Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEM156 | Hemşirelik Sınıflandırma Sistemleri | SEÇMELİ DERS GRUBU | 2 | 3 | 2.00 |
Lisans
Bu dersin amacı, öğrencinin hemşirelik sınıflandırma sistemlerinin öğrenmesi, sınıflandırma sistemlerinin önemini kavraması, hemşirelik sürecini kullanabilmesi, uygulayabilmesi ve değerlendirmesini sağlamaktır.
Prof. Dr.Gülendam Hakverdioğlu Yönt
1 | Hemşirelik sınıflandırma sistemlerinin önemini kavrar |
2 | Hemşirelik sürecinin her aşamasında eleştirel düşünme sürecini kullanır |
3 | Hastaya özgü hemşirelik tanılarını saptar |
4 | Hemşirelik girişimlerinin amacını ve önemini açıklar |
5 | Hemşirelik sonuçlarının amacını ve önemini açıklar |
6 | Hemşirelik sürecinin dökümantasyon ve raporlama aşamalarında hasta kayıtlarının gizliliğinin önemini tartışır |
BİRİNCİ ÖĞRETİM
[Yok]
Hemşirelik sınıflandırma sistemlerinin önemi, hemşirelik tanıları sınıflaması, hemşirelik girişimleri sınıflaması, hemşirelik sonuçları sınıflaması, hemşirelik süreci
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Hemşirelikte Ortak Dil ve Sınıflama Sistemleri | ||
2 | Eleştirel Düşünme ve Hemşirelik | ||
3 | Sağlık öyküsü ve fiziksel muayene | ||
4 | Verilerin Toplanması | ||
5 | Fonksiyonel Sağlık Örüntüleri ve Günlük Yaşam Aktivitelerine göre verilerin toplanması | ||
6 | Hemşirelik Tanıları Sınıflaması (NANDA) | ||
7 | Hemşirelik Tanıları Sınıflaması (NANDA) | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması (NIC) | ||
10 | Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması (NIC) | ||
11 | Hemşirelik Sonuçları Sınıflaması (NOC) | ||
12 | Hemşirelik Bakım Planı (Vaka Örneği) | ||
13 | Hemşirelik Bakım Planı (Vaka Örneği) | ||
14 | Hemşirelik Bakım Planı (Vaka Örneği) | ||
15 | Hemşirelik Bakım Planı (Vaka Örneği) |
1. Johnson M., B.G., Dochterman J. M., Maas M., Moorhead S., Swanson E. (2006). NANDA, NOC, and NIC Linkages, Nursing Diagnoses, Outcomes and Interventions. Nursing Diagnosis: Definitions and Classification (2 nd Editıon bs.): Center for Nursing Classification and Clinical Effectiveness, University of Iowa College of Nursing, Mosby Elsevier. 2. Birol L. Hemşirelik süreci (6. Baskı). İzmir: Etki Matbacılık Yayıncılık Ltd. Şti; 2004. 3. Carpenito-Moyet L J. Handbook of Nursing Diagnosis (Erdemir F, Trans ), 10th edn. Ankara: Nobel Tıp Kitapevi; 2004. 4. Bulechek GM, Butcher HK, Dochterman JM, Wagner CM. Nursing Interventions Classification (NIC). 6th ed. St. Louis: Elsevier; 2013. 5. Moorhead S, Johnson M, Maas, ML, Swanson E. Nursing Outcomes Classification (NOC). 4th ed. St Louis: Elsevier; 2012.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
1 | 15 | 15 | |
1 | 20 | 20 | |
1 | 10 | 10 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 45 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 3 | ||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 |