelik terapi uygulanması
8 . Dudak-damak yarığı olan bireye yönelik terapi uygulanması
9 . Dudak-damak yarığı olan bireye yönelik terapi uygulanması
10 . Dudak-damak yarığı olan bireye yönelik terapi uygulanması
11 . Dudak-damak yarığı olan bireye yönelik terapi uygulanması
12 . Dudak-damak yarığı olan bireye yönelik terapi uygulanması
13 . Dudak-damak yarığı olan bireye yönelik terapi uygulanması
14 . Dudak-damak yarığı olan vakaya uygulanan terapide son değerlendirmenin yapılması ve raporlaştırılması

Yok



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama/Pratik 14 5 70
Tartışma 1 1 1
Rapor Hazırlama 2 1 2
Rapor Sunma 2 1 2
Bireysel Çalışma 2 1 2
Rapor 2 10 20
Toplam İş Yükü (saat) 97

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek