| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| DYL253 | İletişim Becerileri | SEÇMELİ DERS GRUBU | 2 | 3 | 2.00 |
Önlisans
Sağlık çalışanı olarak öğrencilerin etkili iletişim kurma, empati geliştirme, hasta ve ekip üyeleriyle sağlıklı ilişkiler kurma becerilerini kazanmalarını sağlamak.
Dr. Öğr. Üyesi Ezgi TAMER
| 1 | İletişim sürecinin temel öğelerini, türlerini ve iletişimi etkileyen faktörleri açıklar. |
| 2 | Sağlık alanında hasta, hasta yakını ve ekip üyeleriyle kurulan iletişim biçimlerini analiz eder. |
| 3 | Sağlık hizmetlerinde empati, saygı ve gizlilik ilkelerine önem verir. |
| 4 | Hasta ve ekip iletişiminde hoşgörülü, sabırlı ve çözüm odaklı tutum geliştirir. |
| 5 | Etkili iletişim tekniklerini uygulayarak hasta ile güvene dayalı iletişim kurar. |
| 6 | Gerçek veya simülasyon ortamlarında etkili dinleme, geri bildirim verme ve çatışma yönetimi becerilerini uygular. |
BİRİNCİ ÖĞRETİM
Yok
Yok
Bu derste iletişimin temel kavramları, sözlü ve sözsüz iletişim becerileri, empati, aktif dinleme, etkili geri bildirim, çatışma çözme, stres yönetimi ve hasta-çalışan iletişimi gibi konular işlenir.
| Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin Tanıtımı, bilgilendirme İletişim kavramı, önemi ve iletişim süreci | Yok | Yok |
| 2 | İletişim türleri: sözlü, sözsüz, yazılı ve görsel iletişim | Yok | Yok |
| 3 | İletişim sürecinde engeller ve etkili iletişim ilkeleri | Yok | Yok |
| 4 | Sağlık hizmetlerinde iletişimin önemi | Yok | Yok |
| 5 | Hasta ve hasta yakını ile iletişim becerileri | Yok | Yok |
| 6 | Empati, aktif dinleme ve geri bildirim teknikleri | Yok | Yok |
| 7 | Sağlık ekibi içinde iletişim ve profesyonel davranışlar | Yok | Yok |
| 8 | Ara Sınav | Yok | Yok |
| 9 | Çatışma yönetimi ve stresin iletişime etkisi | Yok | Yok |
| 10 | İletişimde beden dili ve duygusal zekâ | Yok | Yok |
| 11 | Kriz durumlarında iletişim ve hasta yakınlarıyla iletişim yönetimi | Yok | Yok |
| 12 | Kültürel farklılıklar ve hasta iletişiminde duyarlılık | Yok | Yok |
| 13 | Etkili sunum ve topluluk önünde konuşma teknikleri | Yok | Yok |
| 14 | Sağlık çalışanı–hasta arasındaki güven ilişkisi ve etik ilkeler | Yok | Yok |
| 15 | Rol oynama ve vaka analizi ile iletişim becerisi uygulamaları | Yok | Yok |
| 16 | Final Sınavı | Yok | Yok |
Eğitmenin Ders Notları
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Rapor Hazırlama | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Tartışma | 14 | 1 | 14 |
| Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
| Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
| Ev Ödevi | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 62 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
| ÖÇ 1 | 2 | 4 | |||||||||||
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | ||||||||||
| ÖÇ 3 | 4 | 4 | |||||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | ||||||||||
| ÖÇ 6 | 4 | 4 | 3 |