Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBE322.1 | Toplum Sağlığı Ebeliği | DERS | 3 | 6 | 6.00 |
Lisans
Öğrencinin, birey, aile ve toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve sürdürülmesi hakkında bilgi ve beceriye sahip olmasıdır.
Dr. Öğr. Üyesi Orhan Çakır
1 | Toplum sağlığı, demografi, nüfus, kültür ve sağlık ilişkisini kavrayabilmesi |
2 | Toplum sağlığı için gerekli sağlık ölçütlerini tanımlayabilmesi ve toplum sağlığı ile İlgili öncelikli sağlık kuruluşları sayabilmesi |
3 | Sağlığın korunması, geliştirilmesi, sağlık yönetimi ve örgütlenmesi kavramlarını tanımlayabilmesi |
4 | Sağlık eğitimi, iletişim ve danışmanlık becerisi geliştirmesi, Evlilik öncesi danışmanlık yapma becerisi edinmesi |
5 | Çevre Sağlığı Sorunlarının farkında olması, kazalar, genetik, aile içi şiddet kavramlarını tanımlayabilmesi ve koruyucu önlemler alabilmesi |
6 | Ebelik bakım işlevleri, doğum öncesi, doğum ve doğum sonrası hizmet ve evde bakım konularında bilgi ve beceri kazanabilmesi |
7 | Sağlık politikaları ve hizmet sunumu konusunda değerlendirme yapabilmesi |
8 | Bebek ve çocuk sağlığı izlemlerini yapabilmesi |
BİRİNCİ ÖĞRETİM
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Yok.
Halk Sağlığının Tarihçesi - Temel Sağlık Hizmetlerinin Gelişimi - Sağlık Reformları, Ebelik Bakım İşlevleri ve Ev Ziyareti, Demografi ve Sağlık ilişkisi – Demografik Dönüşüm, Aile Yapısı, Kültür ve Sağlık, Bağışıklama ile önlenebilen Hastalıklar ve Türkiye’de Bulaşıcı Hastalıkların durumu , İş sağlığı ve güvenliği, Anne-Çocuk Sağlığı Eğitimleri, Sağlığı Koruma Önlemleri - Sağlıklı Beslenme, Aile İçi Şiddet-Cinsel İstismar, Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar, Üreme Sağlığı ve İstenmeyen Gebelikler
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Beklentilerin Tartışılması, Halk Sağlığının Tarihsel Gelişimi | ||
2 | Türkiye’de Sağlık Örgütlenmesi - Sağlık Reformları - Demografi ve Sağlık ilişkisi – Demografik Dönüşüm | ||
3 | Aile ve Toplum Ebeliği ve Ev Ziyaretleri | ||
4 | Bebek, Çocuk Sağlığı ve İzlemi | ||
5 | Erkek Sağlığı, Kadın Sağlığı ve Aile Planlaması | ||
6 | Adölesan ve Okul Sağlığı | ||
7 | Bağışıklama ile Önlenebilen Hastalıklar ve Türkiye’de Bulaşıcı Hastalıkların Durumu, Hastalık Bildirimleri, Taramalar | ||
8 | Ara Sınavı | ||
9 | Kronik Hastalıklar | ||
10 | İş Sağlığı ve Güvenliği | ||
11 | Toplum Ruh Sağlığı Hizmetleri | ||
12 | Çevre Sağlığı | ||
13 | Küreselleşme, Sağlıkta Eşitsizlikler, Toplumda Kırılgan Grupların Değerlendirilmesi, Aile İçi Şiddet-Cinsel İstismar | ||
14 | Genel Tekrar ve Tartışma | ||
15 | Final |
1. Ebelik ve Toplum Sağlığı, 2019. Melek Gülsün Özentürk, Ummahan Yücel, Reci Meseri, Yayınevi: Ankara Nobel Tıp Kitabevi, ISBN: 9786057578372 2. Prof. Dr. Nusret Fişek’in Kitaplaşmamış Yazıları, Ana-Çocuk Sağlığı, Nüfus Sorunları ve Aile Planlaması, Rahmi Dirican, Türk Tabipler Birliği, 1998 3. Prof. Dr. Nusret Fişek’in Kitaplaşmamış Yazıları, Eğitim, Tıp Eğitimi, Sürekli Eğitim ve Diğer Konulardaki yazıları, Rahmi Dirican, Türk Tabipler Birliği, 1999 4. Halk Sağlığına Giriş, Nusret Fişek, Hacettepe Üni., DSÖ Hizmet Araştırma ve Araştırıcı Yetiştirme Merkezi Yayını, No:2, Ankara 5. Halk Sağlığı (Toplum Hekimliği). Rahmi Dirican, N. Bilgel, Uludağ Üni. Basımevi, Bursa
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Rapor Hazırlama | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
6 Saat / Haftada
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
1 | 1 | 1 | |
1 | 1 | 1 | |
1 | 1 | 1 | |
14 | 8 | 112 | |
14 | 4 | 56 | |
1 | 12 | 12 | |
1 | 17 | 17 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 200 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 6 | 5 | 3 | 4 | |||||||
ÖÇ 7 | 5 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 8 | 5 | 5 |