GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
DKT217 Kognitif Nörobilime Giriş DERS 2 3 2.00

Lisans



-Bu dersin genel amacı, öğrencinin sinir sisteminin yapısına, işleyişine, konuşma, dil ve kognisyona katkısına ilişkin anlayışını pekiştirmektir


Dr.Öğr.Üyesi Tolga SÖZÜÇOK


1 Sinir sistemi ile ilgili bilgi sahibidir
2 Hemisferik özelleşme ile ilgili bilgi sahibidir. Ayrık beyin durumunu açıklayabilir
3 Öğrenci obje tanıma sürecinin nasıl gerçekleştiğini bilir.
4 Öğrenci dikkat ve bilinç süreçleri ile ilgili bilgi sahibidir.
5 Öğrenci bellek ve süreçleri ile ilgili bilgi sahibidir.

BİRİNCİ ÖĞRETİM


yok


Yok


Kognitif Sinirbilime Giriş, Sinir sisteminin yapısı, Beynin bölümleri ve işlevleri vaka çalışmaları, ,Hemisferik Özelleşme- Ayrık Beyin Çalışmaları, Obje Tanıma, Dikkat ve Bilinç, Bellek,Dil, Sosyal Biliş, Bilişsel Kontrol


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Laboratuvar
1 Kognitif Nörobilim Tarihçesi
2 Beyin ve Sinir Sistemi
3 Beyin ve Sinir Sistemi
4 Duyu ve Algı
5 Nörokognisyon
6 Hemisferik Özelleşme
7 Ara Sınav
8 Ara sınav
9 Obje tanıma
10 Dikkat-I
11 Dikkat-II
12 Bellek-I
13 Bellek-II
14 Dil işlemleme
15 Final sınavı

Gazzaniga, M. S. (Ed.). (2014). Handbook of cognitive neuroscience. Springer. - Eagleman, D., Downar, J., (2016) Brain and behavior a cognitive neuroscience perspective. Oxford University Press.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bireysel Çalışma 15 3 45
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 49

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek