GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
HEM156 Hemşirelik Sınıflandırma Sistemleri SEÇMELİ DERS GRUBU 2 3 2.00

Lisans



Bu dersin amacı, öğrencinin hemşirelik sınıflandırma sistemlerinin öğrenmesi, sınıflandırma sistemlerinin önemini kavraması, hemşirelik sürecini kullanabilmesi, uygulayabilmesi ve değerlendirmesini sağlamaktır.


Prof. Dr.Gülendam Hakverdioğlu Yönt


1 Hemşirelik sınıflandırma sistemlerinin önemini kavrar
2 Hemşirelik sürecinin her aşamasında eleştirel düşünme sürecini kullanır
3 Hastaya özgü hemşirelik tanılarını saptar
4 Hemşirelik girişimlerinin amacını ve önemini açıklar
5 Hemşirelik sonuçlarının amacını ve önemini açıklar
6 Hemşirelik sürecinin dökümantasyon ve raporlama aşamalarında hasta kayıtlarının gizliliğinin önemini tartışır

BİRİNCİ ÖĞRETİM



[Yok]


Hemşirelik sınıflandırma sistemlerinin önemi, hemşirelik tanıları sınıflaması, hemşirelik girişimleri sınıflaması, hemşirelik sonuçları sınıflaması, hemşirelik süreci


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Laboratuvar
1 Hemşirelikte Ortak Dil ve Sınıflama Sistemleri
2 Eleştirel Düşünme ve Hemşirelik
3 Sağlık öyküsü ve fiziksel muayene
4 Verilerin Toplanması
5 Fonksiyonel Sağlık Örüntüleri ve Günlük Yaşam Aktivitelerine göre verilerin toplanması
6 Hemşirelik Tanıları Sınıflaması (NANDA)
7 Hemşirelik Tanıları Sınıflaması (NANDA)
8 Ara Sınav
9 Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması (NIC)
10 Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması (NIC)
11 Hemşirelik Sonuçları Sınıflaması (NOC)
12 Hemşirelik Bakım Planı (Vaka Örneği)
13 Hemşirelik Bakım Planı (Vaka Örneği)
14 Hemşirelik Bakım Planı (Vaka Örneği)
15 Hemşirelik Bakım Planı (Vaka Örneği)

1. Johnson M., B.G., Dochterman J. M., Maas M., Moorhead S., Swanson E. (2006). NANDA, NOC, and NIC Linkages, Nursing Diagnoses, Outcomes and Interventions. Nursing Diagnosis: Definitions and Classification (2 nd Editıon bs.): Center for Nursing Classification and Clinical Effectiveness, University of Iowa College of Nursing, Mosby Elsevier. 2. Birol L. Hemşirelik süreci (6. Baskı). İzmir: Etki Matbacılık Yayıncılık Ltd. Şti; 2004. 3. Carpenito-Moyet L J. Handbook of Nursing Diagnosis (Erdemir F, Trans ), 10th edn. Ankara: Nobel Tıp Kitapevi; 2004. 4. Bulechek GM, Butcher HK, Dochterman JM, Wagner CM. Nursing Interventions Classification (NIC). 6th ed. St. Louis: Elsevier; 2013. 5. Moorhead S, Johnson M, Maas, ML, Swanson E. Nursing Outcomes Classification (NOC). 4th ed. St Louis: Elsevier; 2012.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
1 15 15
1 20 20
1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 45

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 4 5 3
ÖÇ 2 4 5 5 4 5 3
ÖÇ 3 5 4 5 4 5
ÖÇ 4 5 4 5 5
ÖÇ 5 4 5 5
ÖÇ 6 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek