Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OSD013 | Etkin ve Kurumsal İletişim | SEÇMELİ DERS GRUBU | 1 | 1 | 2.00 |
Önlisans
Bu dersin amacı, öğrencilerin bireysel ve kurumsal düzeyde etkili iletişim kurma becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. Ders kapsamında sözlü, yazılı ve sözsüz iletişim türleri incelenecek; kurumsal iletişimde stratejik iletişim yöntemleri ele alınacaktır. Ayrıca, iletişimde etik ve kültürel farklılıklar da değerlendirilecektir.
Dr. Öğr. Üyesi Mert Günerergin
1 | Öğrenci, iletişim sürecinin temel kavramlarını ve modellerini tanımlar. |
2 | Sözlü, yazılı ve sözsüz iletişim türlerinin etkin kullanımı ayırt eder ve örneklerle açıklar. |
3 | Etkin dinleme, empati ve ikna gibi bireysel iletişim becerilerini uygulamalı olarak gösterir |
4 | Kültürler arası iletişimde etkili olabilmek için gerekli stratejileri analiz eder. |
5 | Kurumsal iletişim bağlamında profesyonel bir sunum hazırlar ve sunum tekniklerini kullanarak sunar. |
BİRİNCİ ÖĞRETİM
Yok
-
Bu derste iletişimin temel kavramları, türleri ve süreçleri ele alınacaktır. Etkili bireysel iletişim teknikleri, sözlü ve sözsüz iletişim, dinleme becerileri, yazılı iletişim yöntemleri ve kurumsal iletişim araçları incelenecektir. Kurumsal iletişimde stratejik yaklaşım, kriz iletişimi, iç iletişim, medya ile ilişkiler ve kurumsal itibar yönetimi konularına da yer verilecektir. Ayrıca, iletişimde kültürel farklılıklar ve etik konular tartışılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve tanışma – Dersin amacı, kapsamı, yöntemleri ve beklentilerin açıklanması. | ||
2 | İletişim nedir? Neden iletişiriz? – Temel iletişim modeli, gönderici, alıcı, kanal, geri bildirim gibi bileşenler. | ||
3 | Ne söylediğimiz mi? Nasıl söylediğimiz mi? – Etkin sözlü iletişim kurmak için gereken beceriler. | ||
4 | Sözler yeterli mi? Söz ve ötesi… – Beden dili, jest ve mimikler, duruş ve göz teması gibi sözsüz iletişim unsurları. | ||
5 | İletişimde duygular ve davranışlar – Kişisel farkındalık, duygusal zeka, tutum yönetimi. | ||
6 | Dinleme nedir? – Etkin dinleme türleri, engelleri ve iletişimdeki önemi. | ||
7 | İkna ve empati – İletişimde temel beceriler ve karşılıklı anlayış geliştirme. | ||
8 | Etkin yazılı iletişim – Yazılı mesajların yapısı, açıklık, sadelik ve doğru dil kullanımı. | ||
9 | Sunum teknikleri – Etkili bir sunumun planlanması ve uygulanması. | ||
10 | Kültür kavramı ve farklılaşma – Kültürün iletişim üzerindeki etkisi ve kültürler arası iletişim. | ||
11 | Kültürler arası iletişim becerileri – Farklı kültürel ortamlarda etkili iletişim stratejileri. | ||
12 | Öğrenci sunumları ve akran değerlendirmeleri | ||
13 | Öğrenci sunumları ve akran değerlendirmeleri | ||
14 | Öğrenci sunumları ve akran değerlendirmeleri |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacak ders materyalleri ve önerilecek kitaplar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Bireysel Çalışma | 1 | 42 |
Ev Ödevi | 1 | 58 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Proje Sunma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 55 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 45 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
14 | 2 | 28 | |
1 | 6 | 6 | |
10 | 1 | 10 | |
10 | 1 | 10 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 54 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 |