Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEM359 | Çocuk Acil ve Yoğun Bakım Hemşireliği | SEÇMELİ DERS GRUBU | 3 | 5 | 2.00 |
Lisans
TÜRKÇE
Acil ve yoğun bakım gereksinimi olan çocuk ve ailesinin gereksinimlerinin profesyonel rollerini kullanarak bütüncül bir yaklaşımla karşılayabilecek düzeyde güncel bilgileri sunmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Ebru Melek Benligül
1 | Türkiye’de ve dünyada çocuk acil ve yoğun bakım hemşireliğinin tarihsel gelişim süreci ve güncel durumunu açıklayabilir. |
2 | Çocuk acil ve yoğun bakımda ekip içi, çocuk ve aileyle etkili iletişimi bilir. |
3 | Triyajı tanımlayabilir ve durumu kritik çocuk hastanın güvenli transportunu açıklayabilir. |
4 | Bebek ve çocuklarda invazif ve noninvazif monitörizasyon yöntemleri ile çocuk hasta monitörizasyonunda, hemşirelik girişim ve bakımında kullanabileceği yeni teknolojileri bilir. |
5 | Çocuğun solunum, kardiyovasküler, nörolojik, gastrointestinal sistemlere ilişkin önemli acil sorunları ve hemşirelik yaklaşımlarını açıklayabilir. |
6 | Yoğun bakım gereksinimi olan çocuğun solunum, kardiyovasküler, nörolojik sistemlere ilişkin sorunlarını ve hemşirelik yaklaşımlarını açıklayabilir. |
7 | Çocuklarda travma ve zehirlenmelerde hemşirelik yaklaşımlarını açıklayabilir. |
8 | Çocuk acil ve yoğun bakımda ağrı ve sedasyon yönetimini bilir. |
9 | Çocuk acil ve yoğun bakımda basınç yaralanmalarının önlenmesi için hemşirelik yaklaşımlarını açıklayabilir. |
10 | Çocuk acil ve yoğun bakımda enfeksiyon kontrolü için hemşirelik yaklaşımlarını açıklayabilir. |
BİRİNCİ ÖĞRETİM
yok
yok
Türkiye’de ve Dünyada Çocuk Acil ve Yoğun Bakım Hemşireliği Çocuk Acil ve Yoğun Bakımda Ekip İçi, Çocuk ve Aileyle İletişim Kritik Hasta Çocuğun Değerlendirilmesi Çocuk Acilde Triyaj Durumu Kritik Bebek ve Çocukların Güvenli Transportu İnvazif ve Noninvazif Monitörizasyon Yöntemleri Solunum Sistemi Acil Sorunları Yoğun Bakımda Solunum Desteğine İhtiyacı Olan Bebek ve Çocuğun Bakımı Kardiyovasküler Acil Sorunlar Yoğun Bakımda Yatan Çocuğun Kardiyovasküler Sistem Sorunları ve Hemşirelik Bakımı Nörolojik Acil Sorunlar Kafa Travması Olan Çocuğun Acil ve Yoğun Bakımda Hemşirelik Bakımı ve İzlemi Zehirlenmelerde Hemşirelik Yaklaşımları Çocuk Acil ve Yoğun Bakımda Ağrı ve Sedasyon Yönetimi Basınç Yaralanmalarının Önlenmesi ve Hemşirelik Bakımı Çocuk Acil ve Yoğun Bakımda Yeni Teknolojilerin Hemşirelik Uygulamalarına Yansımaları Çocuk Acil ve Yoğun Bakımlarda Enfeksiyon Kontrolü
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Türkiye’de ve Dünyada Çocuk Acil ve Yoğun Bakım Hemşireliği Çocuk Acil ve Yoğun Bakımda Ekip İçi, Çocuk ve Aileyle İletişim | ||
2 | Kritik Hasta Çocuğun Değerlendirilmesi, Çocuk Acilde Triyaj , Pediatrik Temel Yaşam Desteği | ||
3 | Bebek ve Çocuklarda İnvazif ve Noninvazif Monitörizasyon Yöntemleri , Kritik Çocuk Hasta Monitörizasyonunda Yeni Teknolojiler | ||
4 | Kardiyovasküler Acil Sorunlar - Şokun Tanımlanması, Tedavisi ve Hemşirelik Uygulamaları - Çocuklarda Sık Görülen Ritim Bozuklukları ve Tedavisi | ||
5 | Solunum Sistemi Acil Sorunları - Solunum Yetmezliğinin Tanımlanması - Oksijen Verme Yöntemleri | ||
6 | Noninvazif Mekanik Ventilasyon (NIV) Uygulanmaları ve NIV Uygulanan Çocuklarda Hemşirelik Bakımı, Çocuklarda İleri Solunum Desteğinin Sağlanması, | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | ara sınav | ||
9 | Çocuklarda İnvazif Mekanik Ventilasyon Uygulamaları | ||
10 | İnvazif Mekanik Ventilasyon Uygulanan Çocuğun Bakımı ve İzlemi | ||
11 | Çocuk Acil ve Yoğun Bakımda Yüksek Riskli İlaç Uygulamaları, Transfüzyon Uygulamaları. | ||
12 | Kafa Travması Olan Çocuğun Acil ve Yoğun Bakımda Hemşirelik Bakımı ve İzlemi, Çocuk Acil ve Yoğun Bakımda Ağrı ve Sedasyon Yönetimi | ||
13 | Çocuk Acil ve Yoğun Bakımlarda Enfeksiyon Kontrolü | ||
14 | Çocuk Acil ve Yoğun Bakımda Basınç Yaralanmalarının Önlenmesi ve Hemşirelik Bakımı, Kritik Hastalığı olan Bebek ve Çocukların Güvenli Transportu | ||
15 | Çocuklarda Gastro İntestinal Sistem Acilleri | ||
16 | Çocuk Acil ve Yoğun Bakımda Yeni Teknolojilerin Hemşirelik Uygulamalarına Yansımaları - Damar içi Erişimde Yardımcı Teknolojiler - Bakım Teknolojileri | ||
17 | Final Sınavı |
1. Sönmez Düzkaya D, Kuğuoğlu S (2021), Çocuk Acil Hemşireliği, 1. Baskı, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri 2. Dixon M, Crawford D (2022), “Paediatric Intensive Care Nursing” Güdücü Tüfekçi F, Kardaş Özdemir F, Küçük Alemdar D, Pediatrik Yoğun Bakım Hemşireliği, Nobel Akademik Yayıncılık 3. Curley MAQ, Moloney-Harmon P (2001) “Critical Care Nursing of Infants and Children”, 2. baskı, W.B. Saunders. 4. Karaböcüoğlu M, Yılmaz HL, Duman M. (2012). Çocuk Acil Tıp Kapsamlı ve Kolay Yaklaşım, 1. baskı, İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul. 5. Karaböcüoğlu M, Köroğlu TF (2008), Çocuk Yoğun Bakım Esaslar ve Uygulamalar, 1. Baskı, İstanbul Tıp Kitabevi 6. Burns SM, Delgado SA (2019), “AACN Essentials of Critical Care Nursing”, Fourth Edition, Tue McGraw-Hill Companies, Inc. 7. Kudchadkar SR, Tellechea Rotta A, Tobias JD, Zimmerman JJ, Clark RSB, Relvas MS, Fuhrman Bp (Eds)(2022), Fuhrman & Zimmerman's Pediatric critical care, 6. Baskı, Elsevier Inc. 8. Kline-Tilford AM, Haut CM (2020), “Cases in Pediatric Acute Care- Strengthening Clinical Decision Making, 1. baskı, John Wiley & Sons Ltd 9. Perrin KO, MacLeod CE (2018), “Understanding the Essentials of Critical Care Nursing”, 3. baskı, Pearson Education, Inc. 10. Nichols DG, Shaffner DH (2016), “Rogers’ textbook of pediatric intensive care”, 5. Baskı, Wolters Kluwer 11. Wong HR, Wheeler DS, Shanley TP (2014), “Pediatric critical care medicine - Volume 1. Care of the Critically Ill or Injured Child ” 2. Baskı, Springer. 12. Rozenfeld RA (2018), “The PICU Handbook” McGrnw-Hill Education, Inc. 13. Jeffries D, Visser LS (2022), “Rapid Access Guide For Pediatric Emergencies” Springer Publishing Company, LLC. 14. Hay WW, Levin MJ, Sondheimer JM, Deterding (2010), “Current Diagnosis & Treatment”, Sarıalioğlu F, Varan A, Yazıcı N, Temek Köksoy Ö (Çev Editörleri) Pediatri Tanı ve Tedavi, 20. Baskı, Güneş Tıp Kitapevleri. 15. Wesson DE, Naik-Mathuria B (2017), “ Pediatric Trauma- Pathophysiology, Diagnosis,and Treatment”, 2. baskı, CRC Press, Taylor & Francis Group 16. Insoft RM (Editor), AAP Section on Transport Medicine, Romito J (2016), Guidelines for Air and Ground Transport of Neonatal and Pediatriс Patients, 4. baskı, American Academy of Pediatrics.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 48 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 9 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 10 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |