GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OSD330 Psikodrama SEÇMELİ DERS GRUBU 2 3 2.00

Önlisans


TÜRKÇE


Psikodrama aracılığı ile iletişim becerileri geliştirmek, Günlük yaşamdaki ilişkilere bakmak, ve üniversite öğrenci yaşamına adapte etmek Empati yetenğini artırmak, sağlık çalışanı olarak hastaya empati geliştirmek, İkili ilişkilerinde kendi farkındalıklarını artırmak, duygularının farkındalığı sağlayarak karşısındakine kendisini doğru ifade edebilmesini sağlamak . Kendini tanımlama ve tanıtmasını sağlamak, İlişkilerini düzenleyerek yapıcı ilişkiler kurmak, ekip olma yeteneğini geliştirmek


Doç Dr. Sevnaz Şahin Dr Serap Uluırmak Ülnüeroğlugil


1 Empati yeteneğini geliştirmek.
2 Öğrencilerin aktif yapıcı öğreten grup olmasını sağlama.
3 Kendi davranış kalıplarını fark etmek.
4 Üniversitenin öğrenciliğe adaptasyonunu kolaylaştırmak .
5 Mesleğe yönelik iletişim becerilerini geliştirmek.

BİRİNCİ ÖĞRETİM


yok


Yönteme etkili olması için grup üyelerinin aktif katılımı gereklidir. Online uygulamada kamera açık ve ses düzeni olmalıdır.


Psikodramanın yöntemleri Doğaçlama Grup oyunları Bireysel canlandırma ikili üçlü grup çalışmaları İmajinasyon Görselleştirme Rol değişimi, rolden görüşme


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Laboratuvar
1 Psikodrama temel ilkelerinin anlatılması Grupta tanışmaya yönelik grup oyunları
2 İletişim beceleri yönelik sunumne Sözlü ve sözsüz iletişime yönelik ikli çalışmalar
3 iletişimin önündeki sorunlar iletişimin önündeki sorunların canlandırılması Grup çalışmalar
4 iletişimin önündeki sorunları iletişimin önündeki sorunların canlandırılması Bireysel çalışmalar
5 İkili ilişkilerde kendi tutumunun farkındalığı Grup oyunları
6 Bireyin kendini tanıtması ve yeni bir gruba giriş Doğaçlama yöntemi ile Bireysel denemeler
7 Ara sınav

Descartes'ın Yanılgısı: Duygu, Akıl ve İnsan Beyni António Damásio Umut psikodaram enstitüsü (http://www.umutpsikodrama.com/acik.html) Duygusal Zeka Daniel Goleman I am Ok you are OK Thomas Anthony Harris



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
1 1 1
1 1 1
14 2 28
1 5 5
1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 40

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek