GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
DYL253 İletişim Becerileri SEÇMELİ DERS GRUBU 2 3 2.00

Önlisans



Sağlık çalışanı olarak öğrencilerin etkili iletişim kurma, empati geliştirme, hasta ve ekip üyeleriyle sağlıklı ilişkiler kurma becerilerini kazanmalarını sağlamak.


Dr. Öğr. Üyesi Ezgi TAMER


1 İletişim sürecinin temel öğelerini, türlerini ve iletişimi etkileyen faktörleri açıklar.
2 Sağlık alanında hasta, hasta yakını ve ekip üyeleriyle kurulan iletişim biçimlerini analiz eder.
3 Sağlık hizmetlerinde empati, saygı ve gizlilik ilkelerine önem verir.
4 Hasta ve ekip iletişiminde hoşgörülü, sabırlı ve çözüm odaklı tutum geliştirir.
5 Etkili iletişim tekniklerini uygulayarak hasta ile güvene dayalı iletişim kurar.
6 Gerçek veya simülasyon ortamlarında etkili dinleme, geri bildirim verme ve çatışma yönetimi becerilerini uygular.

BİRİNCİ ÖĞRETİM


Yok


Yok


Bu derste iletişimin temel kavramları, sözlü ve sözsüz iletişim becerileri, empati, aktif dinleme, etkili geri bildirim, çatışma çözme, stres yönetimi ve hasta-çalışan iletişimi gibi konular işlenir.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Laboratuvar
1 Dersin Tanıtımı, bilgilendirme İletişim kavramı, önemi ve iletişim süreci Yok Yok
2 İletişim türleri: sözlü, sözsüz, yazılı ve görsel iletişim Yok Yok
3 İletişim sürecinde engeller ve etkili iletişim ilkeleri Yok Yok
4 Sağlık hizmetlerinde iletişimin önemi Yok Yok
5 Hasta ve hasta yakını ile iletişim becerileri Yok Yok
6 Empati, aktif dinleme ve geri bildirim teknikleri Yok Yok
7 Sağlık ekibi içinde iletişim ve profesyonel davranışlar Yok Yok
8 Ara Sınav Yok Yok
9 Çatışma yönetimi ve stresin iletişime etkisi Yok Yok
10 İletişimde beden dili ve duygusal zekâ Yok Yok
11 Kriz durumlarında iletişim ve hasta yakınlarıyla iletişim yönetimi Yok Yok
12 Kültürel farklılıklar ve hasta iletişiminde duyarlılık Yok Yok
13 Etkili sunum ve topluluk önünde konuşma teknikleri Yok Yok
14 Sağlık çalışanı–hasta arasındaki güven ilişkisi ve etik ilkeler Yok Yok
15 Rol oynama ve vaka analizi ile iletişim becerisi uygulamaları Yok Yok
16 Final Sınavı Yok Yok

Eğitmenin Ders Notları


Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Rapor Sunma 1 1 1
Ev Ödevi 1 4 4
Toplam İş Yükü (saat) 62

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 2 4
ÖÇ 2 4 4 3
ÖÇ 3 4 4
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 5 4 3
ÖÇ 6 4 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek