GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
HEM363 Özel Durumlarda İletişim SEÇMELİ DERS GRUBU 3 5 2.00

Lisans


TÜRKÇE


Öğrencilerin, hemşire-hasta etkileşiminde karşılaşabilecekleri özel gruplar ve durumlardaki bireylerle etkili iletişim kurma becerilerini geliştirebilmek ve elde ettikleri bilgileri klinik uygulamaya aktarma becerilerini kazandırmak amaçlanmaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Savaşan


1 Hasta-hemşire iletişimindeki özel grupları ve durumları tanımlayabilme
2 Özel gruplarla (çocuk, adölesan, yaşlı) etkili iletişim kurabilme
3 Özel durumlardaki (ağlayan, öfkeli,…) bireylerle etkili iletişim kurabilme
4 Engelli bireylerle etkili iletişim kurabilme
5 Ruhsal bozukluğu olan bireylerle etkili iletişim kurabilme
6 Hasta ve aile üyelerine etkili geribildirim verebilme

BİRİNCİ ÖĞRETİM


-


-


Hemşirelik ve İletişim, İletişimi kolaylaştıran teknikler, Öfkeli birey ile iletişim, Ağlayan birey ile iletişim, İşitme güçlüğü çeken bireyle iletişim, Görme güçlüğü çeken bireyle iletişim, Özel (kişisel) sorular soran hasta ile iletişim, Cinsel içerikli davranışları olan hasta ile iletişim, Sürekli istekleri olan hasta ile iletişim, Sürekli konuşan hasta ile iletişim, Gizlilik isteyen hasta ile iletişim, Ağrısı olan bireyle iletişim, Çocuk/ Adölesan/ Yaşlı hasta ile iletişim, Servise kabul edilen hasta ile iletişim, Taburcu olan hasta ile iletişim, Ruhsal bozukluğu olan birey ile iletişim (Sanrıları olan birey, Halüsinasyonları olan birey)


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Laboratuvar
1 Ders Programının Açıklanması Hemşirelik ve İletişim
2 İletişimi kolaylaştıran teknikler
3 Öfkeli birey ile iletişim
4 Ağlayan birey ile iletişim
5 İşitme güçlüğü çeken bireyle iletişim Görme güçlüğü çeken bireyle iletişim
6 Özel (kişisel) sorular soran hasta ile iletişim Cinsel içerikli davranışları olan hasta ile iletişim
7 Ara Sınavlar
8 Ara Sınavlar
9 Sürekli istekleri olan hasta ile iletişim Sürekli konuşan hasta ile iletişim Gizlilik isteyen hasta ile iletişim
10 Ağrısı olan bireyle iletişim
11 Çocuk hasta ile iletişim
12 Adölesan hasta ile iletişim
13 Yaşlı hasta ile iletişim
14 Servise kabul edilen hasta ile iletişim Taburcu olan hasta ile iletişim
15 Ruhsal bozukluğu olan birey ile iletişim - Sanrıları olan birey - Halüsinasyonları olan birey
16 Terminal dönemde/ yaşamın son dönemindeki hasta ve ailesi ile iletişim

Özcan A (1996) Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim. Medikal Yayıncılık, İzmir. Terakye G (1998) Hasta Hemşire İlişkileri. Genişletilmiş 5. Baskı, Zirve Ofset Ltd.Şti, Ankara. Üstün B, Akgün E, Partlak N (2005) Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi. Okullar Yayınevi. İzmir. Dökmen Ö (2000) İletişim Çatışmaları ve Empati. Sistem Yayıncılık, İstanbul. Cüceloğlu D (1999) Yeniden İnsan İnsana. 20. Basım, Remzi Kitapevi, İstanbul. Parvanta,C.F., Bass,S.B. Health communication: strategies and skills for a new era. Massachusetts: Jones & Bartlett Learning, 2020. Hargie, O. The Handbook of Communication Skills. The Taylor & Francis Group, 2019. Philippa S., Dallas J. Essential Communication Skills for Nursing and Midwifery. Mosby Elsevier Ltd., 2010. Bach S., Grant A. Communication and Interpersonal Skills for Nurses. Learning Matters Ltd., 2009. Orlando IJ. Hemşire Hasta İlişkisinde Kişilerarası Süreçler: Hemşireliğin İşlevi, Süreci ve İlkeleri. Çev.Özcan A, Platin N. Vehbi Koç Vakfı Yayınları. Çeltüt Matbaacılık, İstanbul. 1984. Pektekin Ç. Hemşirelikte İletişim ve Hasta Hemşire İlişkileri. 2. Baskı. Aydoğdu Ofset. Ankara. 1994



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 75
Derse Katılım 1 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 13 2 26
Bireysel Çalışma 13 2 26
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 2 2
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 4 4
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 3 1 3 3 4
ÖÇ 2 3 2 5 3 5 2 5 3
ÖÇ 3 3 5 4 5 5
ÖÇ 4 3 5 4 5 5
ÖÇ 5 3 5 4 5 5
ÖÇ 6 3 5 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek